سبک ژاپاندی چیست؟

 

سبک ژاپاندی بر ترکیب سبک‌های داخلی ژاپنی و اسکاندیناوی به منظور ایجاد یک محیط خانه سرگرم کننده و آرامش‌بخش تمرکز دارد. مهم است که تعادل کاملی بین مبلمان و دکور داشته باشید تا سبک ژاپاندی را به درستی وارد زندگی خود کنید بدون اینکه سبک‌های زیادی را با هم ترکیب کنید، که می‌تواند به جای ظاهر بازتری که می‌خواهید، احساسی درهم‌وبرهم ایجاد کند. اگر علاقه‌مند به یادگیری نحوه تزئین سبک ژاپاندی در خانه هستید، ما راهنمای زیر را برای شما آماده کرده‌ایم.

دکوراسیون به سبک ژاپاندی چیست؟

دکوراسیون ژاپاندی حسی از آرامش و زیبایی ساده را القا می‌کند. این نگاهی است که بدون اینکه واقعاً بگوید سبک خانه ژاپنی است نشان می‌دهد  و  بدون حضور در نروژ، سوئد یا دانمارک احساس اسکاندیناوی ایجاد می‌کند.

ممکن است توصیف عجیبی به نظر برسد، اما اگر تابه‌حال اتاقی را دیده‌اید که با سبک واقعی ژاپنی تزئین شده است، دقیقاً منظور من را می‌دانید. این نوع طراحی داخلی مربوط به این نیست که شما اهل کدام کشور هستید یا اجداد شما از کجا آمده‌اند. این در مورد ایجاد فضاهای مینیمالیستی است که احساس خوب و آرامش ایجاد می‌کند و شما را به آرامش و لذت‌بردن از زندگی وادار می‌کند. هر چه در فضای زندگی شما شلوغی و بی نظمی کمتری وجود داشته باشد، ذهن شما نیز بازتر خواهد بود.

 

رنگ‌های سبک ژاپاندی:

وقتی صحبت از رنگ ژاپنی به میان می‌آید، بهتر است خیلی سنت شکنی نکنید. این برند مترادف با پالت خنثی است، بنابراین چند اصل اساسی وجود دارد که همیشه باید هنگام انتخاب رنگ برای فضای خود رعایت کنید.

 

متریال‌های مورد استفاده در سبک ژاپاندی:

مواد کلیدی مورد استفاده در طراحی داخلی ژاپاندی شامل الیاف طبیعی، مبلمان ساخته شده از مواد طبیعی و حتی سفال و دکورهای دست ساز است. اتاق‌های سبک ژاپاندی، مواد طبیعی را با خطوط تمیز، رنگ‌های بی‌تفاوت برای حسی مدرن متعادل می‌کنند. برای طراحی یک اتاق با در نظر گرفتن سبک ژاپاندی، به مواد اصلی توجه کنید.

اینها فقط چند ایده برای متریال هستند و البته، بسته به قطعاتی که انتخاب می‌کنید، سبک ژاپاندی شما می‌تواند بیشتر به ژاپنی یا به اسکاندیناوی متمایل شود که این کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

 

ایده‌هایی برای نشیمن به سبک ژاپاندی:

 

1.     رنگ پایه را سفید انتخاب کنید.

وقتی از خانه‌های مناطق اسکاندیناوی یا ژاپن بازدید می‌کنید، متوجه خواهید شد که فضای داخلی اغلب با دیوارهای سفید پوشیده شده است. نفوذ غربی از این رویکرد به عنوان بهترین راه برای به حداکثر رساندن نور طبیعی استفاده می‌کند  فضای داخلی روشن و سفید این را بهتر منعکس می‌کند. از سوی دیگر، جهت شرقی آن را به عنوان مکملی عالی برای ترجیح آنها از لمس طبیعی، سایه‌ها و چوب می‌بیند.

در یک اتاق نشیمن با الهام از ژاپنی‌ها، بهترین گزینه انتخاب رنگ پایه سفید گرم برای دیوارهایتان است. از رنگ سفید کامل خودداری کنید؛ زیرا ممکن است استریل و شاید خیلی بالینی به نظر برسد. در عوض، پایه سفید گرم به شما این امکان را می‌دهد که به پالت خنثی وفادار بمانید و در عین حال فضایی را برای کنتراست و تنوع با استفاده از بافت و مبلمان ایجاد کنید.

 

 

2.     نشیمن را با یک پالت رنگ خنثی بسازید.

با فضای داخلی به سبک ژاپاندی، با پالت خنثی بازی خواهید کرد. از نظر فنی، ترکیبی است بین رنگ‌های روشن و سرد اسکاندیناوی  و رنگ‌های خاکی سنتی تیره و غنی ژاپنی‌ها. همه چیز در مورد مینیمالیسم خنثی است؛ بنابراین، فضای زندگی خود را شلوغ نکنید و فقط حداکثر سه تا چهار رنگ را انتخاب کنید تا به سبک وفادار بمانید.

ترکیب دیوار سفید گرم با رنگ‌های خنثی دیگر باعث ایجاد یک اتاق نشیمن مانند ذن می‌شود که می‌تواند هم دنج و هم پیچیده باشد. برای پالت خنثی، می‌توانید رنگ‌های برهنه، خاکستری، سفالی، شکلاتی خاموش، خاکی و سنگی را انتخاب کنید.

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید لمس‌های اسکاندیناوی بیشتری دریافت کنید. در این مورد، باید سعی کنید آن را با حداقل رنگ سبز ملایم و آبی کم رنگ و صورتی مخلوط کنید. ساده‌ترین گزینه برای اینها بالش یا کوسن است و شاید یک گلدان و تابلو نقاشی.

 

3.      به‌کارگیری عناصر طبیعی

سبک داخلی ژاپاندی احترام عمیقی برای طبیعت قائل است. شرایط سخت طبیعی، زلزله، طوفان، سرمای شدید، در اسکاندیناوی و ژاپن به آنها یاد داد که به طبیعت و قدرت آن احترام بگذارند تا با آن زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

 

4.     فضایی با جریان آزاد ایجاد کنید.

از آنجایی که اصول فضای داخلی ژاپاندی سادگی و کارایی است، نتیجه این است که فضا مانند یک اتاق نشیمن مینیمال به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هنگامی که ما این سبک محبوب را اتخاذ می‌کنیم، به کیفیت بر کمیت اعتقاد داریم. مبلمان و دکورها هدف خاص خود را دارند و فضا را شلوغ نمی‌کنند. در این مرحله، ما به اتاق نشیمن خود اجازه می‌دهیم تا با ترویج نور طبیعی و تهویه هوا نفسی تازه بکشد.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل