مقالات

8 ایده‌ دکور دیوار آشپزخانه در 1403

مردم می‌توانند سال‌ها در مورد یک آشپزخانه جدید خیال پردازی کنند و تصور کنند که چگونه به نظر می‌رسد و چگونه چیدمان می‌شود. علاوه بر این واقعیت که یکی از گران‌ترین پروژه‌های بهبود خانه است، انتظارات زیادی در مورد نتیجه نهایی وجود دارد. با این حال، فراموش کردن یک عنصر جزئی مانند دکور دیوار آشپزخانه بسیار آسان است.

اغلب قابل درک است که در کنار یراق آلات و تزئینات گران‌تر، به عنوان یک فکر بعدی در نظر گرفته می‌شود، در واقع، دکوراسیون دیوار انتخابی شما می‌تواند تکمیل کننده باشد  آشپزخانه شما را در یک لحظه از حالت کسل کننده به یک بخش لذت‌بخش تبدیل کند.

نمی‌توان انکار کرد که ایده‌های آشپزخانه باید کاربردی باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها نمی‌توانند شیک نیز باشند. مبلمان، کابینت و وسایل موجود شما معمولاً بر دکور اتاق تأثیر می‌گذارند، اما نحوه تزئین دیوارهای آشپزخانه می‌تواند فضا را بهبود بخشد و روحیه شما را نیز افزایش دهد. ایده‌های دکور دیوار در واقع می‌تواند به فضای شما شخصیت جدیدی ببخشد. در این مقاله به معرفی 8 ایده دکور آشپزخانه می پردازیم تا با الهام گرفتن از آنها، رویای داشتن آشپزخانه ای زیبا و کاربردی را به حقیقت تبدیل کنید.

چه چیزی را روی دیوارها آشپزخانه‌ی آشپزخانه خود قرار دهیم؟

اگر می‌خواهید برای سال جدید به آشپزخانه‌تان ظاهری کاملاً جدید بدهید، ما بهترین راه‌ها را برای طراحی کامل دیوار آشپزخانه همراه با تصاویر الهام‌بخش از آشپزخانه‌ها برای کمک به تغییر فضای خود برای بهتر کردن فضای آشپزخانه انتخاب کرده‌ایم.

1. ایجاد دیوار از هنر:

اگر می‌خواهید در خانه شادتر باشید، ایده‌های هنری آشپزخانه را معرفی کنید که حواس را تحریک می‌کند. دیوارها و قفسه‌های آشپزخانه را می‌توان با هنر تغییر شکل داد، و مقداری شادی روزانه را فراهم کرد. آویزان کردن یک قطعه رنگارنگ بزرگ بالای میز ناهار خوری فضایی نشاط آور ایجاد می‌کند در حالی که قرار دادن قطعات کوچک‌تر روی قفسه‌ها و میزها به شما انگیزه می‌دهد که آشپزی کنید. هنگام گذاشتن آثار هنری روی میز، قطعاتی را انتخاب کنید که در پشت شیشه قاب شده‌اند تا کثیفی‌ها راحت پاک شوند.

2. برای دکور دیوار آشپزخانه یک رنگ تأکیدی با کنتراست قوی اضافه کنید:

یک ایده رنگ برجسته در بالای سطح چشم یک راه ساده برای اضافه کردن کنتراست قوی به فضا است، بدون اینکه زیاده روی کنید. از آنجایی که زیاد قابل توجه نیست، رنگ تأکیدی چشم را برای یک شگفتی بصری جلب می‌کند. این می‌تواند نتایج خوبی به خصوص در فضاهایی با سقف‌های بلندتر یا قرنیزهای بزرگ داشته باشد و هر یک از این ویژگی‌ها را به شدت برجسته کند.

تداوم رنگ برجسته در سطوح مختلف به‌عنوان‌مثال، هود اجاق گاز در این تصویر جلوه‌ای مسدود کننده دارد که احساس مدرن می‌کند و می‌تواند به هموار کردن هر گونه پیچیدگی معماری نامناسب کمک کند.

3. با نقاشی دیواری یک صحنه زیبا بسازید:

نقاشی‌های دیواری خارج از خانه فقط برای اتاق‌های غذاخوری طراحان نیستند. در آشپزخانه، غیرمنتظره بودن الگوی مقیاس‌پذیر، بدون اتلاف فضای گران‌بها تأثیر می‌افزاید. ایده‌های نقاشی دیواری برای طراحان خلاقی که فقط کمی بیشتر می‌خواهند بسیار عالی است. در زمان‌های اخیر انفجاری در چاپ دیجیتال با فناوری بالا رخ داده است که بازی را تا حدودی تغییر داده است و امکان آزمایش‌های عظیم و طراحان جدید را فراهم می‌کند.

با ایجاد تعادل در یک نقاشی دیواری عجیب و غریب با ایده‌های ساده آشپزخانه و کابینت، ظاهر را زنده نگه دارید. درهای شیک و بدون دستگیره در سایه‌های خنثی به خوبی کار می‌کنند. قرار دادن نقاشی دیواری روی همان دیوار ورودی اصلی، به‌طوری‌که هنگام ورود به اتاق پشت سر شما باشد، آن را بیشتر شماره گیری می‌کند.

4. کابینت‌های بالای دیوار آشپزخانه را تزئین کنید:

تزیین بالای کابینت آشپزخانه راهی فوق‌العاده برای پر کردن فضای خالی دیوار آشپزخانه با یک ویژگی جذاب است، نه اینکه بگذاریم آن را برهنه بمانند. در این آشپزخانه کانتری فرانسوی، با تزیین با هنر و طراحی بالای کابینت‌ها، عنصر شادابی را به دیوار آشپزخانه شما می‌آورد. بسیاری استدلال می‌کنند که هنر به همان اندازه که در هر اتاق دیگری به آشپزخانه تعلق دارد و ما نمی‌توانیم موافق نباشیم. در اینجا، طراح صحنه را با رنگ‌های خاکی و بافت فراوان تنظیم می‌کند. کابینت مینیمال و امروزی است تا به مواد طبیعی و آثار هنری خنثی فوق اجازه دهد مورد توجه قرار گیرند.

5. یک لکه تزئینی با قفسه‌های رنگ شده را ایجاد کنید:

با اضافه کردن چند طرح از ایده‌های رنگ آمیزی قفسه آشپزخانه برای کنتراست و جذابیت، از فضای هدر رفته دیوار در یک نقطه تنگ استفاده کنید. من اغلب فکر می‌کنم آشپزخانه اتاقی است که می‌توان در آن سرگرمی کرد و با رنگ بازی کرد. ما از رنگ قرمز پررنگ برای قفسه‌ها استفاده کردیم و آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از دیوارهای آبی عمیق قرار دادیم تا به اقلام به نمایش درآمده اجازه برجسته‌تر شدن داده شود، و عنصر شخصیتی اضافی به یک فضای سودمند اضافه کند.

6. روی دیواری نور پس زمینه پشت کابینت ایجاد کنید:

نوارهای LED ساده یا نورافکن‌های مینیاتوری را می‌توان برای روشن کردن نمایشگرهای قفسه استفاده کرد، تأثیر آن‌ها را افزایش داد و زرق و برق لطیف عصر را اضافه کرد، به‌ویژه زمانی که می‌خواهید حالت ملایم‌تری برای غذاخوری ایجاد کنید مفید است. برخی از مصالح دیوار آشپزخانه را می‌توان دارای نور پس زمینه دانست.

عقیق رگه‌دار توسط یک پنل LED روشن می‌شود و جلوه‌ای از نور را ایجاد می‌کند که می‌تواند متناسب با زمان روز کم و زیاد شود. با درخشش گرم و نرم خود، ظروف شیشه‌ای و اشیای ذخیره شده در قفسه‌ها را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

7. نور را با یک بک اسپلش فلزی منعکس کنید:

استفاده از همان رنگ کابینت قوی روی دیوارها و سقف، راهی مؤثر برای فریب دادن چشم، افزایش عمق و ارتفاع است. برای کمک به تعادل بین دیوارها و کابینت‌های تیره، انتخاب رنگ پشتی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار بود. این کاشی‌های چینی شبیه برنج هستند، اما تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است و کیفیت بازتابی درخشانی دارند که با نورپردازی زیر کابینت تقویت می‌شود. سطح، حس واقعی زرق و برق را تزریق می‌کند و در عین حال به تابش نور در اطراف فضا کمک می‌کند. از زیاده روی در سطوح بیانی خودداری کنید، گاهی اوقات داشتن کمتر چیزی باعث می‌شود احساس تجمل بیشتری پیدا کنید.

8. با کاغذ دیواری شاد زیباسازی کنید:

کاغذ دیواری آشپزخانه به پنتری‌ها زیبایی می‌بخشد و پس‌زمینه‌ای عالی برای استتار هرگونه نامرتبی ایجاد می‌کند. ما می‌خواهیم که چاپ گیاهی تازه فضا را کمتر رسمی می‌کند. طرح‌های با رنگ‌های روشن با میوه‌ها، سبزیجات و سایر سبزی‌ها همیشه انرژی خوبی را در فضایی که به ذخیره‌سازی غذا اختصاص داده می‌شود، اضافه می‌کند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل