مقالات

تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ

نحوه تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ

سینک استیل ضد زنگ همچنان یک انتخاب محبوب برای دکوراسیون آشپزخانه هستند.  برای از بین بردن خراش‌ها، لکه‌ها و بازگرداندن درخشش اولیه سینک استیل ضد زنگ، این مراحل ساده را دنبال کنید.

تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ: شما زمان و انرژی زیادی را صرف حفظ پاکیزگی، براقی و تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ خود می‌کنید، اما سینک استیل ضد زنگ شما که با انبوهی از ظروف پوشیده شده است اغلب نادیده کثیف و لکه دار می‌شود. خب دیگر با غذاهای چسبیده، کثیفی‌ها و لکه‌ها خداحافظی کنید!

تنها با استفاده از چند محصول خانگی، می‌توانید سینک خود را با حداقل تلاش و حتی هزینه کمتر جلا دهید. فقط کافی است این پنج مرحله بدون استرس را دنبال کنید و قبل از اینکه متوجه شوید، سینک استیل ضد زنگ شما از لوازم شیک شما بهتر به نظر می‌آید.

خلاصهٔ تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ

  1. سینک ظرف‌شویی را با آب بشویید.
  2. سینک ظرف‌شویی را با جوش شیرین تمیز کنید.
  3. در جهت دانه‌های فولادی مالش دهید.
  4. روی سینک سرکه رقیق شده اسپری کنید، صبر کنید، سپس بشویید.
  5. در صورت لزوم، سرکه را دوباره بمالید، سپس دوباره آبکشی کنید.
  6. استفاده از لیمو برای درخشان و براق بودن سینک
  7. با چند قطره روغن زیتون صاف کنید.

برای دستورالعمل‌های کامل در مورد نحوه تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ، به خواندن زیر ادامه دهید.

ابزار و مواد تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ

  1. مایع ظرف‌شویی
  2. جوش شیرین
  3. برس اسکراب نایلونی
  4. سرکه
  5. قوطی اسپری
  6. پارچه میکروفیبر
  7. روغن زیتون
  8. لیمو

مرحله 1: سینک ظرف‌شویی را با آب شیر آب بشویید.

سینک ظرف‌شویی را بشویید تا ذرات غذا از بین برود. حتماً شیر آب و کانتر اطراف آن را نیز خیس کنید. اگر غذای سرسخت و چسبیده باقی ماند، کمی صابون ظرف‌شویی روی آن بپاشید و با آب داغ بشویید.

مرحله 2: سینک را با جوش شیرین بسابید.

سپس سینک را با مقداری جوش شیرین بپوشانید. این ماده پودری به اندازه‌ای ملایم است که سطح آن را خراش نمی‌دهد، در حالی که به اندازه کافی سفت است تا بتواند رسوبات آب سخت سبک و چربی را از بین ببرد.

علاوه بر این، بوها را بدون باقی گذاشتن باقیمانده‌های شیمیایی سمی که برخی از پاک کننده‌های تجاری ممکن است بجا بگذارند می‌تواند از بین ببرد. برای کنترل بهتر و توزیع یکنواخت‌تر هنگام پخش کردن جوش شیرین، ابتدا آن را در یک پنیر پارمزان خالی (و تمیز) بریزید و سپس پودر را به آرامی روی همه طرف سینک تکان دهید.

مرحله 3: در جهت دانه‌های فولادی ضد زنگ مالش دهید.

از یک برس اسکراب نایلونی نرم تا متوسط ​​برای مالش جوش شیرین در جهت «دانه» فلزی استفاده کنید. (هرگز این کار را با پشم فولادی، برس‌های فولادی یا سایر پدهای ساینده مثل سیم انجام ندهید. اینها ممکن است باعث ایجاد خراش‌های بیشتر شوند یا ذرات فلزی مستعد زنگ زدگی را پشت سر بگذارند.)

مسواک برای فضاهای تنگ‌تر در اطراف لوازم به خوبی کار می‌کند و آبکش کنید. با مالیدن جوش شیرین، خراش‌های ریز خط مو روی سینک شما کمتر دیده می‌شود.

مرحله 4: روی سرکه رقیق نشده اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید، سپس دوباره بشویید.

پس از شستشو، اما قبل از آبکشی، سرکه رقیق نشده را روی باقی مانده جوش شیرین اسپری کنید. هنگامی که این دو ماده با هم تماس پیدا می‌کنند، شروع به تمیز کردن می‌کنند. به این به عنوان یک عمل شستشوی اضافی فکر کنید.

اسیدیته سرکه به طور مؤثر رسوباتی را که باعث ایجاد لکه‌های آب می‌شوند، حل می‌کند، به علاوه یک ضدعفونی کننده طبیعی به همان اندازه مؤثر است. چند دقیقه صبر کنید تا واکنش شیمیایی از بین برود، سپس کاملاً بشویید. فوراً سینک ظرف‌شویی را خشک کنید تا از لکه‌های آب جلوگیری شود.

مرحله 5 (اختیاری): سرکه را به آن اضافه کنید

اگر لکه‌های سرسخت همچنان باقی ماندند، یک فنجان سرکه سفید مقطر را با ¼ فنجان مواد سفید کنده مخلوط کنید. (خواص اسیدی دومی و همچنین بافت ساینده ملایم آن را به یک عنصر ضروری در بسیاری از لکه‌برهای خانگی تبدیل می‌کند.) یک عدد خمیر سرکه را مستقیماً روی لکه بمالید.

سپس، آن را به آرامی با یک پارچه مالیده و اجازه دهید خمیر به مدت پنج دقیقه روی لکه بماند. فقط در صورت لزوم از این مخلوط به عنوان یک اقدام ثانویه استفاده کنید. سرکه به تنهایی باید به اندازه کافی قوی باشد تا بیشتر نقاط را تمیز کند. پس از از بین رفتن لکه‌ها، نواحی را با آب گرم بشویید و سینک را خشک کنید.

مرحله 6: سینک را با روغن زیتون بمالید.

آخرین اما نه کم‌ اهمیت‌ترین نکته: هنگامی که سینک شما تمیز و خشک شد، وقت آن است که براقیت بیشتری به آن اضافه کنید. چند قطره روغن زیتون را روی یک پارچه بدون پرز بمالید تا سینک برق بزنند.

مرحله 7. با استفاده از لیمو، دوباره اسکراب کنید.

یک لیمو را از وسط نصف کنید و از نصف‌های لیمو استفاده کنید تا سینک را دوباره با خمیر جوش شیرین که هنوز سینک شما را پوشانده است بشویید. سطوح بالای اسید موجود در آب لیمو می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها کمک کند، و سینک شما را با بوی خوش مرکبات تازه می‌کند.

چگونه لکه‌های آب گل آلود را روی سینک استیل ضد زنگ خود تمیز کنید؟

لکه‌های آب گل آلود ممکن است مانند باقی مانده‌های لکه‌های سفید یا قطرات خشک مایع روی سطح سینک شما به نظر برسند. آب سخت به دلیل وجود مواد معدنی بالا در آب‌های زیرزمینی ایجاد می‌شود که بر روی سطوح رسوب می‌گذارد.

مواد معدنی ممکن است در یک پوسته سفید روی صفحه‌های شیر آب شما جمع شوند و حتی می‌توانند اثربخشی صابون و مواد شوینده شما را کاهش دهند.

هر چند وقت یکبار سینک استیل را تمیز کنید؟

ابتدا، چند نکته در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید سینک استیل ضد زنگ خود را تمیز کنید. به من اعتماد کنید، اگر این کار را بیش از چند بار در سال قبل از آمدن مهمانان انجام دهید، تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ خود را بسیار آسان‌تر کنید. با هر بار استفاده از سینک باید آن را با آب گرم بشویید.

شستشوی سینک بعد از شستن ظروف، باقیمانده مواد غذایی و صابون ظرف‌شویی را از بین می برد. برای اینکه سینک خود را واقعاً در حالت عالی نگه دارید، باید پس از شستشوی روزانه با آب گرم، آن را نیز خشک کنید.

اگر سینک خود را بعد از استفاده شستشو داده‌اید، فقط باید هر دوهفته یک بار آن را تمیز کنید. اگر سینک شما کثیف به نظر می‌رسد، غذا روی سینک چسبیده است، یا لکه دار به نظر می‌رسد، به این معنی است که زمان تمیز کردن فرا رسیده است. آیا نمی‌دانید دقیقاً چگونه تمیز کردن عمیق را انجام دهید؟

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل