مقالات

چگونه می‌توان در هزینه کابینت آشپزخانه صرفه جویی کرد؟

چگونه می‌توانم در هزینه کابینت آشپزخانه صرفه جویی کنم، سؤالی است که بسیاری از افراد با بودجه کم هنگام طراحی آشپزخانه می‌پرسند. دست یابی به یک آشپزخانه جدید یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌هایی است که افراد هنگام بازسازی خانه با آن مواجه می‌شوند.

با توجه به عناصر بسیار زیادی، از لوازم خانگی و میز کار گرفته تا وسایل و اتصالات، هزینه‌ها به راحتی می‌توانند از کنترل خارج شوند. با این حال، با کمی تفکر هوشمندانه و برنامه ریزی دقیق، راه‌هایی برای ایجاد یک آشپزخانه کاربردی و شیک وجود دارد که برای کارفرما هزینه‌ای ندارد.

کابینت‌ها اغلب گران‌ترین بخش آشپزخانه هستند، بنابراین ما از کارشناسان راهنمایی‌هایشان را در مورد اینکه چگونه ایده‌های کابینت آشپزخانه را مقرون به‌صرفه‌تر کنیم جویا شدیم و مجموعه‌ای از طرح‌های الهام‌بخش را گردآوری کرده‌ایم. با این نکات در مورد نحوه صرفه جویی در هزینه کابینت آشپزخانه، با کمترین هزینه آشپزخانه‌ای شیک و کاربردی ایجاد کنید.

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه آشپزخانه وجود دارد، از ایده‌های بازسازی آشپزخانه ارزان‌قیمت مانند احیای کابینت‌های آشپزخانه با رنگ‌آمیزی گرفته تا ساده‌سازی کابینت‌های مورد نیاز یا جایگزینی آن‌ها. در اینجا ما موارد مورد علاقه خود را همراه با مشاوره از طراحان آشپزخانه به اشتراک می گذاریم.

 

1.     طرح خود را با دقت برنامه ریزی کنید

 

شاید داشتن کابینت‌های زیاد جذاب به نظر برسد، اما صرف هزینه برای کابینت‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، فایده‌ای ندارد. ناگفته نماند که محدود کردن کابینت ها به کابینت‌های ضروری به کاهش هزینه کمک می‌کند. برای اطمینان از ذخیره‌سازی کافی، در طول فرایند برنامه‌ریزی، مواردی را که باید ذخیره کنید، فهرست کنید.

از خود بپرسید که واقعاً به چه اقلامی نیاز دارید و به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید. ظروف اضافی را که فقط باعث شلوغی می‌شوند جمع می‌کنند پاک کنید. چه فضای بزرگ داشته باشید و چه آشپزخانه کوچک‌تر، خلاقیت در راه‌حل‌های ذخیره‌سازی خود باعث می‌شود آشپزخانه شما بدون شلوغی باقی بماند و در عین حال در مقدار کابینت‌ها صرفه‌جویی شود.

به مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود فکر کنید و تجهیزات آشپزخانه خود را از لحاظ زمان استفاده به «هر روز»، «گاهی» و «به سختی» تقسیم کنید. شما نیاز دارید که اقلام مورد استفاده روزمره نزدیک به قسمت آماده سازی غذا باشند، شاید در قفسه‌های باز، اقلامی که گاهی استفاده می‌شود باید در دسترس باشند و اقلام به سختی استفاده شده می‌توانند دورتر باشند، شاید در یک کمد مستقل.

 

2.     هنگام برآورد هزینه کابینت آشپزخانه روی کیفیت سرمایه گذاری کنید

 

اگرچه ممکن است در ابتدا هزینهٔ زیادی بکنید، اما سرمایه گذاری روی کابینت‌های سفارشی با کیفیت بالا که از چوب سخت بادوام ساخته شده و به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای فردی شما طراحی شده‌اند، اطمینان حاصل می‌کند که آشپزخانه شما در آزمون زمان ایستاده است و می‌تواند در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه کمک کند.

هنگام خرید هر چیزی، همیشه مهم است که در صورت امکان، محصولات محلی را خریداری کنید. خرید چیزهایی با کیفیت بالا، چیزهایی که ماندگار هستند و نیازی به تعویض ندارند، چیزهایی که واقعاً به خوبی با مواد خوب توسط صنعتگران با مهارت ساخته شده‌اند، ایده خوبی است.

بازگشت به زندگی گذشته، جایی که یک بار چیزهایی می‌خریدیم و هر روز از آن‌ها استفاده می‌کردیم و نیازی به تعویض آن‌ها نداشتیم. این یک راه خوب برای زندگی است و در حالی که هزینه اولیه ممکن است گاهی اوقات پرهزینه‌تر باشد، ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید که پس از خرید آن، اگر نه مادام‌العمر، سال‌ها به شما کمک خواهد کرد.

زمانی که کابینت آشپزخانه را مهندسی می‌کنیم، این مهم است که کیفیت کلی را به خطر نیندازیم. طراح داخلی پیشنهاد می‌کند که این کار را به راحتی می‌توان با انتخاب روکش‌ها و طرح‌های استاندارد انجام داد.

 

3.     کابینت‌های استاندارد از پیش ساخته شده را انتخاب کنید

یک راه عالی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آشپزخانه‌ این است که از کابینت‌های استوک (کابینت‌های از پیش ساخته شده در اندازه‌های محدود) استفاده کنید و خودتان آن‌ها را نصب کنید.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که بسته‌ی کابینت‌های آشپزخانه پیش‌ساخته و مدولار را برای مونتاژ خود در سبک‌های مختلف ارائه می‌دهند. اگر با نحوه نصب کابینت آشپزخانه آشنایی ندارید، ویدئوهای  زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را راهنمایی کند.

 

4.     آشپزخانه استاندارد و سفارشی انتخاب کنید

نصب کابینت‌های از پیش ساخته شده در اندازه‌های استاندارد با درب‌های سفارشی یک راه فوق‌العاده برای ایجاد یک آشپزخانه شیک با بودجه کم است. کابینت‌های پیش ساخته به عنوان بخشی از سیستم‌های مدولار هستند که می‌توانند به روش‌های بی‌پایانی متناسب با فضا و نیاز شما چیده شوند.

بدنه‌های آشپزخانه محکم آنها ، پایه‌ای عالی برای سفارشی‌سازی هستند و شرکت‌های زیادی وجود دارند که عناصر سفارشی را ارائه می‌دهند. برای کسانی که ظاهر شیک را دوست دارند، درب‌های تخته سه لا سفارشی را در طیف وسیعی از سبک ها ارائه می‌دهد که به طور خاص برای قرار گرفتن روی  کابینت ها طراحی شده‌اند.

آشپزخانه‌های ایکیا به خوبی طراحی شده‌اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. سازمان دهنده‌ها و لوازم جانبی ذخیره سازی آشپزخانه آنها به دقت در نظر گرفته شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که آشپزخانه را با نیازهای خود تطبیق دهید و زمان پخت و پز و غذا را کارآمدتر می‌کند.

5.     مناسب قفسه دیواری

 

وقتی صحبت از صرفه جویی در هزینه کابینت‌های آشپزخانه می‌شود، به بررسی ایده‌های ذخیره سازی جایگزین فکر کنید. یکی از راه‌های کاهش هزینه در کابینت آشپزخانه‌این است که تعداد کابینت‌های آشپزخانه را کاهش دهید. ظروف مورد علاقه‌تان نباید کنار گذاشته شوند، بهتر است به فکر نسب قفسه‌های دیواری باشید.

محدود کردن کابینت خود به کابینت‌های پایه و معرفی ایده‌های قفسه بندی آشپزخانه می‌تواند یک جایگزین عالی باشد که همچنین باعث می‌شود آشپزخانه شما سبک‌تر و جادارتر شود که ایده آل برای ایده‌های آشپزخانه کوچک است.

نگهداری اقلام در قفسه‌ها ایده خوبی برای اقلامی است که استفاده زیادی می‌کنید و به آنها نیاز دارید مانند چای، قهوه و لیوان. آنها همچنین یک فضای جذاب برای نمایش دکوری‌های زیبا ایجاد می‌کنند. یک گزینه دیگر برای ظاهری ناخوشایند ظروف آشپزخانه، نگهداری در سبدهای حصیری است، که می‌توان آنها را به زیبایی در قفسه‌ها و بالای کابینت ها طراحی کرد.

اگر جزیره‌ای دارید، می‌توانید ذخیره‌سازی را در بالای آن در قفسه‌های باز معلق کنید، این ایده برای نگهداری لیوان‌ها و ظروف سفالی که هر روز استفاده می‌کنید عالی است.

 

6.     به جای استفاده از قطعات یکپارچه، قطعات آزاد را انتخاب کنید

 

انتخاب آشپزخانه‌ای متشکل از قطعات قابل حمل می‌تواند راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه کابینت‌های آشپزخانه باشد زیرا به شما امکان می‌دهد هزینه را تقسیم کنید و قطعات را به‌مرور زمان به آشپزخانه اضافه کنید.

یکی دیگر از مزایای آشپزخانه‌های مستقل نسبت به آشپزخانه‌های مجهز این است که در صورت تغییر نحوه استفاده از فضای خود، می‌توان چیدمان آشپزخانه را به راحتی تغییر داد، بعلاوه در صورت تغییر خانه، کابینت ها را می‌توان با خود به همراه برد و نیاز به خرید کابینت جدید نیست.

نیازی نیست آشپزخانه را بازسازی کنید تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید، Ikea قطعات خارق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید به روشی سریع و آسان و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به خانه‌تان اضافه کنید.

به‌عنوان‌مثال، نیمکت کار که در تصویر بالا نشان داده شده است، یک مکمل عالی برای یک آشپزخانه شلوغ است. می‌توانید از قفسه‌های پایینی برای اقلامی که زیاد استفاده می‌کنید مانند قابلمه‌ها و تابه‌ها استفاده کنید، در حالی که میز کار بامبو به راحتی قابل استفاده و تمیزشدن است و برای تمام کارهای آماده‌سازی مورد نیاز هنگام تهیه غذا عالی است.

 

7.     لوازم آشپزخانه دست دوم را انتخاب کنید

 

خرید لوازم آشپزخانه‌ای که دیگر استفاده نمی‌شود یک راه فوق‌العاده برای صرفه جویی در هزینه است و در عین حال تأثیر منفی بر محیط زیست را محدود می‌کند و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها وجود دارند که در این خدمات تخصص دارند و آشپزخانه‌های پایدار را برای همه سبک‌ها و بودجه‌ها ارائه می‌دهند.

در حالی که این مسیر به شما امکان می‌دهد آشپزخانه‌های طراحی شده را با کسری از قیمت اصلی در اختیار داشته باشید، اشکالشان این است که شما با اندازه‌های فضای خود محدود هستید. برای کمک به مشتریان در انتخاب آگاهانه، اکثر فروشندگان یک تفکیک کامل از ابعاد کابینت جداگانه و همچنین ابعاد کلی در فهرست ارائه می‌دهند.

 

 

8.      کابینت‌های موجود را احیا کنید

 

اگر کابینت‌های آشپزخانه از نظر ساختاری سالم هستند، اگر به دنبال ظاهری جدید هستید، نیازی به تعویض ندارند. رنگ آمیزی آشپزخانه یا تمیز کردن کابینت آشپزخانه یک راه سریع و آسان برای دادن یک حیات جدید به آشپزخانه است که می‌تواند انجام شود.

بیشتر درهای کابینت را می‌توان رنگ آمیزی کرد، از جمله وینیل و ام‌دی‌اف. کابینت‌های آشپزخانه نیاز به توجه ویژه دارند. از آنجایی که آنها به روکش سخت، سایش و قابل شستشو نیاز دارند  توصیه می‌کنیم از چوب ساتن هوشمند استفاده کنید که در برابر ضربه‌های یک خانه شلوغ مقاومت می‌کند.

پرایمر تمام سطحی به شما این امکان را می‌دهد از روکش‌های لیتل گرین روی سطوح مختلف از جمله کابینت آشپزخانه، چینی و کاشی‌های سرامیکی استفاده کنید تا بتوانید به تمام قسمت‌های آشپزخانه طراوت فوری بدهید.

از طرف دیگر، به‌روزرسانی دستگیره‌ها، راه آسان دیگری است که فوراً ظاهر کابینت‌های موجود را ارتقا می‌دهد و ظاهری باکیفیت را با هزینه کمتر به شما می‌دهد.

 

9.     قطعات قدیمی یا عتیقه را بگنجانید

 

بسیاری از مبلمان دست دوم یا عتیقه در سایت‌های حراج اینترنتی موجود است که با کمی تخیل می‌توان آنها را به راحتی تغییر کاربری داد یا به واحدهای آشپزخانه کاربردی تبدیل کرد، بعلاوه تزئین با وینتج راهی فوق‌العاده برای آوردن طرحی منحصر به فرد است.

در این تصویر هیچ چیز در آشپزخانه مطابقت ندارد. همه چیز از چوب نجات یافته ساخته شده است، اغلب از قطعات مبلمانی که قابل تعمیر نیستند. من کاملاً عاشق کشوهای ساخته شده از جعبه‌های سبزی‌های قدیمی هستم.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل