مقالات

ترند رنگ سال 1403: این رنگ‌ها در سال 1403 بر فضای داخلی حکمفرمایی خواهند کرد

در چند سال گذشته، بیماری همه گیر، سرعت  پیشرفت زندگی را کاهش داده است. این تغییر به‌ویژه در فضای داخلی مشهود بود که عمدتاً بر اساس طیف‌های رنگی روشن و افزایش توجه به زندگی گیاهان است. اکنون، با بازگشت بسیاری از افراد به زندگی نرمال بر اساس شرایط خود بدون هیچ گونه تعهد یا محدودیت، در حال ترسیم مسیر جدیدی با پیش بینی ترند رنگ سال 1403 است.

داستان ما امسال واقعاً این است، چگونه خودمان را بازسازی کنیم؟ چگونه به جلو حرکت کنیم؟ سایه مناسبی که می‌خواهیم به دست آوریم چیست؟

پالت رنگ سفالی:

40 رنگ از سبز و آبی تا قهوه‌ای، رنگ‌های خنثی گرم‌تر و حتی تن‌های زرد نتیجه پالت رنگی سفالی است که به چهار پالت تقسیم می‌شوند: طیف رنگی سبز و آبی، رنگ‌های پررنگ، Nexus و Origin، رنگ‌های سفالی در مجموع مفاهیم ارتباط با جهان، شیوه‌های خلاقانه ما، خودمان یا وحشی‌ترین رؤیاهای ما را نشان می‌دهند.

1.  ترند رنگ سال قبل طیف رنگی سبز و آبی :

با رنگ‌های برنز و رنگ مه ، که نشان‌دهنده علاقه دوباره طراحی به ماهیت ترمیمی فضای باز است، همان‌طور که در انتقال روزافزون به زندگی داخلی و خارج دیده می‌شود از جنبه رابطه بشر با محیط زیست پیروی می‌کند.

فقط در مورد رنگ‌های  طبیعی نیست رنگ‌های تیره زیادی نیز در این پالت وجود دارد، که شاید بازتابی از این واقعیت است که همه چیز در جهان شلوغ است. ما درک می می‌کنیم طبیعت و مزایای آن واقعاً در مورد پایداری و بازسازی است، اما تاریکی نیز در آنجا وجود دارد.

خاکستری هامبورگ و کوه آتنا از جمله رنگهای این پالت است، یک رنگ سبز آبی پررنگ، در کنار کابینت‌های چوبی روشن یا زرد ترکیب می‌شوند، در حالی که کابینت‌های خنثی شنی مانند (قهوه‌ای ملایم) در کنار کاشی‌های سنگی یا سایر مواد طبیعی که به کار می‌روند، روکش خاکی اصیل را اضافه می‌کنند.

2. ترند رنگ سال 1403 » پالت رنگ های پررنگ :

پالت لور نشان دهنده احترام به سنت های صنعتگری است و همچنین از آن به عنوان نقش همه گیر در “ایجاد این فرهنگ صنعتگری استفاده می‌کنند که در آن مردم از مهارت صحبت با یکدیگر و انسان های خوبی بودن استفاده می‌کنند.” این انتخاب که با رنگ‌های جواهری اشباع شده، مانند گل دیواری سبک آمیتیست‌ مانند، طاووس آبی فیروزه‌ای عمیق، و قرمز یاقوتی مشخص شده است، با مفاهیم شادی و خوش‌بینی آغشته است.

ساخته شده برای ماکسیمالیست ها یا هر کسی که فضایش نشان دهنده قدردانی شدید از الگوهای بدیع، بافت ها، یا آثار هنری چشم نواز است، همچنین دارای سایه‌های طلایی است که می‌تواند تاثیری خوبی  بگذارد. در جاهای دیگر، رنگ های خنثی یاسی و کرمی نود حس تعادل بیشتری را ارائه می‌کنند و در عین حال ثابت می‌کنند که اصول اولیه گاهی اوقات فراتر از چیزی است که به چشم می‌آید.

3. ترند رنگ سال  1403 » پالت رنگ مینیمالیسم :

منعکس کننده “تکامل از مینیمالیسم اسکاندیناوی به‌نوعی مدرنیسم دهه 80″، انتخاب این رنگ پالت آرامی را ارائه می‌دهد که رنگ‌های گرم غروب دره‌ای را تداعی می‌کند. چه هلویی را انتخاب کنید و چه ظرافت آرام شیر مالت، این پالت خاکی انرژی خوبی را برای استفاده در مناطقی که مراقبت از خود و دیگران در اولویت است، فرا می‌خواند. انتخاب‌ها همچنین به زیبایی با عناصر طراحی مد روز مانند سایه‌های گرد، میزهای سنگی و صندلی‌های مجسمه سازی شده ترکیب می‌شوند.

4.  ترند رنگ سال 1403 » پالت نوستالژی:

 جایی است که قوه تخیل به وجود می‌آید. یک نوستالژی واقعی، رنگین کمان نیلی، فلفلی و پیچ‌وتاب‌های بالایی را در سه رنگ اصلی ارائه می‌دهد، در حالی که سبز قلعه، انگور زرق و برق دار نقش‌های حمایتی را ایفا می‌کنند. افزودن مواد خنثی مانند سفید خالص یا  رنگ استیلی متمایل به آبی می‌تواند به فضا انرژی دوباره بدهد.

رنگ فلفلی این پالت می‌تواند آشپزخانه را پوشش دهد، در حالی که سفید خالص دیوارها را می‌پوشاند.

شما می‌توانید از این رنگ‌ها برای ایجاد فضایی واقعاً پر جنب و جوش و روشن، کمی سبک، شاید حتی کمی پانک راک استفاده کنید. من فکر می‌کنم این چیزی است که من در مورد این پالت بیشتر دوست دارم

توانایی زندگی و نفس کشیدن در آن رنگ‌ها و امتحان کردن چیزی که کمی غیرمنتظره است.

با نشان دادن اینکه چگونه 40 رنگ سفالی می‌تواند فضاهای مهمان نوازی، ساخت و سازهای مسکونی چند خانواده و موارد دیگر را زنده کند، هدف این است که به معماران و طراحان تجاری کمک کند تا با اطمینان بیشتری در جهت رنگ‌های تازه و مدرن حرکت کنند.

محبوب‌ترین رنگ‌های رنگ 1403:

1. آبی دریایی

آبی سرمه‌ای زیبا این سایه آبی تیره از نسل پنتون است.

آبی سرمه‌ای یک رنگ عالی برای ایجاد زیبایی و آرامش است علاوه بر این، آبی سرمه‌ای نیز یکی از جدیدترین ترندهای رنگ مبلمان سال 1403 است که تقریباً در انواع مبلمان از مبل‌های نشیمن و بالش و کابینت و صندلی آشپزخانه وجود دارد. علاوه بر این، این رنگ به خصوص در مبلمان مخملی خیره کننده به نظر می‌رسد روند اصلی آن بیشتر در فضای داخلی اتاق نشیمن استفاده می‌شود.به طور کلی، آبی سرمه‌ای یک گزینه رنگ عالی است اگر می‌خواهید یک رنگ مد روز داشته باشید.

2. سبز مریم گلی

سبز مریم گلی یکی دیگر از رنگ‌های آرام است که در بین رنگ‌های داخلی برتر قرار دارد این یک سایه بسیار زیبا و خاکی است که در همه چیز کاملاً شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد جذابیت این رنگ در تن طبیعی و هاله آرامش بخش آن نهفته است که به ارمغان می‌آورد راحتی را به چشم می‌دهد و آن را به کل فضای داخلی منتقل می‌کند.هم به دلیل آرامش بخش بودن، هم اینکه سبز مریم گلی سایه‌های متنوع ایجاد می‌کند.

اغلب در اتاق‌خواب‌های مدرن به سبک اسکاندیناوی گنجانده می‌شود و آنها را یکدست می‌کند و بیشتر، دعوت کننده و دنج است.

در واقع، با توجه به تقاضای روبه‌رشد آن، سبز مریم گلی اکنون یکی از پرطرفدارها است. به طور خلاصه، اگر می‌خواهید یک فضای داخلی بسیار زیبا و آرام ایجاد کنید، پس می‌توانید.حتماً باید به فکر گنجاندن این رنگ در فضای خود باشید.

3. رز گرد و غباری

رنگ فوق‌العاده شیک بعدی در لیست ما رز گردوغباری است که در میان آن‌ها قرار دارد محبوب‌ترین رنگ‌های 1403، اصلاً تعجب‌آور نیست، اگر این رنگ باشد.

کاملاً خیره کننده است. علاوه بر این، رنگ رز گردوغباری کمی قهوه‌ای گرم دارد ته رنگ قرمز آن است که این رنگ را خوشایندتر و دلپذیرتر می‌کند.علاوه بر اینکه رنگ پرکاربردی برای دیوارهای اتاق نشیمن است، صورتی گردوغباری نیز یکی از بزرگ‌ترین ترندها در میان رنگ‌های اتاق خواب دخترانه 1403 است.

4. قهوه‌ای

مثل کارامل و عسل ادویه دار. ما قبلاً شما را با برخی از رایج‌ترین رنگ‌های داخلی آشنا کرده‌ایم در سال جاری، حالا بیایید کمی در مورد رنگ‌های شیک اتاق نشیمن صحبت کنیم که در درجه اول حول کارامل قهوه‌ای و عسل ادویه دار می‌چرخد.این دو تن گرم و زیبا در کانون معاصر قرار دارند ما می‌توانیم فقط بگویید که آنها به سادگی زرق و برق دار هستند.

5. رنگ خاکستری سرد

سایه‌های خاکستری همیشه یک انتخاب رنگ مد روز برای همه زمان‌ها بوده است و در حال حاضر، یکی از مرسوم‌ترین رنگ‌های اتاق خواب 1403 است که ظاهر شیک و نفیسی دارد. علاوه بر این، سایه‌های رنگ خاکستری سرد به ویژه در میان اسکاندیناوی‌ها رایج است. اتاق‌خواب‌های سبک و محیط‌های خانه، جایی که این رنگ‌ها کاملاً با هم ترکیب می‌شوند.

نمای داخلی تمیز و فضای دنجی به فضا می‌دهد.به طور کلی، به دلیل خنثی بودن و کیفیت مدرن بی انتها، پالت‌های خاکستری همیشه تقاضای زیادی دارند و درست مانند سال‌های گذشته، آنها در رتبه‌بندی‌های برتر محبوب‌ترین رنگ‌های رنگ 1403 قرار دارند.

6. سبز زیتونی روشن

یکی دیگر از نمایندگان رنگ سبز در لیست ما، سبز زیتونی روشن با شکوه است که یکی از پیشروترین ترندهای رنگ داخلی 1403 است. مانند بیشتر سایه‌های سبز، سبز زیتونی روشن بسیار آرامش بخش و دعوت کننده است رنگی که می‌تواند در تمام فضای داخلی گنجانده شود. از اتاق‌خواب تا نشیمن. در واقع، سبز زیتونی در میان اتاق نشیمن بسیار گسترده است

7. خاکستری آبی اسکاندیناوی

اگر ترندهای رنگی سال گذشته را دنبال می‌کردید، احتمالاً می‌دانید که آبی خاکستری اسکاندیناوی در بین طراحی داخلی بسیار گسترده بود هنوز هم هست در واقع، آبی خاکستری هنوز هم یکی از شیک‌ترین سایه‌ها در نظر گرفته می‌شود که مردم را مجذوب خود می‌کند.

 امروزه بسیاری از مردم خاکستری آبی اسکاندیناوی را در زندگی خود گنجانده‌اند اتاق‌ها یا سالن غذاخوری، با این حال، بیشتر در بین اتاق‌خواب‌ها شناخته شده است علاوه بر این، رنگ فوق‌العاده‌ای برای رنگ آمیزی دیوارها نیز است. به طور گسترده در مبلمان و قطعات تزئینی، از جمله مبل، صندلی، آویز، بالش و ملافه.

8. پاستلی ملایم

اگر عکس‌های اتاق خواب مدرن را مرور کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر دکوراسیون داخلی یا به رنگ پاستلی ملایم هستند یا در سایه‌های دیگر کم‌رنگ هستند جذابیت مخفی این رنگ‌ها در فضای خاکی و آرامش بخش نهفته است ته‌رنگ‌هایی که این رنگ‌ها را صرف‌نظر از فضای داخلی بسیار جذاب می‌کند.

رنگ‌های پاستلی یا رنگ‌های ملایم معمولاً مردم را به آرامش خود جذب می‌کنند. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام رنگ را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید، پس حتماً بروید سراغ رنگ‌های پاستلی یا کم‌رنگ، زیرا نه تنها مد روز هستند، بلکه بسیار هم شیک و برای چشم خوشایند هستند.

9. خنثی‌های شیک

آخرین مورد در لیست ما که احتمالاً یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین‌ها است. پس از بازگشت عظیم در چند سال پیش، خنثی‌ها  طراحی داخلی را ترک نکرده‌اند از آن زمان تا کنون در واقع رنگ‌های بژ، کاپوچینو، قهوه‌ای روشن و سفید هنوز هم یکی از ترندهای محبوب هستند  که همچنان جذاب در طراحی‌های داخلی شیک و خانگی هستند.

علاوه بر این، نکته مهم در مورد خنثی‌ها این است که هرگز قدیمی و خسته کننده نمی‌شوند، اما حتی اگر از آنها خسته شوید، می‌توانید به راحتی فضای داخلی را با برخی از آنها برجسته کنید.

در مجموع، اگر دوست ندارید رنگ‌های متنوع را آزمایش کنید یا به سرعت انجام دهید ذهن خود را اصلاح کنید، سپس مطمئناً یک پالت خنثی را انتخاب کنید زیرا همیشه محبوب است.علاوه بر این، با اطمینان در رتبه‌بندی‌های برتر در ترند رنگ طراحی داخلی برتر قرار دارد.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

4 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل