مقالات

ایده های طراحی حمام لوکس – 20 طرح حمام شیک و لوکس

در دو سال گذشته، ایده های طراحی حمام دستخوش تحولی شگرف شده است. این فضا دیگر نه تنها اتاق‌ کاربردی است که بتوانیم روز خود را در آنجا شروع کنیم و به پایان برسانیم، به احتمال زیاد مرکز بهداشتی خانه نیز هست که در آن استراحت می‌کنیم و این نکته تأثیر بسیار زیادی بر نحوه‌ی طراحی این فضا گذاشته است.

این بدان معناست که فضای حمام فقط نیاز به ویژگی های لوکس ندارد، باید ترکیبی از آرامش، عملکرد را در طراحی حمام در نظر بگیریم.

فرقی نمی‌کند حمام خود را بازسازی کنید، اتاق دوش خود را طراحی مجدد کنید یا فضای بلااستفاده خانه را به یک حمام لوکس و مجلل تبدیل کنید، ما می‌توانیم با استفاده از ایده‌های طراحی حمام متناسب با سلیقه شما، از رنگ‌ها و مواد گرفته تا تزئینات و شکل‌های مختلف، به شما کمک کنیم.

ایده های طراحی حمام

قبل از اینکه وارد مبحث طراحی دکوراسیون حمام شویم، به سرمایه گذاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید. موارد ضروری خود را بنویسید (به عنوان مثال، آیا وان حمام می خواهید؟). هر تغییری که باید در اندازه و چیدمان فضای موجود ایجاد شود که بخش قابل توجهی از کل هزینه شما را به خود اختصاص خواهد داد را کاملا بررسی کنید.

طراحی حمام‌ بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی هست که اکثر افراد تصور می‌کنند. المان های مکانیکی زیادی در پشت پرده وجود دارد که باید هنگام طراحی فضای کاربردی و لوکس در نظر گرفته شوند.

در ادامه، تصاویر حمام لوکس و بهترین ایده های طراحی حمام را به همراه توصیه های تخصصی لیست کرده ایم که به شما ایده و دانش لازم برای اجرای حمام رویایی خود را می دهد.

1. آثار هنری را به حمام خود اضافه کنید

یکی از عناصر طراحی حمام که اغلب نادیده گرفته می شود، آثار هنری روی دیوار است. در هر اتاق دیگری از خانه‌های ما، آثار هنری همیشه یک المان جدایی ناپذیر در طراحی فضای داخلی است تا رنگ، شخصیت و حسی منحصربه‌فرد را به شما هدیه دهد.

با این حال، استفاده از آثار هنری در طراحی حمام نادیده گرفته می شود. این اشتباه می تواند فضای شما را بی روح نشان دهد. با این حال، این مشکل یک راه حل بسیار ساده دارد. استفاده از آثار هنری به طور کلی این مشکلات را رفع می کند.

 

2. هارمونی فضای حمام را با استفاده از پارچه متعادل کنید

هنگام طراحی حمام بیشتر روی موارد کاربردی متمرکز می شویم: وسایل حمام، کمد، کفپوش و دیوارها. با این حال، نباید استفاده از پارچه نادیده گرفت. منسوجات نه تنها برای ایجاد جذابیت در حمام، بلکه برای افزودن رنگ و لایه‌بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

زیبایی به اندازه عناصر کاربردی در طراحی یک حمام اهمیت دارد. ما تا جایی که می‌توانیم در حمام‌ها از پارچه استفاده می‌کنیم، زیرا حس سردی فضا را کاهش می دهد.

 

3. کلاسیک ترین طرح های رنگی حمام را انتخاب کنید

اگر مطمئن نیستید که در طراحی حمام خود چه سبکی را انتخاب کنید، با انتخاب سبک کلاسیک جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد: ایده حمام آبی و سفید یک ترکیب رنگ کلاسیک است، همانطور که در عکس حمام بالا دیده می‌شود، این ترکیب رنگی هرگز قدیمی نمی شود.

آبی و سفید می توانند در سایه نامناسب احساس سردی به فضای حمام بدهد. کلید موفقیت این است که حمام خود را تجزیه و تحلیل کنید و رنگ آبی را انتخاب کنید که مکمل آن باشد. حمامی که رو به شمال یا شرق است، یا آن‌هایی که پنجره‌ کوچک دارند، احساس سردی دارند، بنابراین به رنگ‌های آبی گرم نیاز دارید. حمام های رو به جنوب و غرب به طور طبیعی گرم تر هستند، بنابراین می توان از رنگ سرد استفاده کرد.

 

4. یک حمام آبگرم خانگی بسازید

 حمام آبگرم فضایی برای احساس آرامش بیشتر است، ماهیت طراحی حمام به این سبک این است که بتوانیم در فضایی مجلل به استراحت بپردازیم.

برای اجرای سبک آبگرم ، یک وان لوکس با یک لوستر در بالای آن انتخاب کنید تا یک نقطه کانونی ایجاد کنید و همچنین به دنبال ایده های الهام بخش برای سرویس بهداشتی حمام باشید. اضافه کردن گیاهان می تواند یکی از گزینه های شما برای کامل کردن این فضا باشد.

 

5. طراحی حمام با رنگ گرم

ما میخواهیم از دکوراسیون حمام راستیک استفاده کنیم، اما این می‌تواند کمی احساس کلینیک پزشکی در فضای شما القا کند. پس چرا دنبال یک راه حل خارج از چهار چوب نباشیم؟

این حمام سنگی و زیتونی را به عنوان مثال در نظر بگیرید، آیا ترکیب المان ها لذت بخش نیست؟ از آنجایی که این دو رنگ تن یکسانی دارند، به این معنی است که شدت رنگ یکسانی دارند، هیچ کدام روشن‌تر یا تیره‌تر از دیگری نیستند و کاشی‌ کف سفید رنگ به‌عنوان یک بوم نقاشی عمل می‌کند که هماهنگی و زیبایی فضا را حفظ می کند.

 

6. تزئین دیوار حمام با کاغذ دیواری

وقتی به تزئین حمام خود فکر می کنیم، معمولاً رنگ و کاشی در خط مقدم قرار می گیرد و ایده کاغذ دیواری حمام معمولاً نادیده گرفته می شود. اما کاغذ دیواری های مقاوم در برابر رطوبت می تواند عملکرد مناسبی داشته باشند.

اگر نمی خواهید رنگ بیشتری به طرح شما اضافه شود، چگونه می توانید آن را کار کنید؟

 

کاغذ دیواری حمام صیقلی یک گزینه محبوب برای افرادی است که به دنبال ظاهری لوکس است. کاغذ دیواری برای ایجاد یک نقطه کانونی و افزودن ساختار منسجم به طراحی حمام ایده آل است. استفاده از المان های فلزی در حمام روز به روز در حال افزایش است. رنگ برنزی کاملا حس لوکس را به شما القا می کند. ترکیب یک حمام با روکش فلزی احساس کل فضا را تغییر می دهد.

 

7. بافت های مختلفی به فضای خود اضافه کنید

ایده طراحی روشویی حمام می‌تواند فرصت را برای اضافه کردن بافت جدید به فضایی که غالباً سطوح سخت، سرد و براق دارد، فراهم کند. حمام عکس بالا ترکیبی جذاب از آرامش را به دکوراسیون حمام اضافه می کند. استفاده از چوب، شخصیت و گرما را به سبک فضا اضافه می کند در حالی که فرش منبع اصلی رنگ است.

 

8. سونا

سونا با گرمای خشک برای تسکین عضلات و کاهش استرس کاربرد زیادی دارد. به دنبال طراحی با پانل های شیک یا حتی دیوارهای شیشه ای برای فضای سونا شخصی خود باشید. با تنوعی که در پوشش‌های چوبی وجود دارد، سونا می‌تواند در طراحی حمام استفاده شود.

 

9. حمام در رنگ های تیره

اگرچه برخی از ما ممکن است ایده طراحی حمام با رنگ های روشن را ترجیح دهیم، اما این نوع طراحی متناسب با تمامی سلیقه ها  نیست. حمام در رنگ های تیره مطمئناً احساس پیله مانندی را در وجود ما ایجاد می کند. این دکور حمام دارای سه سایه است که همه آنها به خوبی با هم هماهنگ شده اند تا گرمای خاصی به فضا بدهند. عمدتاً از چوب خاکستری و دودی در طراحی این فضا استفاده شده است.

باید برخی عناصر روشن‌تر برای ایجاد تعادل بصری در طراحی حمام تیره رنگ به کار ببرید.  یک روشویی با چوب روشن با سنگ روشویی مرمری و حوله‌های سفید پرزدار به خوبی این تعادل را ایجاد می کند.

 

10. فضایی آرام بخش ایجاد کنید

حمام یکی از معدود اتاق های خانه است که در آن شما می توانید، به معنای واقعی کلمه، خود را برای مدتی تنها کنید. به جای ایجاد یک فضای کاملاً کاربردی، ایجاد فضایی که می توانید در آن استراحت کنید و ریلکس کنید منطقی تر است.

همه چیز در مورد ایجاد یک فضای آرام است، جایی که تمام المان ها به دقت انتخاب و طراحی شده است. دوش های بارانی با سر دوش نسبتاً بزرگ خواهان بیشتری پیدا کرده است.

 

11. از ترفندهای بصری ظریف برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید

به طرح راه راه و افقی کاشی های مرمر در این حمام توجه کنید. این طرح همراه سطوح درخشان و رنگ های مات باعث می شود حمام بزرگتر به نظر برسد: استفاده از سنگ مرمر در روشویی باعث می شود که فضا بزرگتر به نظر برسد.

یک تصور اشتباهی وجود دارد که اگر شما عاشق رنگ‌های خنثی هستید، رنگ را دوست ندارید، اما در واقع هزاران سایه جذاب وجود دارد که به خوبی با سبک شما هماهنگ می شود تا یک حمام بی‌نقص را ایجاد کنند، مانند این طراحس خاکستری که در عکس بالا نشان داده شد.

یک روش موثر برای افزودن روح به فضای حمام، به کارگیری رنگ برنجی در لوازم بهداشتی است. این به ایجاد فضایی لوکس کمک می کند زیرا برنج به عنوان مکمل رنگ های خنثی استفاده می شود. این بافت فلزی، زیبایی طبیعی مرمر را چندین برابر می کند.

 

12. حمام لوکس با دو وان مستقل

به دنبال ایده های حمام لوکس هستید؟ چه چیزی می تواند مجلل تر از یک حمام مستقل باشد؟ اولین عنصر ضروری یک حمام لوکس داشتن فضای کافی برای لذت بردن و استراحت است. حمام شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد که به شما اجازه دهد به راحتی دراز بکشید و ریلکس کنید.

نرده‌های حوله خشک کن یکی دیگر از ضروریات حمام لوکس است.  البته جنبه تزئینی یک انتخاب شخصی است، اما من همیشه تاکید بر کیفیت کلاسیک و لوکس با استفاده از موادی مانند مرمر طبیعی، آینه و فلز صیقل داده شده را توصیه می کنم.

 

13. سبک سنتی  را انتخاب کنید

ما شاهد ادغام حمام های سنتی در فضای حمام مدرن هستیم. این نگاه بستگی به نحوه ترکیب موفقیت‌آمیز سبک‌ دوره های مختلف و مدرن دارد. ما متوجه این موضوع شده ایم که افراد حاضرند در مورد دکوراسیون حمام خود ریسک بیشتری بکنند تا فضایی منحصر به فرد خلق کنند. راز موفقیت این طراحی در ترکیب مناسب سبک است. حمام سنتی با شیر آب مدرن و شیک، شیرآلات کلاسیک با سینک مدرن و ….

 

 

14. اضافه کردن عمق به تصویر کلی با کاشی

ما تمایل داریم طراحی حمام را به رنگ روشن انجام دهیم، اما رنگ های خاص پیله‌ای می‌تواند حس آرامش را القا کند. برای داشتن دکوراسیونی شیک، رنگ سبز تیره یک انتخاب مناسب برای حمام است. کاشی‌های تیره را با ته رنگ متالیک ترکیب کنید.

 

15. سبک خود را روی سنگ پیاده کنید

مواد جدید، طرح‌های نوآورانه‌ای را برای حمام‌ها و دوش‌ها فراهم کرده‌ است که زیبایی‌های طبیعت را با پوششی مدرن ارائه می‌کنند.

استفاده از سنگ طبیعی در حمام می تواند شما را به طبیعت نزدیکتر کند و به لطف آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید. هنگام طراحی یک حمام، موقعیت مبلمان شما به اندازه رنگ و لوازم جانبی آن مهم است.

 

16. از مواد و رنگ های طبیعی برای ایجاد فضایی خاص استفاده کنید

دیوار چوبی دارای خاصیت گرم هست، به گونه ای که یک رنگ استاندارد هرگز نمی تواند به این ویژگی منحصربفرد دست یابد. در این آپارتمان از ترکیب چوب بلوط با گچ آهک سنتی با رنگدانه سبز طبیعی روی دیوارها استفاده شده است.

برای طراحی حمام لوکس تر ، همه چیز مربوط به جزئیات ریز است که باعث می شود فضای شما ظریف تر شود. نورپردازی را به شکل آویزهای زیبا و یراق آلات دیواری استفاده کنید، مبلمان سفارشی را انتخاب کنید و اثاثیه ظریف، کاغذ دیواری و رنگ های پاستلی کم رنگ را در اولویت خود قرار دهید.

17. فضای دوش را به دو قسمت تقسیم کنید

آیا به دنبال ایده کابین دوش جذاب هستید؟ روکش های گچی صیقلی ناهموار مکملی طبیعی برای عناصر براق مانند برنج و مرمر است که اغلب در طراحی حمام لوکس یافت می شود. ایده طراحی دکوراسیون دیوار حمام با شن طبیعی، رنگ جالبی را به سطوح می دهد.

برای افزودن جلوه ای لوکس، کف‌ها با کاشی‌های مرمر پوشیده شده است و کاشی با الگوی شاه ماهی روی دیوارهای داخلی استفاده شده است.

 

18. از شکل کاشی غیرمعمول استفاده کنید

وقتی نوبت به افزودن رنگ تزئینی به حمام می رسد، هیچ چیز بهتر از تطبیق پذیری طرح کاشی های حمام با کف، دیوار و طاقچه نیست. برای داشتن فضایی خاص و لوکس به جای طرح، با شکل کاشی بازی کنید. اگر از کاغذ دیواری طرح دار بزرگ استفاده می کنید، معمولاً از یک کاشی در مقیاس کوچکتر استفاده کنید. در طراحی حمام لوکس نکته اصلی که باید توجه شود یافتن تعادل مناسب است.

 

19. کمد مخفی در حمام

هر زمان که طراحی حمام را از ابتدا برنامه ریزی می کنید، باید مساحت فضای ذخیره سازی مورد نیاز را محاسبه کنید و به این نکته توجه کنید مساحت فضای کمد را کم در نظر نگیرید. اقلامی که به صورت روزانه استفاده می شوند به قفسه های حمام باز نیاز دارند، اما سایر موارد باید دور از دید قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که فضا آرام به نظر می رسد.

در تصویر مقابل دیوار مجاور دوش به واحدی از کشوها تبدیل شده است که از سقف به پایین و به رنگ آبی آسمانی رنگ آمیزی شده است تا با رنگ کاشی ها هماهنگی کامل داشته باشد.

اگر به دنبال جایی برای نگهداری حوله‌های کرکی یا حتی حوله‌های مرطوبی هستید که باید خشک شوند ، بسته به فضایی که در در اختیار دارید، حتماً به سراغ قفسه‌ی حوله‌ای مستقل یا ریلی دیواری بروید.

 

20. ترند جدید وان حمام طرح دار

در کل، ایده‌های طراحی حمام لوکس در  حرکتی جسورانه، از قانون نانوشته ای که می گفت حمام همیشه باید سفید باشد پیروی نمی کند.

چگونه می توانم حمام خود را زیباتر کنم؟

ساده‌ترین راه برای زیباتر کردن حمام این است که اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره‌سازی این فضا ظرفیت کافی برای پنهان کردن نامنظمی حمام را دارد. تعویض پرده قدیمی، تشک‌های حمام، پرده‌ دوش و حتی پنجره‌ها با روکش جدید می‌تواند تغییرات فوری ایجاد کند. همانطور که در هر اتاق دیگری از خانه خود انجام می دهید، از آثار هنری استفاده کنید، گیاهان را به فضای خود اضافه کنید.

 

چگونه باید حمام خود را تزئین کنم؟

اگر به این فکر می کنید که چگونه حمام خود را تزئین کنید، صرف نظر از اندازه فضا چندین جنبه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

موارد ضروری حمام: هر حمام به یک دستشویی، وان، دوش و ظروف برنجی نیاز دارد. چیدمان فضای شما محل قرارگیری این عناصر و همچنین اندازه و سبک فضا را تعیین می کنند. نورپردازی نیز باید از همان ابتدا برنامه ریزی شود و همین امر در مورد گرمایش نیز صدق می کند.

حمام گاهی اوقات می‌تواند آخرین اتاقی باشد که در مورد دکوراسیون به آن فکر می‌شود و به راحتی فراموش می شود که باید فضایی برای رفع استرس، استراحت و لذت بردن باشد.

در نهایت، هنگامی که همه کارها تمام شد و حمام جدید شما آماده شد، حوله ها، صابون، شمع ها و آثار هنری خود را در جای خود قرار دهید تا تزئین فضای خود را کامل کنید.

 

رنگ‌های متداول برای حمام در سال 1401 چه رنگ‌هایی هستند؟

حمام فضایی برای استراحت و آرامش است و به این دلیل ترند رنگ حمام 1401 به سمت رنگ های گرم تر حرکت می کند.

رنگ خاکستری سرد که همیشه محبوب است به سمت سایه‌های ملایم‌تر مانند خاک رس و بژ می‌رود و صورتی‌های مرسوم نیز با رنگ سفالی جایگزین می‌شوند.  با توجه به ترند استفاده از بافت طبیعی در دکوراسیون، محبوبیت چوب افزایش یافته است.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل