مقالات

9 مدل جدید نورپردازی سقف اتاق نشیمن

نور مناسب می تواند هر اتاق نشیمنی را به فضایی گرم و جذاب تبدیل کند. یکی از جنبه های مهم طراحی نور در فضای خانه، نورپردازی سقف اتاق نشیمن است که نقش مهمی در سبک محیط و بهبود زیبایی کلی فضای نشیمن دارد. در این مقاله، گزینه‌ها و ایده‌های مختلفی را برای نورپردازی سقف اتاق نشیمن بررسی می‌کنیم تا به شما در ایجاد یک فضای نشیمن با نور خوب و جذاب کمک کنیم.

نورپردازی سقف، شدت نور فضا و سبک نشیمن را تحت تاثیر قرار می دهد. با انتخاب دقیق وسایل و با در نظر گرفتن عناصر مختلف طراحی، می توانید اتاق نشیمنی را طراحی کنید که هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب باشد.

اهمیت نورپردازی سقف اتاق نشیمن

نورپردازی سقف اتاق نشیمن چندین هدف را دنبال می کند. نورپردازی سقف کل فضا را روشن می کند و انجام فعالیت های مختلف را آسان تر می کند. علاوه بر این، اگر نورپردازی سقف به خوبی طراحی شده باشد، زیبایی اتاق را چندین برابر می کند و ویژگی های معماری و سبک دکوراسیون منحصر به فرد آن را بیشتر به جلوه نمایش می گذارد. با انتخاب وسایل مناسب و استفاده از تکنیک های نورپردازی مناسب، می توانید فضایی راحت و دلپذیر در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

نکاتی برای ایجاد یک محیط دلپذیر

برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر در اتاق نشیمن خود، نکات زیر را رعایت کنید:

 

تنظیم شدت نور

در اولین مرحله سطوح مختلف شدت نور آزمایش کنید تا تعادل مناسب بین روشنایی و آرامش را در نشیمن خود پیدا کنید. نور ملایم می تواند فضایی آرام ایجاد کند، در حالی که نور متمرکز برای فعالیت هایی که نیاز به دید بیشتر دارند ترجیح داده می شود.

 

طیف رنگی نورپردازی خانه

به طیف رنگی لامپ های خود توجه کنید. رنگ‌های گرم‌تر می‌تواند فضایی دنج و دلپذیر ایجاد کنند، در حالی که رنگ های سردتر می‌تواند حسی پرانرژی و پر جنب و جوش را ایجاد کنند. هنگام انتخاب لامپ، حال و هوای محیط را در نظر بگیرید.

 

سیستم های روشنایی هوشمند

با استفاده سیستم های روشنایی هوشمند می توانید بر شدت نورپردازی سقف خود کنترل داشته باشید. سیستم نورپردازی هوشمند به شما این امکان را می دهند که روشنایی را با توجه به موقعیت های مختلف و ترجیحات شخصی تنظیم کنید. سیستم های روشنایی هوشمند گزینه های اتوماسیون و سفارشی سازی پیشرفته تری را ارائه می دهند.

 

سوالات متداول

آیا می توانم یک لوستر در اتاق نشیمن با سقف کم ارتفاع نصب کنم؟

می توانید با انتخاب یک طرح ساده یا یک لوستر با ارتفاع کم، یک لوستر را در این سبک اتاق نشیمن اشتفاده کنید.

ارتفاع ایده آل برای چراغ آویز بالای میز قهوه چقدر است؟

چراغ آویز معمولاً باید با فاصله 50 تا 60 سانتی متر بالای میز قهوه آویزان شود تا روشنایی کافی بدون ایجاد مانع در دید داشته باشید.

آیا می توانم از لامپ های LED در نورپردازی اتاق نشیمن استفاده کنم؟

در بیشتر موارد، می توانید از ال ای دی برای نورپردازی سقف اتاق نشیمن استفاده کنید. این روش نورپردازی با سبک مدرن هماهنگی بسیار زیادی دارد و برای سبک سایبرپانکی نیز از ال ایدی و حتی نئون می توان استفاده کرد.

مدل های لامپ نقطه ای (spot lights ) نورپردازی سقف اتاق نشیمن

ال ای دی اقتصادی ترین انتخاب در بین نورپردازی سقف خواهند بود. علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی  مقرون به صرفه است، سهم آن در دکوراسیون نیز بسیار زیاد است، اگر ال ای دی را در سقف اتاق نشیمن در فواصل معین قرار دهید، می توانید تصویری شیک، ظریف و لاکچری ایجاد کنید. از نظر رنگ لامپ نیز اگر رنگ های زرد روشن را ترجیح دهید، می توانید نتایج بهتری بگیرید.

نورپردازی سقف اتاق نشیمن کشسان

اگر شما هم جزو کسانی هستید که خواهان کانسپت متفاوت در سقف اتاق نشیمن هستید، حتما باید سقف های کشسان(سقف کشسان چاپی بر روی پارچه‌ های کشسان نسوز است) را بررسی کنید. به لطف پارچه ای که روی سقف اتاق نشیمن کشیده می شود و لامپ های زیر پارچه، می توانید به نتایج بسیار بسیار چشمگیری دست پیدا کنید. شما می‌توانید هر تصویر، طرح یا رنگی را که می خواهید به پارچه استفاده شده بدهید، مزیت مهمی برای شما محسوب می شود.

نورپردازی سقف کاذب در سقف اتاق نشیمن

سقف های کاذب نیز یکی از گزینه های مناسب برای دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. با اینکه سقف کاذب به اتاق نشیمن ظاهر بسیار زیبایی می‌بخشد، ممکن است کمی گرانتر از گزینه هایی باشد که تا کنون به آن اشاره کردیم. اما نتیجه ای که به دست می آورید صد در صد  بسیار زیباتر و بهتر خواهد بود.

نورپردازی سقف اتاق نشیمن طرح دار

 اگر یک نورپردازی سقف اتاق نشیمن طرح دار  می خواهید به لطف نوعی قاب که در اطراف دستگاه نورپردازی روی سقف قرار می گیرد، می توانید یک اکسسوری طرح دار تهیه کنید. از نظر متخصصین طراح داخلی قرار دادن این مدل ها که از نظر ظاهری بسیار چشمگیر هستند، می‌توانند در میان گزینه های جایگزین مفید باشد.

لامپ های LED سالنی

سالهاست که لامپ های ال ای دی ، مهم ترین عنصر دکوراسیون خانه  و  اتاق نشیمن بوده است. این اقلام هنوز هم در بسیاری از بناهای تاریخی به راحتی دیده می شوند و الهام بخش بسیاری از مردم و طراحان هستند. مردم به راحتی می توانند بسیاری از عناصری را که در خانه هایشان دوست ندارند با لامپ، شمعدان و لوستر بپوشانند.

با این حال، بسیاری از اقلامی که با دقت از سریال های تلویزیونی که تماشا می کنید انتخاب می‌کنید یا در فضای مجازی می‌بینید ممکن است برای ویلا یا خانه شما مناسب نباشند. بنابراین، همیشه انتخاب با توجه به معیارها و ویژگی های خانه خود بهتر از انتخاب‌های وسواسی و مقلدانه خواهد بود.

دکوراسیون منحصر به فرد برای هر اتاق  یک ضرورت است. در حالی که بهتر است  اتاق خواب ها ظاهر آرام تری داشته باشند، اتاق های نشیمن که بیشتر اوقات روز در آن سپری می شود، می توانند رنگارنگ باشند. بنابراین لازم است در تمام وسایل دکوراسیون خانه یک عنصر اصلی وجود داشته باشد.

در انتخاب طرح های نورپردازی سقف اتاق نشیمن نیز نباید از این نکته غافل شد. با رعایت این نکته در خانه کمتر احساس  بیقراری خواهیم کرد و خانه فضایی برای آرامش و ریلکس کردن شما خواهد بود. زیرا روان شناسی اشیا و نور بر انسان اکنون از نظر علمی نیز پذیرفته شده است.

نور زیاد نور روشن می تواند باعث خستگی مفرط، اختلالات خواب و چشم شود. بنابراین، انتخاب رنگ لامپ و نور پرداری اتاق نشیمن  برای سلامتی نیز حایز اهمیت است پس مهم است که هنگام انتخاب دقت کنید.

اکنون گزینه های کافی و متنوعی برای دکوراسیون در فروشگاه ها برای روشنایی اتاق نشیمن  وجود دارد. در مقایسه با گذشته، هیچ مشکلی در انتخاب به  جز فراوانی و تنوع وجود ندارد.

زیرا با توجه به هر سبک زندگی طرح های مختلفی به مشتریان ارائه می شود. در واقع، این امکان برای بسیاری از افراد وجود دارد که به راحتی وسایل خود را مطابق با گرایش های فلسفی، اعتقادات مذهبی یا دیدگاه های سیاسی پیدا کنند.
همچنین لوازم جانبی روشنایی  فراوانی را در این برهه‌ی زمانی شاهد هستیم.

 به ویژه  محصولات خاص و جالب و عجیبی  که توسط طراحان جوان خلق  شده اند نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به همین دلیل در مغازه ها و فروشگاه ها به این تفاوت ها جایگاه ویژه ای داده می‌شود.

نورپردازی سقف اتاق نشیمن مدل های روشنایی نقطه ای (SPOT LIGHTS) شبکه ای

اگر قصد استفاده از نورپردازی نقطه ای با ظاهری متفاوت دارید، می توانید مدل های شومینه ای  را امتحان کنید. می توان گفت که نورپردازی های نقطه ای که قرار است در سقف قرار گیرند، به سبک شبکه ای نواری تعبیه شده اند و به این ترتیب می توان تصویری متفاوت، شیک و زیبا به دست آورد.

مدل های نورپردازی نقطه ای اتاق نشیمن لوکس

نور نقطه ای   (spot lights)انتخاب مناسبی در ظاهری مجلل در نور پردازی سقف اتاق نشیمن خواهد بود. اما نور نقطه ای به تنهایی برای ایجاد یک تصویر مجلل کافی نیست. به همین دلیل برای ایجاد یکپارچگی باید مبلمان اتاق نشیمن را بر اساس آن انتخاب کنید.

مدل های نورپردازی نقطه ای سقف اتاق نشیمن کلاسیک

نورپردازی سقف نقطه ای در بسیاری از خانه ها استفاده می شود و تقریباً در همه آنها می توان از ظرافت خاصی صحبت کرد. در نورپردازی نقطه‌ای که می‌توانیم آن را به سبک کلاسیک توصیف کنیم، نورافکن‌ها بر روی سقف نزدیک به دیوارها قرار می‌گیرند و در فواصل معینی در وسط سقف قرار می‌گیرند. به این ترتیب می توان هم نورپردازی همگن و هم نتیجه ای دلپذیر به دست آورد.

مدل های نورپردازی نقطه ای اتاق نشیمن سقف کاذب

می توان گفت که سقف های کاذب از نوع سقفی است که شاید نور نقطه ای موفق ترین باشد. به لطف نور نقطه ای استفاده شده در سقف کاذب، ظاهر بسیار زیباتری ارائه می شود. به همین دلیل، اگر قصد اجرای سقف کاذب را دارید، نباید نورپردازی نقطه ای را نیز در نظر بگیرید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

10 ساعت قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل