مقالات

دکوراسیون با گل خشک با 10 روش 2023

در این مقاله، دنیای مسحورکننده دکوراسیون با گل خشک را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه می‌توانند ظرافت و زیبایی بینظیری را به هر فضایی اضافه کنند. هدف ما ارائه ایده های خلاقانه ای است که به شما کمک می کند با استفاده از گل خشک برای دکوراسیون، فضای خانه خود را با کمترین هزینه ممکن متحول کنید.

جذابیت دکوراسیون با گل خشک

گل خشک شده در طول تاریخ به دلیل زیبایی ماندگارشان جایگاه احساسی زیادی برای ما دارد. این گل ها جذابیت منحصر به فردی را ارائه می دهند که گل های تازه نمی توانند با آن رقابت کنند. فرآیند خشک کردن گل شامل حفظ دقیق فرم و رنگ طبیعی می شود که به آنها اجازه می دهد برای مدت طولانی دوام بیاورد. با مراقبت مناسب، گل خشک می تواند جذابیت خود را برای چندین سال حفظ کنند و آنها را به سرمایه گذاری عالی برای دکوراسیون شما تبدیل کند، اگر عاشق گل های خشک هستید، پس من چند نکته جذاب برای دکوراسیون گل خشک برای شما دارم که به استفاده بهتر از این المان تزئینی کمک می کند.

اگر به دنبال راهی برای اضافه کردن رنگ طبیعی به خانه خود هستید، ما استفاده از گل خشک را پیشنهاد می کنیم. گل خشک در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی به فروش می رسد، بنابراین با کمی نگاه کردن به اطراف، می‌توانید مطابق با نیازهای تزئینی خود دکوراسیون گل خشک ایده آل خود را پیدا کنید. می توانید از گل های خشک شده برای چیدمان و نشان دادن خلاقیت خود استفاده کنید

جمع آوری گل های خشک

جمع آوری گل های خشک

هنگام انتخاب گل خشک شده برای خانه، باید گل هایی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون شما باشند. اگر خانه مدرنی دارید، به دنبال گل های خشک شده براق و ساده باشید. برای فضایی به سبک سنتی تر، دسته گل بزرگتر با ساقه های بلند را امتحان کنید. همچنین به دنبال گل هایی باشید که هنگام خشک شدن، شکل و رنگ خود را به خوبی حفظ می کنند.

 

انتخاب بهترین گل خشک برای دکوراسیون

انتخاب گل خشک مناسب برای دستیابی به یک دکوراسیون جذاب بسیار مهم است. هنگام انتخاب گل های خود به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  1. انتخاب گل

گل هایی را انتخاب کنید که در هنگام خشک شدن شکل و رنگ خود را حفظ می کنند، مانند گل رز، اسطوخودوس و ادریسی. هر نوع گل زیبایی متمایز خود را دارد، بنابراین برای دکوراسیون می‌توانید این گل ها را با هم ترکیب کنید.

 

  1. پالت رنگی گل خشک

رنگ گل خشک شده خود را با دکوراسیون خود هماهنگ کنید. رنگ های پاستلی می توانند فضایی ملایم و آرام ایجاد کنند، در حالی که رنگ های پر جنب و جوش می توانند به فضای شما انرژی ببخشند.

 

  1. بافت و فرم

گل های خشک شده در اشکال و اندازه های مختلف اشتفاده می شود. ترکیب بافت ها و فرم های مختلف می تواند به چیدمان شما عمق و جذابیت بصری بدهد.

چگونه گل های خود را خشک کنید

  1. با استفاده از قیچی تیز، گل ها را از ساقه تا نزدیکی پایه بش دهید.
  2. برگ هایی که با گل ها در تماس هستند را جدا کنید.
  3. هر گونه شاخ و برگ اضافی را که نمی خواهید از ساقه جدا کنید.
  4. دسته بزرگی از گل را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. سعی کنید بیش از شش یا هفت گل در هر دسته نداشته باشید.
  5. از نخ برای آویزان کردن گل های خود به صورت وارونه استفاده کنید. نخ را به قلاب یا آویز لباس و غیره… وصل کنید و بگذارید حدود 2 هفته به صورت وارونه آویزان شوند تا خشک شوند.
  6. بررسی کنید که آیا بعد از حدود 2 هفته خشک شده اند یا خیر. سفتی و ترد بودن گلبرگ ها را بررسی کنید.
  7. من گاهی اوقات گل‌هایم را پس از خشک شدن با اسپری مو اسپری می‌کنم تا به حفظ شکل و ظاهر آنها کمک کنم.

 

 

با استفاده از  روش‌های زیر میتوانید به وسیله‌ گل‌های خشک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد به خانه‌ی خود ببخشید:

 

گلدان‌ها

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تزیین گل خشک این است که آن‌ها را در گلدان‌ها قرار دهید، زیرا دکوراسیون با گل خشک روی میزها و قفسه‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند و به آن‌ها یک حس بسیار طبیعی از فصل پاییز می‌دهد. همینطور که پیشتر نیز اشاره شد اینکار را می‌توانید به وسیله‌ی گیاهان ویا بطری‌های شیشه‌ای، بطری کریستال یا حتی ظروف سرامیکی و سفالی انجام داد.

 

دکوراسیون با گل خشک با استفاده از گل های قاب شده

یکی دیگر از روش‌های عالی دکوراسیون با گل خشک ، گل‌ها و گیاهان خشک قاب‌بندی‌شده هستند،  قاب بندی روش خوبی برای حفظ عناصر طبیعی برای جلوگیری از خراب شدن یا از دست دادن شکل آن‌ها است.   این دکوراسیون ظاهری مدرن و شیک به خانه شما می بخشد.

 

باغ های عمودی در  دکوراسیون با گل خشک

اگر گلدان ها و تصاویر برای شما خیلی رسمی به نظر می رسند، باغ های عمودی راه ساده‌تری برای تزئین خانه شما هستند. می‌توانید گل‌ها را مستقیماً روی دیوار، به شکل گلدسته یا حتی کلاژها را با عکس‌ها تزئین کنید تا حسی قدیمی به فضاهایتان ببخشید.

در بسیاری از موارد یک دسته گل خشک می تواند عنصر مهمی در دکوراسیون باشد. راه‌های زیادی برای درست کردن گل‌های خشک در خانه وجود دارد و تکنیک‌هایی برای زیباتر نشان دادن آن‌ها وجود دارد.

مشخصه اصلی گل خشک ماندگاری بیشتر نسبت به گل های طبیعی است. با این تفاوت که گل خشک  بسیار حساس تر هستند. گلهای خشک همان گل های  طبیعی هستند که برای خشک شدن، فرآیند بی آبی را طی کرده اند.

روش های مختلفی برای به دست آوردن چنین گل هایی وجود دارد. می توان آن را به صورت وارونه در هوا، افقی، فشار دادن و غیره خشک کرد. هنگامی که این گل ها خشک شدند، می توانند فرآیندهای رنگ آمیزی و تثبیت را طی کنند تا بتوانند برخی از خواص اولیه از دست رفته در طول فرآیند بی آبی را به دست آورند.

 مواردی وجود دارد که متوجه این موضوع می شویم که  انتخاب گل خشک بهتر از گل های طبیعی است. دسته گل عروس نمونه ای از این دست است.

همچنین می توان در دکوراسیون داخلی، اماکن عمومی و ادارات بدون نگرانی از دکوراسیون با گل خشک استفاده می شود.

 

بسته های گل رز خشک می تواند یک قطعه مستقل از دکوراسیون داخلی باشد

پس از نگهداری طولانی، برگ ها لاک زده یا واکس زده می شوند، اما  در نظر داشته باشید که با اینکار گل ها سنگین تر می شوند و هیچ تضمینی وجود ندارد که ساقه خشک بتواند برای مدت طولانی وزن گل را تحمل کند. علاوه بر این، می توانید از این گل رز به عنوان مکمل ایکبانا از انواع گل خشک استفاده کنید.

اگر می خواهید تصویر زیبای طبیعت را به فضاهای زندگی خود بیاورید گل خشک شده منبع الهام شما در طول ایده های دکوراسیون شما خواهد بود. اگر عاشق طبیعت هستید و می خواهید آن را بدون آسیب به خانه خود بیاورید، ساده ترین راه استفاده از گل خشک است که خانه یا محل کار شما را غنی کنند.

گل آرایی در دکوراسیون با گل خشک

با تزیین محیط اطراف خود با انواع گل آرایی خشک شده می توانید یک اثر هنری خلق کنید. با این حال، باید مراقب باشید که با منطقه ای  از خانه که شروع به تزئین کرده اید هماهنگی ایجاد کنید. شما می توانید با ایجاد طرح های بسیار خاص که تا به حال در هیچ کجا ندیده اید، یک زیبایی بصری در خانه خود ایجاد کنید. می توانید با گل خشک شده طرح های بسیار خاصی را برای حمام، آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود بسازید.

قاب های طراحی شده سفارشی

قاب هایی که با گل خشک می سازید خاطرات فراموش نشدنی شما را تزئین می کند. با این گل ها که می توانید عکس های مورد علاقه خود را قاب کنید، دکوراسیون منزل شما زیباتر از آنچه فکر می کنید می شود.

نقاشی های چاپ شده با گل بسازید

روش دیگری که به ذهن می رسد، نقاشی با چاپ گل است. گل خشکی که داخل قاب ها قرار می دهید تنها به یک محصول دکوری شیک و بدیع برای شما تبدیل می شوند. قاب هایی که کاملاً با فکر خلاقانه شما ساخته شده اند، گل های شما را جاودانه خواهند کرد. می توانید با استفاده از انواع گل های مورد نظر خود، آن را با قاب هایی مطابق با سلیقه خود تزئین کنید. به خصوص گل های مروارید، گل رز و آفتابگردان زیباترین گزینه ها برای نقاشی هستند.

به لطف دکوراسیون با گل خشک، خانه شما بوی بهتری خواهد داشت

شما می توانید با ترکیب برگ های خشک شده با گیاهان تازه و روغن های ارگانیک، یک عطر طبیعی برای  خانه خود ایجاد کنید. . حتی فقط برگ های خشک شده اکالیپتوس برای تغییر هوای خانه شما کافی است .

یا مخلوط هایی از گل خشک خوشبو را که با توجه به دکور اتاق خود انتخاب کرده‌اید آماده کنید و در یک سبد کوچک زیبا قرار دهید. با اینکار شما نه تنها یک آیتم زیبا، بلکه محصولی ایجاد می کنید که بوی خانه و اتاق شما را بهتر از همیشه می کند. در این مقاله هدف معرفی روش های خلاقانه برای دکوراسیون با گل خشک بود که امیدوارم برای شما مفید باشه.

” همچنین با این گل ها می توانید دکوراسیون درب خانه منحصر به فرد و با سلیقه‌ی خود را طراحی کنید.”

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل