مقالات

6 رنگی که هرگز نباید در رنگ اتاق نشیمن خود از آن استفاده کنید

رنگهایی که نباید در طراحی داخلی رنگ اتاق نشیمن بکار ببریم:

به گفته کارشناسان، ممکن است این رنگ‌ ها در فضاهای دیگر عالی به نظر برسند، اما باید در استفاده از آنها در اتاق نشیمن خودداری کنید.

رنگ اتاق نشیمن شما یکی از مهم ترین فضاهای خانه شما است. به این معنی که انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی شما در این اتاق این پتانسیل را دارد که کل خانه شما را زیبا نشان بدهد. با این حال، در حالی که این قدرت مزایای خود را دارد، انجام درست ایده های رنگ خود را حیاتی تر می کند.

رنگ هایی مانند سبز و صورتی اخیراً در اوج ترندهای رنگی قرار گرفته اند. با این حال، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که باید در استفاده از  این طرح‌های رنگی برای رنگ آمیزی اتاق نشیمن خودداری کرد.

این موارد رنگ‌هایی هستند که در استفاده‌ از آنها باید محتاطانه عمل کرد. با رعایت برخی نکات پایه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اتاق نشیمن شما برای مدت طولانی دلپذیر و شیک خواهد ماند.

1. رنگ اتاق نشیمن کوچک با طرح رنگ قهوه ای و خاکستری

 

به راحتی می توان جذابیت اتاق های نشیمن بژ را  در این رنگ مشاهده کرد  اما با وجود تطبیق پذیری خاص این رنگ ها ، برخی از رنگ ها وجود دارند که بهتر است دور از اتاق نشیمن شما باقی بمانند و این شامل رنگ قهوه ای نیز می شود.

طراح داخلی افق توفیقی پیشنهاد می‌کند که یک اتاق نشیمن قهوه‌ای می‌تواند از لحاظ روحی شما را  دلتنگ کند و حس تیره‌ای به فضای شما بدهد. به خصوص اگر اتاق شما رو به شمال باشد و تامین نور فضا  مشکل باشد. مهندس توفیقی به جای آن پیشنهاد می‌کند: «اگر به رنگ‌های تیره‌تر علاقه دارید، رنگ آبی تیره یا رنگی مایل به رنگ آبی تیره را در نظر بگیرید». این رنگ‌ها پررنگ‌تر به نظر می‌رسند و به ایجاد حس رطوبت در فضا کمک می کند و سرزندگی را به ایده‌های اتاق نشیمن شما اضافه می‌کنند.

 

2. رنگ اتاق نشیمن صورتی رژگونه با مبل سفید، فرش طرح دار و لوازم رنگارنگ

رنگ اتاق نشیمن صورتی رژگونه یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های فصول اخیر می باشد. اما طراح مهندس توفیقی پیشنهاد می‌کند که این رنگ به‌طور رسمی مد روز در مهم‌ترین اتاق خانه جایی ندارد.

اگرچه ایده‌های اتاق صورتی رژگونه ممکن است جذاب باشد، اما برای اتاق نشیمن یک «نه» بزرگ است. افق توفیقی می‌گوید این می‌تواند باعث شود که اتاق نشیمن شما بیش از حد زنانه به نظر برسد، بنابراین در بلند مدت گزینه خوبی نیست.

 

اگر به دنبال یک استایل مخصوص زنانه و شیک هستید، صورتی های رژگونه ممکن است در اتاق نشیمن شما کارساز باشد، اما همانطور که طراح پیشنهاد می کند باید با احتیاط از آن ها استفاده کنید.

3. رنگ اتاق نشیمن سیاه با دیوارهای سفید و قاب در و پنجره مشکی

 

افق توفیقی می‌گوید: در حالی که رنگ مشکی همیشه گزینه بدی نیست، «اما بصورت جدی می‌تواند فضای شما را ترسناک کند». تا زمانی که اندازه و فضای لازم را برای آن ندارید، از رنگ مشکی در تمام دیوارهای اتاق نشیمن خود استفاده نکنید. این رنگ می تواند فضای شما را تاریک، کدر و کسل کننده کند.

4. رنگ اتاق نشیمن سبز خزه ای

همانطور که رنگ صورتی در اوج ایده های اخیر رنگ قرار دارد، سبز نیز به همان اندازه در مورد ترندهای اتاق نشیمن مورد توجه قرار گرفته است.

از بُعد و نگاه طراحی می‌توان گفت رنگ هایی مانند سبز خزه ای، سبز مریم گلی، قهوه ای و گوجه ای جذاب نخواهند بود. سبز  خزه ‌ای و مریم گلی به شما این احساس را می‌دهد که در یک «آکواریوم کثیف» است.

این باعث می شود اتاق نشیمن شما جوری به نظر برسد که بیش از یک سال است که تمیز نشده است. در مورد رنگ بادمجانی باید بگویم که سردرد آور است و اصلاً جذاب نیست.

5. رنگ اتاق نشیمن زرد

 

افق توفیقی می گوید: «زرد رنگی است که قطعاً باید در رنگ اتاق نشیمن از آن اجتناب کرد ، این رنگ می تواند “شما را بیش از حد عصبی و تحت الشعاع قرار دهد” و در عین حال باعث می شود اتاق شما بی نظم باشد. در حالی که این تم ممکن است به نظر یک سایه خوش رنگ به نظر برسد، ممکن است بهتر باشد که با رنگی غیر از زرد را در فضای اصلی خود آزمایش کنید.

از ترکیب سبز و قهوه ای در هر اتاقی خودداری کنید. به هر قیمتی باید از ترکیب رنگی که به عنوان مبل مات نیز شناخته می شود، اجتناب کرد. این سایه ناخوشایند بدترین رنگی باشد که می توانید خانه خود را رنگ کنید.

این ترکیب رنگ به حدی بد است که یک تیم مشاور در استرالیا از آن برای طراحی پاکت‌های سیگار ساده استفاده کرد، این رنگ برای تأثیر معکوس در جذب مصرف‌کنندگان سیگار به کار رفت.

6. سبز روشن

از رنگ‌های نئونی یا رنگ‌های سبز روشن در اتاق رنگ‌آمیزی خانه اجتناب کنید.اتاق نشیمن فضایی برای استراحت و آرامش هستند، زیرا بیشتر اوقات در آنجا همراه خانواده هستید. اما آیا تا به حال اتاق زرد روشن و برجسته دیده اید؟ یا سبز لیمویی چطور؟ وارد اتاقی می‌شوید که نمی‌خواهید در آن زمان خود را سپری کنید!

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل