مقالات

15 اکسسوری دکوراتیو دیوار شیک و لوکس کم هزینه

اکسسوری دکوراتیو دیوار

وقتی به دکوراسیون دیوار فکر می کنید، آیا هنوز به نقاشی و عکس های قاب شده فکر می کنید؟ خوب، آیا دوست ندارید دیوارهای خود را با اکسسوری دکوراتیو دیوار تزیین کنید که کاملاً منحصر به خصوصیات شما هستند؟

اگر از تابلوها و قاب های کلاسیک خسته شده اید و یا به دنبال تزیینات دیواری متفاوت و ارزان قیمت برای آویزان کردن به دیوار خود هستید، ما در این مقاله پیشنهادات بسیار خوبی برای شما داریم! پس از خواندن این نکات آموزش دکوراسیون، از منظر دیگری به اشیاء اطراف خود نگاه خواهید کرد.

در این بخش مدل اکسسوری دکوراتیو دیوار و لوازم دیواری دست ساز معرفی شده است که می توانید در کنار نقاشی روی دیوار خود آویزان کنید.

 

1. گیاهان زنده و خشک به عنوان اکسسوری دکوراتیو دیوار

لازم نیست از گیاهان فقط روی طاقچه ها، میزهای قهوه خوری و روی میز استفاده کنید. با آویزان کردن گلدان های کوچک به صورت عمودی بر روی دیوار خود، می توانید یک دکوراسیون دیواری جذاب مانند عکس بالا ایجاد کنید.

یا می توانید گلدان های گل خود را مستقیماً به دیوار خانه خود آویزان کنید. به ویژه برای فضاهای کوچک، اضافه کردن رنگ سبز به دیوارها به شما این امکان را می دهد که در استفاده بهینه از فضا صرفه جویی کنید.

شما می توانید با آویزان کردن گلدان های خود بر روی قفسه، دکوراسیون دیوار کانونی خود را ایجاد کنید.

در مورد استفاده از گلخانه عمودی که در سال های اخیر پر طرفدار شده است، به دیوارهای خانه خود چه فکری می کنید؟ با آوردن رنگ سبز روی دیوار مانند مثال بالا، می توانید دیوارهایی را بدست آورید که با نگاه کردن به آن آرامش پیدا می کنید.

اگر مراقبت از گیاهان زنده برای شما سخت است، می توانید با آویزان کردن شاخه و گل های خشک شده به عنوان اکسسوری دکوراتیو دیوار، زیبایی دیوارهای سفید خود را افزایش دهید.

این شاخه درخت پر از برگ که بر روی دیواری خالی آویزان شده است، فضایی دراماتیک را در دکوراسیون مینیمال ایجاد می کند.

 

 

2. کلکسیون بشقاب

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با ارزش ترین ظروف غذاخوری خود را از کابینت های دربسته بیرون بیاورید و روی دیوار اتاق غذاخوری به نمایش بگذارید؟ برای این کار می توانید از ابزار مخصوص این کار استفاده کنید.

بیایید نگاهی به کابینت های شما بیندازیم. ظروف عتیقه قدیمی‌ شما که زمانی به آنها توجه نمی‌کردید، ممکن است مناسب ترین اکسسوری دکوراتیو دیوار شما باشد که برای دیوار خود به دنبال آن هستید.

 

3. سبد

شرط می‌بندم که هرگز به استفاده از سبد به عنوان تزیین دیوار فکر نکرده‌اید. می توانید با وسایل حصیری تخت مانند سبد نان و سنگ ریزه تزئینی دیواری بسیار زیبا خلق کنید که بسیار ارزان قیمت تمام می شود.

 

دیوارهای خود را با سبدهایی در اندازه ها و الگوهای مختلف که از نظر رنگ مناسب سبک شما هستند، تزیین کنید!

 

4. تقویم دیواری بزرگ

یک تقویم دیواری بزرگ برای آویزان کردن در آشپزخانه یا دیوار اتاق مطالعه ایده آل خواهد بود.

به کمک این تقویم بزرگ دیواری می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را پیگیری کنید و در عین حال تغییراتی در دیوارهای خالی خود ایجاد کنید.

 

برای ایجاد ظاهری مدرن و جالب، می توانید دیوار پشتی را رنگ آمیزی کنید و تقویمی که طراحی شده است را مانند تصویر بالا آویزان کنید.

 

5. تخته سیاه

آویزان کردن تخته سیاه روی دیوار؛ یک راه حل ساده و کاربردی برای دکوراسیون دیوار است که به خصوص برای استفاده در دفتر کار، اتاق مطالعه، اتاق کودکان و آشپزخانه توصیه می شود. در حالی که تخته سیاه یا تخته سبز به اتاق شما حس وینتیج می دهد، می توانید سبک دکوراسیون مدرن خود را با تخته وایت برد نیز کامل کنید.

اگر دوست دارید از قطعات وینتیج در دکوراسیون استفاده کنید، مثال بالا برای شما یک راهنمایی مناسب است. شما می توانید با آویزان کردن یک تخته سبز بر روی دیوار اتاق نشیمن، یک دکور منحصر به فرد داشته باشید. علاوه بر این، با کمی گچ و کمی خلاقیت، می توانید دیوارهای خود را هر طور که می خواهید تزئین کنید.

 

6. نقشه

یک نقشه بزرگ جهان را روی دیوار خود آویزان کنید. در صورت تمایل، می توانید بخش خاصی از نقشه جهان را نیز آویزان کنید که منطقه، کشور یا شهری را که در آن زندگی می کنید یا برای شما ارزشمند است را نشان می دهد. در واقع، می‌توانید با علامت‌گذاری مکان‌هایی که رفته‌اید یا قصد دارید بروید، دکوراسیون دیوار خود را با استفاده از نقشه شخصی‌تر کنید.

استفاده از نقشه یک گزینه منحصر به فرد برای دکوراسیون دیوارها هستند تا اشتیاق شما به سفر را در فضای شما منعکس کند. به عنوان مثال، می توانید با قاب بندی مکان هایی که بازدید کرده اید به طور جداگانه مانند تصویر بالا، کل دیوار خود را با نقشه بپوشانید. شما می توانید از نقشه ها به روش های مختلفی و متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید.

 

7. دوچرخه یا اکسسوری مورد علاقه شما

در این بخش یکی از جالب ترین ایده های دکوراسیون دیوار را به اشتراک می گذاریم: دوچرخه! دوچرخه هایی که به سیستم آویز خلاقانه ای که روی دیوار خود می سازید آویزان می کنید، یک نقطه کانونی در خانه شما ایجاد می کند.

 

می توانید از قفسه های چوبی برای آویز کردن دوچرخه استفاده کنید، این قفسه های چوبی.

در واقع شما می توانید تقریباً هر چیزی را که دوست دارید به دیوار آویزان کنید! به عنوان مثال، اگر به موسیقی علاقه دارید، می توانید از آلات موسیقی خود به عنوان لوازم جانبی دیوار استفاده کنید.

می‌توانید با نمایش مجموعه ماسک‌های دست ساز بر روی دیوار، سبک متفاوتی به اتاق نشیمن خود بدهید. به طور خلاصه، شیئی را پیدا کنید که از دیدن آن لذت ببرید، سبک شما را منعکس کند و شما را خوشحال کند و آن را به دیوار خود آویزان کنید!

 

8. توری فلزی

می توانید با جمع آوری اقلام مورد علاقه خود روی یک توری فلزی که روی دیوار قرار می دهید یک ترکیب جذاب روی دیوار خود خلق کنید. توری های فلزی نه تنها ظاهر جالبی دارند، بلکه به شما این امکان را می دهند که بدون به جا گذاشتن اثر میخی روی دیوار، همانطور که می خواهید، دکوراسیون خود را تغییر دهید.

 

9. کلاه

کلاه حصیری شما در گوشه ای در حال خاک خوردن هستند را بیرون بیاورید و روی دیوار آویزان کنید. به تأثیر کلاه بر روی دیوار تیره مانند تصویر بالا فکر کنید!

به هر حال، داشتن کلاهی که در فصل زمستان از آنها استفاده نمی کنید و فضایی را در کمد اشغال کند، فایده ای ندارد! با استفاده از کلاه به عنوان تزیین دیوار، در فضا صرفه جویی کنید و دیوار خود را تزئین کنید. اگر سبک روستیک را دوست ندارید، می توانید با انتخاب چند کلاه شیک به سبک و رنگی که متناسب با سبک دکوراسیون شماست، ظاهر بهتری به دیوار خود بدهید.

 

10. پالت چوبی

پالت‌های چوبی مانند قطعات لگو هستند، می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید بسازید. مانند این مثال، می توانید با پوشاندن کل دیوار خود با پالت، دیوار نمایشگاهی خود را طراحی کنید و در طراحی دیوار می توانید به سمت طراحی سه بعد دیوار بروید.

 

11. نوارهای طرح دار

برای کسانی که نمی خواهند روی دیوار سوراخ ایجاد کنند، می توانند از نوار چسب به عنوان یک روش تزیین دیوار ارزان قیمت و کاربردی استفاده کنند. می توانید با این نوارهای رنگارنگ و طرح دار قاب های نمادین بسازید و آنها را با عکس و چاپ عکس پر کنید. این یک روش تمیز و کاربردی به خصوص برای تزئین دیوارهای اتاق کودکان است.

 

12. بافت

چرا یک بافت شیک و زیبا به دیوار آویزان نمی کنید؟ با این روش می توانید دیوارهای خارق العاده ای داشته باشید که احتمالاً قبلاً هرگز به آن فکر نکرده اید. به خصوص اگر نمی توانید یک میز به نسبت و اندازه مورد نظر خود پیدا کنید یا اگر نمی خواهید برای یک میز بزرگ هزینه زیادی کنید. توصیه می کنیم از منظری متفاوت به حصیر، فرش و مشتقات آنها نگاه کنید.

 

13. گونی

اگر سبک روستیک و صنعتی را که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است دوست دارید، قاب کردن یک گونی قدیمی و آویزان کردن آن به دیوار اصلا عجیب نیست. در این مثال، گونی های غلات از مغازه قدیمی قاب بندی شده و مطابقت داده شده است تا جلوه بصری متناسب با دکوراسیون ایجاد شود.

 

14. عتیقه

عتیقه فروشی ها محل مناسبی برای خرید لوازم منزل هستند. این موضوع در مورد لوازم جانبی دیوار نیز صدق می کند. شما می توانید با آویزان کردن قطعات مورد علاقه خود بر روی دیوار فضاهایی فوق العاده کاریزماتیک ایجاد کنید که با سبک دکوراسیون شما سازگار است.

 

15. برد آهنربایی

اجازه دهید فرزندتان دیوار اتاقش را خودشان تزئین کند! برای افزایش خلاقیت فرزندتان می توانید با استفاده از تخته مغناطیسی مانند تصویر بالا دیوارها را به یک زمین بازی برای کودک خود تبدیل کنید.

آیا جایی برای آویزان کردن آهنرباهایی که در سفرهایتان جمع آوری می کنید در یخچال باقی نمانده است؟  با جمع آوری همه آنها روی یک ورق فلز، اشتیاق خود را برای سفر در دیوار خود نشان دهید.

 

ترکیب مدل های دکوراسیون دیوار تزئینی

آیا در مورد اینکه کدام یک از مدل های دکوراسیون دیوار که به اشتراک گذاشتیم، برای شما بهتر است تصمیمی نگرفته اید؟ در این صورت می توانید با تزئین دیوار مورد علاقه خود یک کلاژ بسازید؟ با ترکیب میز، سبد، قاب، آینه و گیاهان می توانید یک دکوراسیون دیواری التقاطی و جذاب و لوکس ایجاد کنید.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل