مقالات

انواع چیدمان اتاق خواب لوکس و شیک متناسب با اندازه اتاق خواب

در برهه‌ای از تاریخ معاصر، اتاق‌خواب‌ها به فضاهای چندمنظوره تبدیل شده‌اند: اتاق‌های بازی برای بچه‌های ما، مکانی مناسب برای محل کار از خانه و مکان ایده‌آل برای تماشای تلویزیون هستند، زیرا همه می‌دانند که تختخواب‌ها راحت‌تر از کاناپه‌ها هستند. ما انتظار داریم چیدمان اتاق خواب هایمان مملو از فضای ذخیره‌سازی و کاربردی باشد، در حالی که به نوعی احساس آرامش می‌کنیم.

فضای شما چه بزرگ باشد چه کوچک باشد، پی‌بردن به اینکه چگونه چیدمان خانه را طوری بچینید که همه این نقش‌ها را در خود جای دهند، می‌تواند؛ مانند یک پازل پیچیده با عوامل زیادی برای در نظر گرفتن باشد. اما با کمک طراحان داخلی و استراتژی‌های طراحی هوشمند، چندین چیدمان برای اتاق‌خواب‌های اصلی، مهمان و کودکان ارائه کرده‌ایم که فضا را به حداکثر می‌رساند و راحتی را افزایش می‌دهد.

 

1.     چیدمان اتاق خواب کوچک:

در فضای کوچک استفاده از فضاهای عمودی ایدهٔ خوبی است. نصب قلاب‌های دیواری جذاب و آویزان کردن گیاهان و چراغ‌ها از سقف برای آزاد کردن قسمت بالای کمدها و میزهای خواب ایدهٔ خوبی می‌تواند باشد. مبلمانی را انتخاب کنید که دو کاره باشد، مانند یک تخته سر با قفسه، یک تخت با کشوهای زیری یا قفسه‌های کتاب به جای میزهای خواب. اگر از اتاق خواب خود به عنوان یک دفتر کار نیز استفاده می‌کنید، در یک سمت تخت، میز کوچکی را بگنجانید این یک کار شیک و کاربردی است.

2.     چیدمان اتاق خواب بزرگ:

برای چیدمان مبلمان اتاق خواب بزرگ، به همه مناطق آنجا فکر کنید. ابتدا جای تختخواب را مشخص کنید، سپس مشخص کنید که چگونه می‌خواهید بقیه فضاها را پر کنید. می توانید یک دفتر کار خانگی، یک مکان برای یوگا یا یک گوشه برای صنایع دستی ایجاد کنید. این کارها به اهداف و سبک زندگی شما بستگی دارد. هر منطقه باید یک جزیره با لوازم جانبی خود مانند فرش و چراغ باشد.

3.     چیدمان اتاق خواب با مبلمان در دیوار پنجره:

اگر بهترین نقطه برای تخت شما دیوار پنجره دار است، معماری خاصی در پشت آن ایجاد کنید به ستون‌هایی از پرده‌ها و تخته سر قابل توجه که تخت را می‌سازد، فکر کنید. نقطه کانونی مورد مناسب به عنوان یک مانع زیبا برای دنیای بیرون عمل می‌کند، اما نور طبیعی را به داخل راه می‌دهد.

4.     چیدمان اتاق خواب نامتقارن:

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید تخت شما باید به دیوار بچسبد. چیدمان اتاق خواب با مبلمان متمرکز در یک طرف فضا می‌تواند جریان ترافیک را باز کند و فضای بیشتری برای شخصی سازی ایجاد کند. در اینجا، چیدمان نامتقارن حس گسترده‌ای را به اتاق خواب کوچک می‌بخشد و فضایی بصری برای لمس‌های جسورانه ایجاد می‌کند، مانند تخته سر طرح‌دار، پرده‌های منگوله‌دار و فرش‌های لایه‌بندی شده. جزئیات متقارن، مانند یک جفت لامپ زرد و پاتختی، این چیدمان را متعادل جلوه می‌دهند.

5.     چیدمان اتاق خواب تغییر کاربری داده شده:

با ترکیب کردن قطعات موجود با عتیقه‌جات و اثاثیه کلاسیک، به اتاق خواب خود شخصیت منحصر به فرد ببخشید. در این اتاق خواب بسیار مجهز، یک قاب طلاکاری شده بالای سر تخت مخملی می‌درخشد. یک میز ناهار خوری قدیمی به عنوان یک پاتختی قرار می‌گیرد، در حالی که یک صندوق عتیقه به عنوان یک نیمکت پایین تخت قرار می‌گیرد. مبلمان یا لوازم جانبی عتیقه را از مکان‌های نشیمن عمومی بیرون بکشید و آن‌ها را در مکان‌هایی قرار دهید که معمولاً برای مبلمان سنتی اتاق خواب در نظر گرفته شده است.

6.     چیدمان اتاق خواب با صندلی اضافی:

با چیدمان اتاق خواب که شامل صندلی‌ها و نیمکت‌های راحتی است، فضایی آرام ایجاد کنید. یک صندلی و چراغ زمینی را در گوشه‌ای قرار دهید تا مکانی برای مطالعه ایجاد شود، یا یک نیمکت بالشتکی را به انتهای تخت ببرید تا جایی برای پوشیدن و درآوردن کفش‌هایتان ایجاد شود. یک جفت صندلی در نزدیکی پنجره بچینید تا بتوانید در نور بعدازظهر بخوابید و یک نیمکت روی تخته پا را با پارچه‌ای مکمل بپوشانید تا ظاهری هماهنگ داشته باشید. با این حال، به خاطر پر کردن فضا، صندلی اضافه نکنید  فقط از صندلی‌هایی استفاده کنید که واقعاً آن را بکار خواهید برد.

7.     چیدمان اتاق خواب با طراحی نامناسب:

پنجره‌ها، درها، کمدها این ویژگی‌های استاندارد اتاق خواب می‌توانند جریان فضا را مختل کنند و چیدمان غیر طبیعی ایجاد کنند که چیدمان مبلمان را به چالشی بزرگ تبدیل می‌کند. اما با چند ترفند خلاقانه، می‌توانید؛ مانند این اتاق خواب با پنجره‌های متعدد و فضای محدود دیوار، بر پیکربندی‌های نامناسب غلبه کنید. صاحبان خانه باهوش ردپای فضای کوچکی را با قرار دادن دو تخت یک نفره در وسط یک جفت پنجره، با یک پاتختی که هر دو تخت را اصلاح می‌کند، گسترش دادند. طراحی باز این تخته‌های مدرن باعث می‌شود نور طبیعی به داخل جریان پیدا کند، در حالی که نردبان‌های بامبو ارتفاع بلند تخت‌ها را متعادل می‌کنند.

8.     چیدمان اتاق خواب متعادل با نورهای متنوع:

نورپردازی را نادیده نگیرید. به لامپ‌ها، لوسترها و دیوارکوب‌ها به عنوان جواهری فکر کنید که به مبلمان شما اجازه می‌دهد بدرخشد. اگر فضای کافی دارید، یک میز در دو طرف تخت به همراه یک منبع نور، چه دیوارکوب چه یک جفت لامپ قرار دهید. نیازی نیست که خود را به مجموعه‌ای از پاتختی‌ها محدود کنید. در این فضا، صاحب خانه تخت روکش دار خود را با یک کمد کوچک و یک میز که به عنوان میز کامپیوتر و میز متنوع عمل می‌کند، کنار هم قرار داده و کارایی و ذخیره سازی را به حداکثر رسانده. یک لوستر کل فضای بالای سر را روشن می‌کند و به روشنایی مرکز اتاق کمک می‌کند.

9.     چیدمان اتاق خواب با چند تخت:

در این اتاق خواب با سبک ساحلی، تخت‌های دو طبقه روی هم قرار می‌گیرند تا فضای دو خوابه را در فضایی کوچک جای دهند. چراغ‌های قفس دیواری در یک طرف و تلویزیون‌ها در طرف دیگر، این تختخواب‌ها را به فضای استراحت چندمنظوره تبدیل می‌کنند که برای مطالعه، چرت زدن یا ایجاد جریان زندگی ایده‌آل است. سبدهای زیر طبقه پایینی فضای ذخیره‌سازی با دسترسی آسان را ارائه می‌دهند، جایی که لباس‌ها و وسایل را می‌توان خارج از مسیرهای ترافیکی قرار داد، که در فضاهای تنگ که به بچه‌ها یا مهمانان خدمات می‌دهند بسیار مهم است.

10.   چیدمان اتاق خواب آرامش بخش:

از فضای نادیده گرفته شده دیوار در زیر پنجره‌ها برای ایجاد مکانی برای استراحت (شاه‌نشین) استفاده کنید. نصب یک مبلمان، مجهز به کوسن‌ها و بالش‌های راحت، هم صندلی و هم فضای ذخیره‌سازی را تأمین می‌کند، در حالی که گوشه‌ای خالی را با تخته سر بلند مجاور آن متعادل می‌کند. درهایی که به بیرون باز می‌شوند این سمت اتاق را به مکانی طبیعی برای استراحت تبدیل می‌کنند. یک فرش مخملی که رنگ خود را از دیگر منسوجات موجود در اتاق گرفته است به تعریف فضا کمک می‌کند.

11.  چیدمان اتاق خواب دو نفره:

با برنامه ریزی مدبرانه، چیدمان مبلمان اتاق خواب می‌تواند استراحت و سرگرمی را در خود جای دهد. این صاحب خانه اتاق خواب خود را با نصب سه پایه و لوازم هنری در نزدیکی پنجره‌ها و انتقال تخت به طرف مقابل اتاق، برای انجام کارهای خلاقانه تجهیز کرد. یک میز کنسول، آثار هنری و قاب‌های خالی این شکاف را پر می‌کند و فضای خواب و نور خورشید را به هم متصل می‌کند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل