مقالات

ایده های درب پنتری شیک و لوکس

فقط به این دلیل که شما یک اتاق کامل برای انباری جدید ندارید به این معنی نیست که نمی‌توانید فضای ذخیره سازی و آماده سازی را  اینجا اضافه کنید، دیوار بلااستفاده را در یک فضای استراحت با نورپردازی، قفسه‌ها، کشوها و پنتری زیبا بهینه کنید.  همه چیز، از ظروف غذاخوری گرفته تا ظروف غلات و ادویه‌جات، که وقتی مالکان از فضا استفاده نمی‌کنند، بسته می‌شوند.

انباری‌های کوچک و بزرگ تقریباً در هر آشپزخانه‌ای مدرن جزء اصلی هستند، بالاخره، کجا قرار است همه تنقلات مورد علاقه‌مان را ذخیره کنیم و وسایل را مخفی کنیم؟  در حالی که اکثر انبارها یک هدف کاملاً کاربردی دارند، این بدان معنا نیست که باید خود را مجبور کنید که از تمام جزئیات طراحی چشم پوشی کنید. با این حال، ممکن است همچنان بخواهید بین آشپزخانه اصلی و انباری فاصله ایجاد کنید.

حتی با قفسه‌های رنگارنگ یا قوطی‌های زیبا که سایر قسمت‌های آشپزخانه شما را تزئین می‌کنند، گزینه حفظ حریم خصوصی همیشه در  انباری‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. بعلاوه، مخلوط کردن درب‌های انباری (چه کامل یا فقط محفظه‌های کابینت) می‌تواند سبکی به فضا‌های مجاور ببخشد. در ادامه، 12 روش ارتقاء طرح پنتری مورد تأیید طراحان را مشاهده خواهید کرد:

 

 

1.     کالاها را در معرض نمایش قرار دهید:

اگر کاملاً مطمئن هستید که پنتری آشپزخانه شما می‌تواند با فروشگاه محلی کالاهای خانگی رقابت کند؛ مانند این طرح جذاب هیچ مانعی وجود ندارد که بخواهید آنها را به نمایش بگذارید. درب‌های شیشه‌ای یک راه عالی برای نگاهی استراتژیک به پنتری شیک شما هستند و در عین حال به شما این امکان را می‌دهند که از نور طبیعی آن استفاده کنید و اجازه دهید به بقیه آشپزخانه شما نشت کند.

 

 

2.     چند اثر هنری آویزان کنید:

برای کمی ترفند هوشمندانه، به این ایده نابغه نگاه نکنید. به سادگی یک قطعه از آثار هنری را به درب کابینت پنتری بچسبانید تا یک انبار ادویه و لوازم خوراکی را پنهان کنید و حس جادویی ارزشمند را به آشپزخانه خود اضافه کنید.

 

 

 

3.     پنتری را از دید پنهان کنید:

در بسیاری از موارد، آشپزخانه‌ها می‌توانند پنتری را در خود جای دهند، اما لزوماً درب در هر دو جهت تاب نمی‌خورد. درب کشویی راه حل مناسبی است. به جای گرفتن متراژ گران‌بها در داخل یا خارج از انبار برای یک درب با اندازه کامل، طراحی بدون درز  به دستیابی به حداکثر فضا  و حداقل وقفه بصری بین دو فضا کمک می‌کند.

 

 

4.     جذابیت سنتی ایجاد کنید:

با تعویض درب پنتری سنتی با سبک درب انبار کشویی، کمی جذابیت روستایی به آشپزخانه خود اضافه کنید. نه تنها این راه‌اندازی دسترسی آسان را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه جزئیات چوبی گرم و جذابیت جریان زندگی را به منطقه کاربردی اضافه می‌کند.

 

5.     از رنگ‌های پررنگ غافل نشوید:

به جای اینکه امیدوار باشید پنتری خود را پنهان کنید، با پوشاندن آن با رنگی پررنگ و براق به آن کمک کنید عمداً برجسته شود. در اینجا، طراح به رنگ آبی اقیانوسی اشباع شده تکیه کرده تا فضای بیرونی و داخلی این پنتری ظروف را زنده کند. برای ظاهری مشابه، رنگ آبی سردترین رنگ را در پس زمینه را امتحان کنید.

 

 

 

6.     از در ها نهایت استفاده را بکنید:

می‌توان در یک فضای کوچک، از هر اینچ مربع باید به خوبی استفاده کرد. اگر پنتری شما در سمت راحتی قرار دارد، مطمئن شوید که فضای داخلی درها را با قفسه‌های استراتژیک که برای نگهداری ادویه‌جات یا روغن‌های آشپزی مورد علاقه شما مناسب است، کار کنید.

 

 

7.     پنتری را مخفی کنید:

این یک ترفند جادویی است. درهای کابینت “معمولی” در این آشپزخانه در واقع باز می‌شود تا پنتری مخفی را نشان دهد، جایی که یخچال دوم، تعداد زیادی قفسه باز و فضای آماده سازی اضافی در آن قرار دارد.

 

8.     درب شیشه‌ای طرح دار:

فقط به این دلیل که شما یک فضای کامل برای پنتری جدید ندارید به این معنی نیست که نمی‌توانید فضای ذخیره سازی و آماده سازی را اینجا اضافه کنید، دیوار بلااستفاده را در یک فضای استراحت با نورپردازی، قفسه‌ها، کشوها بهینه شده و همه چیز، از ظروف غذاخوری گرفته تا درهای غلات و ادویه‌جات، که وقتی مالکان از فضا استفاده نمی‌کنند، بسته می‌شوند، به متراژ مربع قابل استفاده اتاق مجاور نخورید.

برای داشتن ظاهری سبک و مطبوع  که همچنان آشفتگی‌های انباری شما را از دید دور نگه می‌دارد به جای استفاده از درب سنتی، دری با شیشه طرح دار را امتحان کنید. این در با  بافت نرمی ظاهر هر چیزی را که در پشت آن قرار دارد محو می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا چاشنی‌ها، ادویه‌ها و کتاب‌های آشپزی مورد علاقه خود را بدون نگرانی در مورد آنچه میهمانان می‌بینند ذخیره کنید.

 

 

 

9.     قالب گیری پیچیده‌ای را اضافه کنید:

انباری خود را از یک منطقه مفید به یک صفحه نمایش طراحی با اضافه کردن قالب تبدیل کنید. از چیدمان سنتی قاب عکس گرفته تا طرح‌های هندسی پیچیده همان‌طور که در این آشپزخانه دیده می‌شود، این یک پیچ کوچک است که حداکثر تأثیر را به فضای شما می‌دهد.

 

 

 

10.  اضافه کردن جزئیات آج‌دار:

احساس کافه یا رستوران مورد علاقه خود را با گنجاندن ایده های معماری سفارشی در درب پنتری خود، مانند این ترکیب آهنی و شیشه‌ای آج‌دار دیوار و درب، تقویت کنید. نه تنها یک افزودنی جسورانه مانند این به فضای شما شخصیت می‌افزاید، بلکه به شما کمک می‌کند تا هرگونه لوازم ضروری را که در پنتری خود بسته‌بندی شده‌اند را به شیوه‌ای شیک و کاربردی پنهان کنید.

 

 

11.  کابینت کشویی را امتحان کنید:

پنتری ها در اشکال و اندازه‌های مختلف قابل ساخت هستند  بنابراین، درب‌های پنتری نیز  در انواع مختلف وجود دارند این کابینت کشویی به‌جای باز شدن درب سنتی، از فضای باریک آشپزخانه بهره می‌برد و فضایی برای وسایل آشپزخانه، ظروف شیشه‌ای و چاشنی‌های پرکاربرد دارد.

 

 

12.  طرحی خاص انتخاب کنید:

در حالی که اولین غریزه شما ممکن است این باشد که پنتری خود را در گوشه‌ای بدون استفاده قرار دهید و امیدوار باشید که کسی متوجه آن نشود، ما اینجا هستیم تا شما را متقاعد کنیم که به جای آن کمی عشق طراحی به آن بدهید. این درب پنتری دراماتیک، فضای کاربردی را به چیزی واقعاً منحصربه‌فرد ارتقا می‌دهد که با جزئیات قدیمی مانند حکاکی‌های پیچیده روی درب کامل شده است.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل