مقالات

20 ایده جذاب سینک آشپزخانه سنتی و مدرن

با طرح‌ها و مواد عالی و امروزی، ایده‌های طراحی سینک آشپزخانه ، سینک ‌ها را فراتر از یک فضا برای شستشوی ظروف تبدیل می‌کنند.

علیرغم این واقعیت که سینک آشپزخانه ها دیگر مثل سابق نیستند، اما هنوز هم پای ثابت ایده های طراحی آشپزخانه هستند. یک سینک باید بتواند بزرگ‌ترین تابه‌ها و ظریف‌ترین ظروف سرامیکی را در خود نگه دارد و در عین حال ظاهری بی‌نقص داشته باشد.

در اینجا، ما شما را با ایده های مورد علاقه طراح داخلی در مورد سینک آشپزخانه آشنا می کنیم. او همچنین توصیه های مفیدی را نیز برای شما در این رابطه ارائه می دهد.

سینک آشپزخانه شما باید بتواند در برابر ضربه‌ها و خراش‌هایی که اکثر آشپزها به آن وارد می‌کنند مقاومت کند و همچنین باید به راحتی تمیز شود، اما جنس، نوع نصب و حتی شکل و اندازه آن می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه کار شما داشته باشد.

بنابراین، هنگامی که فهرست طولانی از ایده‌هایی برای  آشپزخانه‌ی خود در نظر می‌گیرید، سینک آشپزخانه و شیرهای همراه با آن را در اولویت قرار دهید.

همچنین مهم است که درطراحی یک منطقه را برای سینک آشپزخانه در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که طرح سینک آشپزخانه ای که شما انتخاب کرده‌اید بدون هیچ کم و کاستی در آشپزخانه شما در مکان مختص خود اجرا شود.

 

 

1- ظرافت کلاسیک را با سینک باتلر به آشپزخانه بیاورید

سینک های باتلر جنسی جاودانه دارند که آنها را به یکی از نمادین ترین ایده های سینک آشپزخانه تبدیل می کند، نمادی واقعی که می توان آن را در ایده های آشپزخانه قدیمی و حتی ایده های آشپزخانه مدرن مشاهده کرد.

این سینک ها در اصل برای استفاده توسط کارکنان در خانه های بزرگ طراحی شده بودند. دلیل شهرت این سینک‌ها دوام، ظاهر زیبا و اندازه نسبتاً بزرگ آنهاست. این طرح سینک با یک کاسه عمیق درست شده از خاک نسوز سخت و مقاوم ساخته شده است.

 

 

2 –  با یک سینک اسکالوپ سینک شما در آشپزخانه اظهار وجود می‌کند

انتخاب ایده های متفاوت برای سینک آشپزخانه راهی شگفت‌انگیز برای افزودن شخصیت به فضای شماست. وقتی صحبت از سینک‌های آشپزخانه با قطعات و وسایل  قدیمی می‌شود، این طرح خانه‌های روستایی قدیمی و نوستالژیک، یکی از جذاب‌ترین‌هاست.

 

 

3- یک فضای گرم به وسیله‌ی مس ایجاد کنید

ایده‌‌ی سینک آشپزخانه‌ی مسی یک انتخاب کامل است که  به همان اندازه که در طرح‌های مدرن یا صنعتی قرار می‌گیرد می‌تواند در ایده‌های آشپزخانه سنتی نیزراحت‌تر مورد استفاده قرار بگیرد. مس علاوه بر ظاهرزیبایش، به طور طبیعی ضد میکروب است و به تمیز و بهداشتی نگه داشتن سینک آشپزخانه  کمک می کند بنابراین می‌تواند یک انتخاب بی‌نقص برای آشپزخانه باشد. با انتخاب طرح چکشی مس، مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است، این بافت را به آشپزخانه اضافه کنید.

سینک‌های مسی به‌ویژه با ایده‌های آشپزخانه سبز یا ایده‌های آشپزخانه آبی کار می‌شوند، زیرا رنگ‌های گرم مسی به روشن‌تر شدن طرح رنگ‌های تیره‌تر کمک می‌کنند.

 

 

4- انتخاب بتن نیز برای متریال سینک آشپزخانه خالی از لطف نیست.

بتن به سرعت به یک متریال محبوب در اتاق های کاربردی خانه تبدیل شده است، چه به عنوان متریال میز وکابینت و چه برای ایده های سینک آشپزخانه، به خصوص در طرح هایی که  صنعتی کار می‌شود.

از آنجایی که این سینک ها به جای قالب گیری ریخته گری می شوند، در طیف وسیعی از رنگ ها و اشکال موجود هستند. با این حال، چون بتن به طور طبیعی پر از منفذ و شکاف است بنابراین برای افزایش عمر خود نیاز به آب بندی دارد، اما پس از آب بندی، بسیار بادوام می‌شود، همچنین در برابر حرارت و لکه مقاوم است و برای چندین دهه دوام می آورد.

 

 

5-به وسیله‌ی سینک آشپزخانه طرح دار مورد علاقه خود را به آشپزخانه اضافه کنید

سینک آشپزخانه ای که جلوی آنها سفید هستند ،طرح کم استفاده ای در آشپزخانه هاست. شما با افزون طرح انتخابی مورد علاقه‌کی خود روی این سینک‌ها یا خلق یک اثرروی سینک آشپزخانه می‌توانید یک طرح منحصر به فرد و خاص خودتان را خلق کنید.

 

 

6- در مورد شکل و سبک سینک آشپزخانه نیز کمی دقت کنید

شکل  سینک نیز می تواند درمورد سینک آشپزخانه تفاوت ایجاد کند. البته، سبک سینک کلاسیک؛ حوضچه مستطیلی است، با این حال، این بدان معنا نیست که تنها گزینه است. برای سینک‌های اضافی (منظور زمانی که آشپزخانه دارای یک ماشین ظرفشویی است) یک طرح کوچک‌تر و دایره‌ای را در نظر بگیرید. عدم وجود سینک آشپزخانه به دلیل مجهز بودن آشپزخانه شما به ماشین ظرفشویی عملاً غیر ممکن است. فراموش نکنید که وجود سینک عضوی از ضروریات یک آشپزخانه است و هنوز هم می‌تواند یک مکان مفید برای شستن دست ها یا آبکشی لیوان‌ها و ظروف دم دستی باشد.

7- به وسیله‌ی یک قطعه کهنه و قدیمی یک میراث به آشپزخانه اضافه کنید

اگر به دنبال ایده های آشپزخانه خانه های ویلایی هستید، پس ارزش آن را دارد که طرح سینک آشپزخانه بازسازی شده را نیز در نظر داشته باشید مکان‌های بازسازی زیادی وجود دارد، یک مکان برای سینک های قدیمی انتخاب کنید و طیف گسترده ای از مواد و سبک ها را امتحان کنید.

از شیر آلات و جاصابونی گرفته تا ابچکان‌های قدیمی.سینک های سنگی نیز بسیار بادوام هستند و در عین حال که به عنوان یک مدرک مشخص سن یک مکان را نشان می دهند، چیزی بیشتر از یک کارمعمولی خواهند بود و کاربردی تر نیز هستند.

 

 

8- اگر گزینه ای میخواهید که به رسیدگی کم نیاز داشته باشد سینک آشپزخانه استیل را انتخاب کنید

ایده های سینک آشپزخانه از جنس استنلس استیل ظاهری مقاوم و مدرن به آشپزخانه شما می دهد. و به دلیل نگهداری آسان، انتخاب عالی برای ایده های آشپزخانه خانوادگی است. بدون نگرانی در مورد بریدگی یا ترک خوردگی، تعمیر، مقاوم در برابر حرارت و لکه و یکی از مقرون به‌صرفه ترین گزینه‌ها هستند. سینک‌های فولادی ضد زنگ را می‌توان در یک کانتر قرار داد یا مانند این طرح می‌توان جلوی آن را باز گذاشت.

 

اگر این ماده کلاسیک را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که می‌دانید چگونه می‌توانید یک سینک استیل ضد زنگ را تمیز کنید تا بدون رگه  باشد و درخشندگی آن حفظ شود.

9- یک سینک را در جزیره آشپزخانه خود ادغام کنید

هنگام طراحی جزیره در آشپزخانه، خیلی تاثیرگذار و با ارزش است که به این نیز فکر کنید که چگونه می توانید امکانات رفاهی بیشتری را در فضا بگنجانید، طراحی یک سینک آشپزخانه در جزیره چنین افزوده ارزشمندیست.

 

افزودن سینک آشپزخانه یا اجاق گاز به ترکیب این طرح، عملکرد جزیره آشپزخانه شما را افزایش می دهد. این کار باعث می‌شود تا کارهای پخت و پز و نظافت آسان شود و در عین حال به کسی که در آشپزخانه است این امکان را می‌دهد که  در بخشی از گفتگوهای خانه نیز شرکت کنید.

10- از ظرافت طرح سینک آشپزخانه کلاسیک الهام بگیرید

سنگ مرمر یک ماده لوکس است و به همین دلیل می تواند ظاهر آشپزخانه شما را به طور چشمگیری زیبا کند، به خصوص زمانی که به عنوان بخشی در ایده سینک آشپزخانه استفاده شود.همچنین ظرافت قدیمی آن، تا زمانی که به طور دوره ای آب بندی کنید و از پاک کننده های ساینده یا اسیدی اجتناب کنید، تقریباً تخریب ناپذیر است. اگر این متریال گران‌قیمت را انتخاب می‌کنید،یک طرح به سبک بلفاست یا باتلر یا طراحی یکپارچه را انتخاب کنید تا زیبایی آن را به بهترین شکل نشان دهد.

11- با رنگ مشکی به یک اثرخاص امضا بزنید

اگر طرح کابینت‌های آشپزخانه شما به رنگ مشکی است، ترکیب سینک آشپزخانه مشکی با آن‌ها ظاهری شیک‌تر و مدرن‌تر از سینک آشپزخانه سفید متضاد می‌دهد. همچنین می‌توانید حس کلاسیکی در این آشپزخانه داشته باشید.همانطور که در آشپزخانه بالا نیز نشان داده شده است.

12-ایده‌‌ی سینک آشپزخانه با مس دست ساز

آیا عاشق سبک خانه های روستایی مدرن هستید؟

زیبایی به وسیله‌ی مس که برای دستیابی به یک سبک روستیک به طرز ماهرانه ای چکش شده است، یک فضای عالی در آشپزخانه است. مس علاوه بر زیبایی منحصر به‌فرد خود به دلیل خواص ضد باکتریایی آن نیزیک متریال.ویژه شناخته شده است و به انتخابی عالی برای سینک آشپزخانه تبدیل شده است. اینکه آیا آن را صیقلی نگه دارید یا اجازه دهید پتینه ای غنی سطح آن را بپوشاند به شما بستگی دارد.

13- تجهیرات و اتصالات برنجی

ایده های آشپزخانه به سبک سنتی نیاز به شیرآلات با مواد سنتی دارند. در جایی که یک اجاق گاز سنتی با اتصالات برنجی را انتخاب کرده‌اید یا دستگیره های کابینت و کشو را به همان رنگ فلزی گرم انتخاب کرده اید، برنج براق کاملاً با روکش فلزی ترکیب می‌شود.

14- سنگ های محکم و شیک را انتخاب کنید

سطوح سنگی آنتیک برای نگهداری آسان، انتخاب فوق العاده ای برای کابینت آشپزخانه است. پس چرا با ایده‌های سینک آشپزخانه سنگی یک سبک یکپارچه نداشته باشید؟

 

بسیاری از سطوح سنگی از سنگ‌های آذرین تشکیل شده است از خنک شدن ماگما در میلیون‌ها سال پیش و در نروژ استخراج شده‌اند. این سنگ ‌ها به دلیل ترکیب کریستال های آبی و قهوه ای خود که به خوبی با دانه های چوب و سایر مواد طبیعی خاکی کار می کنند، یا در آشپزخانه سیاه که در آن بافتی به عنوان آرام‌تر نشان ىاىن فضا نیاز است، شناخته شده اند.

15- ترجیح سینک آشپزخانه مخفی

اگر ترجیح می دهید ویژگی و نشانه های وجود سینک در آشپزخانه وجود نداشته باشد،شما می‌توانيد با یک آبچکان داخل کابین سینک، ظاهر آرام و ناآشکاری را به سینک آشپزخانه بدهید و درعین حال فضای کافی برای کارهای عملی پخت و پز، آماده سازی یا تمیز کردن محیط آشپزخانه بعد ازغذا در اختیار شما قرار می دهد.

16- سراغ سینک های دوبل بروید

اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است و آشپز مشتاق و ماهری هستید، ایده های سینک آشپزخانه دوبل را بررسی کنید.

اگرچه به دلیل زیبایی سینک‌های دوبل مدل لوکس آن محبوبیت دارد، اما یکی از مزایای اصلی این نوع سینک‌ها، فضای جدا کردن اقلام است که می‌تواند فضایی برای جداسازی ظروف تمیز و کثیف، یا اقلام سنگین و شکننده یا  فضای آماده‌سازی غذا باشد.

 

“با این حال، در مورد طراحی کابینت های زیر سینک خود نیز در مراحل اولیه‌‌ی طراحی فکر کنید زیرا ابعادی عمیق‌ترباید در برنامه شما لحاظ شود.”

17- با  سنگ کارارا برای سینک آشپزخانه خود یک شخصیت مستقل بدهید

سنگ مرمر به دلیل زیبایی طبیعی خود مورد تحسین قرار می گیرد.

این سنگ که به‌خاطر ظرافت‌هایش شناخته می‌شود، به بهترین وجه برای کسانی که دوست دارند آشپزخانه‌شان به مرور زمان ،پیشرفت دهند یا بزرگتر کنند پیشنهاد می‌شود، کارارا به سرعت لک می گیرد می‌شود وکهنه می‌شود، با این حال، پس از “قرار گرفتن” به عنوان سینک آشپزخانه در محل خود برای ماندگاری بالایی پیدا می‌کند و تغییری مجلل و سودمند ارائه می‌کند.

18- برای آشپزخانه های خانه باغ یا ویلای خود یک ظاهر قدیمی انتخاب کنید

 این طرح شیاردار، پیشتاز و مورد علاقه ما ایده‌های طرح‌های قدیمی را در طراحی سینک آشپزخانه می‌طلبد.عریض بودن این طرح سینک آشپزخانه داشتن عمق کمتررا امکان پذیر می‌کند. اگر فردی که ظرف‌ها را می‌شوید قد بلندی داشته باشد، این طرح یک طراحی ایده‌آل برای این شخص است، زیرا سینک‌های عمیق‌تر آشپزخانه می‌توانند ناراحتی و کمردرد ایجاد کنند.

19- یک سینک کوچک برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب کنید

 آشپزخانه کوچک نیاز به طرح سینک آشپزخانه کوچک را می‌طلبد. برای جذاب نگه داشتن فضا، سینک را در زیر کابینت نصب کنید و از همان متریالی که کابینت ها و دیوار شما ساخته شده است، استفاده کنید.

20- سینک ساده را برای جذابیت و ساده‌زیستی انتخاب کنید

سینک سرامیکی  یا در واقع فولاد ضد زنگ که روی کابینت نصب شده است، ساده ترین سبک سینک برای نصب و جایگزینی است و آن را به انتخابی محبوب در بین تعمیرکاران تبدیل می کند. البته بهتر است مراقب باشید چرا که سینک های سرامیکی ممکن است مستعد خراش ها و ترک های کوچکی باشند و لکه ها را نشان دهند. اگر به دنبال جذابیت و ساده زیستی هستید، ممکن است این مساله برای شما زیاد مهم نباشد. با این حال، اگر می خواهید آشپزخانه شما ظاهری مدرن و کارآمد داشته باشد، ممکن است بخواهید مواد محکم‌تری مانند کامپوزیت را انتخاب کنید.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل