مقالات

6 رنگ دیوار ممنوعه در خانه

استفاده از این  رنگ‌ها به خانه شما جلوه بدی خواهند داد

 

چه به تازگی صاحب خانه شده باشید، چه بخواهید دیوارهای قدیمی خانه خود را تغییر دهید، یک رنگ تازه می‌تواند فضای شما را متحول کند. اما، قبل از شروع نقاشی دیوارهای خانه خود، رنگ‌های خاصی وجود دارد که رنگ دیوار ممنوعه در خانه به شمار می روند.

علاوه بر اینکه این 6 رنگ دیوار ممنوعه خانه شما را بد جلوه می‌دهد، آنها نه تنها می‌توانند سبک کلی را پایین بیاورند، بلکه برخی از رنگ‌ها در واقع خانه شما را غیر جذاب جلوه می‌دهند. علاوه بر این، چنین رنگ‌هایی حتی می‌توانند ارزش خانه شما را کاهش دهند در این صورت، باید این 9 نکته دکوری را که می‌تواند به فروش خانه شما کمک کند، بررسی کنید؛ بنابراین، قبل از اینکه دیوارهای خود را تغییر دهید، باید بدانید که اینها بدترین رنگ‌ها برای استفاده در خانه هستند.

قبل از شروع دکوراسیون، باید بدانید که چگونه یک اتاق را مانند یک حرفه‌ای به روش صحیح رنگ آمیزی کنید و حتماً این 6 رنگ دیوار ممنوعه در خانه را بررسی کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

 

1.      قهوه‌ای تیره و سفالی

 

در حالی که برخی از سایه‌های بژ می‌تواند حس گرما را ایجاد کند، کارشناسان توصیه می‌کنند از استفاده از رنگ قهوه‌ای در اتاق نشیمن خودداری کنید. قهوه‌ای می‌تواند فضا را تیره، تاریک و کوچک کند. در این صورت، باید بررسی کنید که چگونه یک اتاق تاریک را روشن کنید تا بزرگ‌تر به نظر برسد.

علاوه بر این، داشتن دیوارهای قهوه‌ای در اطراف خانه باعث کاهش ارزش ملک می‌شود که اگر بخواهید با قیمت بالا بفروشید، خبر خوبی نخواهد بود. در عوض، رنگ‌های کم رنگ و رنگ‌های خنثی گرم را انتخاب کنید. اینها برای فضاهای زندگی خوب مناسب هستند. اگر رنگ‌های پررنگ را ترجیح می‌دهید، کارشناسان توصیه می‌کنند برای افزودن رنگ‌های پر جنب و جوش به رنگ‌های آبی یا آبی تیره پایبند باشید.

 

2.      زرد روشن

 

ممکن است حس آفتابی بدهد و شادی را منعکس کند، اما زرد رنگ دیگری است که در اتاق نشیمن باید از آن اجتناب کرد. به گفته طراحان، رنگ زرد روشن اشباع شده بر روی تمام دیوارها احساسات را تحریک می‌کند، اما نه به روش خوبی. این می‌تواند باعث ایجاد احساس هیجان بیش از حد، عصبی یا مضطرب شود.

علاوه بر این، زرد روشن عموماً حواس را پرت می‌کند و نگاه را از بقیه اتاق دور می‌کند. اگر می‌خواهید رنگ زرد را استفاده کنید، بهتر است در یک نقطه کانونی یا دیوار برجسته در اتاق این رنگ را بکار ببرید.

 

3.      سبز خزه‌ای

 

به طور معمول، سبز یک رنگ آرامش بخش است، اما از سایه‌های سبز خزه‌ای یا مریم گلی اجتناب کنید. مانند سایه‌های قهوه‌ای، این رنگ‌های تیره و خاکی می‌توانند فضایی را بیش از حد کثیف نشان دهد.

علاوه بر این، می‌تواند اتاق را بسیار کوچک‌تر از آنچه که در واقع است، نشان دهد. در عوض، از سبزی‌های کم‌رنگ‌تر یا پاستلی استفاده کنید، که می‌تواند برای آوردن حس شادابی به اتاق و ایجاد آرامش مفید باشد.

 

4.     رنگ دیوار ممنوعه بنفش پر رنگ

 

اگرچه رنگ‌های ملایم و پاستلی می‌توانند آرامش‌بخش باشند، اما بنفش روشن به عنوان محرک انرژی و خلاقیت شناخته شده است. در حالی که این ممکن است بیشتر برای محیط اداری مناسب باشد، دیوارهای بنفش ایده خوبی در اتاق خواب نیستند. در واقع، برخی از کارشناسان معتقدند که رنگ بنفش می‌تواند رؤیاهای واضح یا بدتر از آن کابوس ایجاد کند.

این رنگ‌های تیره به‌عنوان یک دیوار برجسته یا در دکوراسیون اطراف اتاق بهتر عمل می‌کنند. اگر عاشق دیوارهای بنفش پررنگ هستید، این دیوار برای اتاق‌های بازی یا اتاق‌های سرگرمی مناسب است.

 

5.      خاکستری تیره

زمانی بود که استفاده از سایه‌های خاکستری در بسیاری از خانه‌ها مرسوم بود. با این حال، کارشناسان توصیه می‌کنند امروزه از استفاده از این رنگ‌ها، به ویژه هنگام تزئین اتاق خواب و آشپزخانه خودداری کنید. طبق مطالعه‌ای که توسط شورای مشاوره حرفه‌ای سلامت روان انجام گرفته رنگ‌های خاکستری تیره می‌توانند به افسردگی، تحریک احساس تنهایی و انزوا کمک کنند. علاوه بر این، دیوارهای زغالی در اتاق خواب می‌تواند مانع از خواب راحت شما شود.

به طور مشابه، هنگامی که روی دیوارهای آشپزخانه استفاده می‌شود، اغلب فضا را خشن می‌کند به خصوص اگر نور طبیعی ندارید. اگرچه خاکستری گرم می‌تواند یک دیوار برجسته را ایجاد کند.

 

6.     رنگ سفیده یا پوسته تخم مرغ

در حالی که برخی افراد دیوارهای سفید یا پوسته تخم مرغی را ترجیح می‌دهند، این می‌تواند اتاق را بی روح یا مسطح جلوه دهد. این عمدتاً به این دلیل است که فاقد شفافیت سفیدهای درخشان است و اغلب دارای ته رنگ زرد است. شرایط نور در یک اتاق همچنین می‌تواند رنگ‌های مایل به سفید را کم رنگ و بی ارزش به نظر برساند. علاوه بر این، رنگ سفید می‌تواند قیمت فروش بالقوه خانه شما را بیشتر کند.

اگر نیاز به کار با رنگ‌های خنثی دارید، بهتر است از رنگ‌های سفید خالص استفاده کنید. می‌توانید رنگ‌های جسورانه خود را از طریق آثار هنری، مبلمان و لوازم منزل به فضا اضافه کنید.

همه چیز در حد اعتدال باید باشد. در نتیجه، اگر می‌خواهید با رنگ‌های روشن تزئین کنید، کارشناسان توصیه می‌کنند که آن را به یک نقطه کانونی در اتاق، مانند یک دیوار برجسته، محدود کنید. همچنین استفاده از یک یا دو رنگ روشن با تن خنثی برای به دست آوردن تعادل مناسب ایده آل است. به این ترتیب، دیوارها و دکور شما چندان به چشم نمی‌آید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل