دسته بندی ها: مقالات

انتخاب فرش برای نشیمن با اندازه‌ مناسب

فرش علاوه بر ارائه زیبایی، سبک، الگو و سایر ویژگی‌ها، حسی دنج و دعوت‌کننده به فضا ما می‌دهد. انتخاب فرش در اندازه‌های مناسب برای فضای نشیمن ممکن است استرس‌زا باشد، با توجه به اینکه فرش تنها موردی نیست که ما برای خانه خود خریداری می‌کنیم، پس حتماً در انتخاب فرش  قیمت تأثیر زیادی بر بودجه ما دارد.

چه فرش ایرانی انتخاب کرده باشید و چه فرش خارجی و یا حتی  اگر فرش مدرن انتخاب شما باشد، یک فرش همیشه جایگاه خاصی در فضای نشیمن ما دارد. اما انتخاب فرش خیلی کوچک در دنیای دکوراسیون داخلی ممکن است گاهی ما را با مشکلات زیادی در بازسازی فضا روبه‌رو کند. ما به کارشناسان یک شرکت بزرگ فرش مراجعه کردیم تا  در انتخاب اندازه  فرش مناسب به شما کمک کنیم تا بتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

 

1.      حاشیه‌ای 36 تا 58 سانتیمتر بین فرش و دیوارها در نظر بگیرید:

قانون کلی برای انتخاب فرش نشیمن این است که یک فاصله 36 تا 58 سانتیمتر بین فرش و دیوارها باقی بماند. فرش‌های 8× 10 متری پرفروش‌ترین فرش‌های نشیمن هستند، زیرا کاملاً در اتاق نشیمن با اندازه متوسط (معمولاً حدود 9 در 12 متری) قرار می‌گیرند.

 

2.      از قانون 70% در انتخاب فرش پیروی کنید:

اندازه متوسط فرش برای اتاق نشیمن 9 متری در 12 متری است و اندازه‌های مناسب فرش برای نشیمن کاملاً به اندازه فضا بستگی دارد. اما فرش باید حداقل 70 درصد از فضای کف شما را پوشش دهد، در حالت ایده آل بین فرش و دیوار باید 2.5 تا 5 سانتیمتر در هر طرف باقی بماند. پوشش دادن فضای کف  با فرش‌های کوچک گزینه بسیار خوبی است به کمک این قانون اشتباه در انتخاب فرش به راحتی قابل اصلاح است.

 

3.     برای فضای نشیمن کوچک استفاده از فرش زیر میز قهوه در نظر بگیرید:

 

برای فضاهای کوچک‌تر، انتخاب فرش کوچک زیر میز قهوه ایرادی ندارد، اما برای فضاهای بزرگ‌، باید دو یا چهار پایه مبل و صندلی خود را روی فرش قرار دهید.

 

4.      در انتخاب فرش به این نکته توجه کنید که می‌خواهید از فضای نشیمن خود چه حسی بگیرید:

 

یک فرش بزرگ که تقریباً از دیواری به دیوار دیگر می‌رسد، اغلب این احساس را ایجاد می‌کند که می‌خواهید فضایی برای استراحت ایجاد کنید، شبیه این است که زندگی در یک آغوش باز جریان دارد.

در حالی که یک فرش کوچک‌تر که سطح بیشتری از کف را نشان می‌دهد، می‌تواند احساس بسیار رسمی و هدفمندی به فضا بدهد. در نهایت، اندازه فرش با توجه به اندازه اتاق و احساسی که می‌خواهید در فضا داشته باشید تعیین می‌شود.

5.     انتخاب  اندازه  فرش در نشیمن کوچک:

 

اگر نشیمن کوچکی دارید، بهتر است اندازه فرش را کوچک‌تر انتخاب کنید، زیرا بدون فاصله بین فرش و دیوارها، فرش می‌تواند اتاق را کوچک‌تر از آنچه هست جلوه دهد. در مقابل، در انتخاب فرش فضای نشیمن‌ بزرگ یا پلان‌ کف باز، انتخاب یک فرش بزرگ‌، بهترین گزینه است، زیرا به ایجاد تمایز در فضای نشیمن نسبت به فضاهای دیگر کمک می‌کند.

 

چقدر از مساحت فرش باید زیر کاناپه قرار بگیرد؟

 

این کاملاً به محل قرارگیری کاناپه در نشیمن بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، حداقل دو پای جلویی کاناپه روی فرش قرار می‌گیرد.

 

آیا یک فرش بزرگ نشیمن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد یا کوچک‌تر؟

یکی از بدترین اشتباهات طراحی که می‌توانید مرتکب شوید این است که از یک فرش خیلی کوچک استفاده کنید که فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اما خرید فرش با اندازه مناسب می‌تواند نشیمن کوچک را بزرگ‌تر نشان دهد.

 

آیا یک فرش 8 در 10 متر برای نشیمن بزرگ است؟

بیشتر فرش‌های نشیمن که به ‌فروش می‌رسد، بین 8 در 10 متر تا 10 در 14 متر است، بنابراین فرش در اندازه 8 در 10 متر در رده بندی فرش کوچک‌ قرار می‌گیرد. این فرش ممکن است برای نشیمن با اندازه متوسط مناسب باشد.

بررسی کنید تا ببینید چه مقدار حاشیه در فضای شما باقی می‌ماند و ببینید آیا ارزش انتخاب فرش بزرگ‌تر را دارد. با استفاده از  راهنمای اندازه فرش فروشگاه  می‌توانید احتمال اشتباه در انتخاب فرش نشیمن را کاهش دهد.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل