مقالات

ترندهای میز قهوه در سال 1403

ترندهای میز قهوه  امروزی با ایده کلاسیک میز قهوه خوری که ما در مرکز اتاق نشیمن به آن عادت کرده ایم تفاوت زیادی دارد. در عوض، ما قطعاتی از مبلمان کاربردی و هنری که با استفاده از رنگ، مواد، شکل به روش های جدید و جالب را می بینیم که فضا را به هم گره می زند.

میز قهوه یک قطعه کلیدی از مبلمان با هدف کاربردی می باشد. ما به میزهای قهوه‌خوری مانند میزهای ناهارخوری توجه ویژه ای می‌کنیم، به‌عنوان قطعات مبلمان میراثی که از خانواده‌ها و نسل‌ها منتقل می‌شوند. اغلب، چیدمان صندلی‌ها حول یک میز قهوه‌خوری در اتاق‌هایی متمرکز می‌شوند که با گفتگوها و گردهمایی‌های زیادی خاطره‌سازی می‌کنیم. ما از میزهای قهوه‌خوری برای نمایش کتاب‌های مورد علاقه‌مان یا قطعات جمع‌آوری شده از سفرهایمان که برایمان معنادار است استفاده می‌کنیم و داستان‌هایمان را تعریف می‌کنیم.

میز قهوه ما چه از لحاظ جنس، چه لبه های خمیده، چه رنگ و چه ساختار، می تواند بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کنید حس حضور داشته باشد و یک فرصت طراحی برای مهارفضا است.

ترندهای میز قهوه در سال 1403 چیست؟

جدیدترین ترندهای میز قهوه واقعاً منعکس کننده تغییر سبک زندگی ما و آنچه که اکنون از فضاهای زندگی خود در دنیای پس از همه گیری (پاندمی)می خواهیم را نشان می دهد. یک میز قهوه به عنوان یک قطعه اتصال دهنده مبلمان در اتاق نشیمن ما، با اهداف بی شمار، بخشی از این مرحله از سازگاری است.

دیگر میزهای قهوه خوری میزهای چهارپایه اولیه برای قرار دادن یک فنجان قهوه صبحگاهی نیستند، آنها می توانند عملکرد بسیار بیشتری به عنوان میزهای کاربردی، مکان هایی که در آن غذا می خوریم و کار می کنیم، داشته باشند. آنها مکان هایی برای نمایش هنر هستند، شاید به خودی خود قطعه های هنری یا راه هایی برای گسترش و برجسته کردن جزئیات معماری خانه هستند.

جدیدترین مدل های میز قهوه که ما آرزوی داشتن آن‌ها را در خانه های خود داریم چیست؟

1. سنگ مرمر رگه دار زیبا

سنگ مرمر ماده ای است که در حال حاضر به طور گسترده محبوبیت دارد. از میزهای مرمری آشپزخانه گرفته تا روکش دیوارهای حمام، ظرافت و ظاهری براق به آن می‌افزاید. اما، سنگ مرمر نیز خود را به فضاهای زندگی ما راه می‌دهد.

میز به جای چهار پایه استاندارد، سه پایه دارد که در وسط به هم می رسند و شکل جدیدی را اضافه می کنند که از هر زاویه متفاوت به نظر می رسد. تاثیر رگه های ظریف میز قهوه مرمر افزودن بافت بصری و حرکت است و جایی که این فضا از نظر رنگ، بافت و طرح کم است شکوفایی چشمگیری به اتاق می بخشد.

2. سبک های معماری

از میز قهوه خود به عنوان فرصتی برای گره زدن خانه خود به یکدیگر استفاده کنید، با تقلید از مواد موجود در سراسر خانه، اشکال یا الگوها، یک نقطه کانونی بصری ایجاد کنید که به طرح کلی مربوط می شود و حس منسجمی به شما می دهد.

متوجه خواهید شد که پایه با پایه میز ناهار خوری مطابقت دارد، و ما انتخاب کردیم از قالب های چوبی مقعر استفاده کنیم که به منحنی شکاف بر روی اتاق نشیمن اشاره می کند. میز قهوه همچنین به خوبی در نوری که از نورگیر گرد به سمت پایین می تابد فرو می رود.

رویه مرمری برشی از سنگ مرمر مورد استفاده در آشپزخانه بود، بنابراین واقعاً، میز قهوه با معماری و طراحی کلی خانه مرتبط است.

3. فرم های MONOBLOC

نمای محبوب دیگر مونوبلوک است، که در آن یک بلوک بزرگ از مواد سخت  معمولاً از بتن، مرمر یا سنگ ساخته شده است، حس ساختاری را به اتاق می بخشد و تقریباً به عنوان یک ازاره عمل می کند. این می تواند حس واقعی جاذبه را به یک اتاق بیاورد و بر نقطه مرکزی که برای جمع شدن دور آن است تأکید کند.

این طراحی تماماً در مورد کنتراست است، اتاق را با برجسته کردن لطافت مبلمان نرم به هم متصل می کند، فضا را با تمرکز بر طبیعت زمین می کند، همه با استفاده از بلوک های مرمری که از MENU تهیه شده است.

این میزهای قهوه‌خوری کنتراست بین یک ماده طبیعی سرد در بالای یک ماده گرم وکف چوبی و فرش می‌دهد. آنها به دلیل ارتفاع و طول با میزهای قهوه معمولی متفاوت هستند. آنها جنبه زیبایی شناختی و مینیمالیستی به فضا می دهند.’

استفاده از میزهای قهوه‌خوری به‌عنوان شکلی از پایه نیز تمرکز واقعی روی آنچه در بالا قرار می‌گیرد، می‌دهد، در اینجا کتاب‌های میز قهوه‌خوری، مجموعه چای و شمع به عنوان دکور میز قهوه مانند آثار هنری در یک گالری نمایش داده می‌شود.

4. طرح های منحنی

گرایش منحنی‌ها در تمام مبلمان و دکوراسیون داخلی به میزهای قهوه‌خوری ما نیز کشیده شده است، با جزئیات معماری گرد که هر گوشه تیز را نرم می‌کنند و ناحیه خاصی از خانه را گرد هم می‌آورند. در جایی که ممکن است طاق‌های منحنی، میز کار گرد، یا یک مبل منحنی داشته باشید که به زیبایی در امتداد یک دیوار مستقیم منحنی می‌شود، ممکن است بخواهید موضوع را با یک میز قهوه‌خوری گرد گسترش دهید.

مبل منحنی و میز قهوه سنگی به شکل کلیه در کنار هم طراحی شده اند و به آنها اجازه می دهد کاملاً کنار هم بنشینند. گوشه‌های گرد نرم و شکل‌های منحنی ملایم در فضا احساس آرامش می‌کنند – به ما اجازه می‌دهند به آرامی به داخل اتاق کشیده شویم.

5. جداول تودرتوی هندسی

روند تودرتو میزهای قهوه که به طرز هوشمندانه ای میز کوچکتر را زیر یک میز قهوه با اندازه بزرگتر قرار می دهند، هم از نظر زیبایی شناسی جذاب، هم سلیقه ای و هنری است و هم یک ویژگی طراحی هوشمندانه است که می تواند فضای ارزشمندی را در خانه برای شما ذخیره کند. با انتخاب یک شکل مثلثی هندسی که می تواند در خود تا شود، ظاهری مدرن تر داشته باشید.

به طور کامل از بین بردن هر گونه تصوری که میز قهوه همیشه مستطیل یا مربع است، رهایی بخش است و بلافاصله رویکرد خلاقانه تری را برای طراحی یک فضا باز می کند. انتخاب اشکال مبلمان قابل توجه یا غیرمعمول می تواند به یک نقطه کانونی در یک فضا تبدیل شود، به شما امکان می دهد تا در عین حفظ ظرافت و سبک، کمی شخصیت به ارمغان بیاورید.

سبک هندسی/مثلثی میز قهوه به ویژه در فضایی که ممکن است فاقد رنگ باشد و از خطوط مستقیم تشکیل شده است، مؤثر است، زیرا این کار باعث جذابیت و عمق می شود. مثلث‌ها احساس معاصر و تازگی می‌کنند و با ترکیب چندین با هم، فرصت ایجاد چیزی غیرمنتظره و بازیگوش را فراهم می‌کنند و در عین حال ماهیت عمل‌گرایانه خود را حفظ می‌کنند.

6. ترندهای میز قهوه مشکی

رنگ مشکی به عنوان یک رنگ برجسته در سراسر خانه انتخاب محبوبی است. از ایده‌های جالب آشپزخانه مشکی گرفته تا دستگیره‌های کابینت و کشوهای مات در اتاق خواب، مشکی پیچیده، براق و همه‌کاره است – در طرح‌های رنگی مختلف کار می‌کند.

مشکی بر نقطه کانونی اتاق نیز تاکید واقعی می‌افزاید. پرده‌های مشکی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و به‌ویژه در برابر پس‌زمینه خنثی خوب عمل می‌کنند، و به عنوان یک رنگ برجسته و در عین حال به عنوان یک لنگر برای طرح کلی عمل می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه یک میز قهوه سیاه یا تیره بر فضا غلبه نمی کند، یک قاب باریک را در نظر بگیرید که به کف اجازه می دهد خود را نشان دهد، یا با ارتفاع و شکل اقلامی که برای نمایش انتخاب می کنید بازی کنید. تعیین ارتفاع و شکل به سطح کمک می کند پویاتر شود. نکته برتر ما؛ آن را ساده نگه دارید فضای سبز، یک شمع معطر مورد علاقه و یک دسته کوچک از مجلات میز قهوه را معرفی کنید تا ظاهری شیک و آرام داشته باشید.’

7. قطعات چند منظوره

خانه در حال تکامل است و با آن، فضای داخلی ما نیز با آن در حال تکامل است. خانه‌های ما فضاهایی هستند که در نوسان هستند – آنها به دفاتر ما تبدیل شده‌اند، مکان‌هایی که به دنبال پناهگاهی می‌گردیم، و اتاق‌ها مانند گذشته کارکرد سفت و سختی ندارند.

وارد میز قهوه چند منظوره شوید. میزهای قهوه را ایجاد می کنند که به یک میز ناهار خوری تمام قد تبدیل می شوند.

هوشمندانه به جلو خم شوید تا فضایی در زیر و کناره ها ایجاد کنید تا بتوانید راحت روی یک صندلی یا مبل بنشینید. برای غذا خوردن و کار کردن در اتاق نشیمن به عنوان یک دفتر کار خانگی عالی است و آماده است تا در یک میز قهوه به راحتی در آن قرار گیرد.

8. مواد بروتالیستی

میزهای قهوه ای که طبیعت را به ما یادآوری می کنند و شکلی متفاوت به خانه ما می دهند، میز قهوه خوری معمولی نیستند که در خانه به آن عادت کرده ایم، بلکه ظاهری بروتالیستی دارند، با مواد اولیه در معرض دید مانند این طرح که در اتاقی از سارا بارنارد استفاده شده است.  واقعاً می تواند یک عنصر غیرعادی و مجسمه ای را به خانه بیاورد. این نه تنها مکانی را ایجاد می کند که می توانید دارایی های خود را برای آن تنظیم کنید، و به عنوان یک نقطه کانونی واقعی در اتاق عمل می کند.

چه چیزی را باید روی میز قهوه نمایش دهم؟

میزهای قهوه ما به مکانی برای ذخیره و نمایش ارزشمندترین دارایی هایمان به شیوه ای هنرمندانه تبدیل شده اند. میز قهوه اغلب در مرکز فضایی قرار دارد که افراد را هنگام نشستن در صندلی های مجاور به هم متصل می کند و با عمل به عنوان مرکز توجه به جریان گفتگو کمک می کند.

ما بیشتر  به فضاهای زندگی خود برای اتصال خود تکیه می کنیم و اشیاء روی میز ممکن است به عنوان آغازگر گفتگو، تقویت کننده خلق و خو، بستری برای نمایش علایق و مجموعه های شخصی یا مکانی برای نمایش چیزها باشند.

کتاب‌ها اثر بسیار خوبی هستند که هنرمندانه با جلد رویی زیبا عمل می‌کنند و اشتیاق ما را به نمایش می‌گذارند. تأثیر بصری انبوهی از کتاب‌های بزرگ و با جلد سخت زیبایی نهفته است. هنگامی که کتاب‌ها را روی میز قهوه چی می‌چینید، سه کتاب را روی هم بچینید و در دسترس قرار دهید.

شمع ها یکی دیگر از افزودنی های عالی میز قهوه هستند که گرما و درخشش را به اتاق می بخشند، همچنین گل ها و گیاهان حس  تازگی و طراوت را به ارمغان می آورند، رنگ، ارتفاع و آیتم هایی که طبیعت را در بر می گیرند، اضافه می کنند.

من همچنین عاشق یک جعبه زیبا روی یک میز قهوه هستم  جایی برای قائم کردن  درهم و برهمی (ریموت ها یا زیر لیوانی ها) یا گنجی را که می خواهید پس از بررسی دقیق تر آشکار کنید (به یک دسته کارت های خاص یا شعر)، جعبه‌سازی زیبا یک شکل هنری است. جعبه های فوق العاده زیادی از چوب، کریستال، مروارید، رافیا ساخته شده است.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

14 ساعت قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل