مقالات

10 گل و گیاه آپارتمانی که نگهداری ازشون آسونه

بهترین گل و گیاه آپارتمانی برای رشد در خانه:

 در این مقاله بهترین گل و گیاه آپارتمانی برای زنده کردن فضای داخلی خانه شما را معرفی می‌کنیم:

با راهنمای آسان ما، بهترین گل و گیاه آپارتمانی را برای اضافه‌کردن رنگ و جذابیت به هر فضا کشف کنید. پر از نکات تخصصی در مورد اینکه کدام گل و گیاه آپارتمانی در خانه شما بهتر زنده می‌مانند، می‌توانید هرگونه نگرانی برای بین رفتن گیاهان خود را برای همیشه از بین ببرید.

از گیاهان زیبا مانند گیاه برگ حصیری   و نخل کنتیا گرفته تا کالاتیا و آن توریوم‌‌های کوچک‌ اما زیبا، می‌توانید بیاموزید که چگونه گیاهان خانگی را با اعتمادبه‌نفس انتخاب کنید و خانه خود را با گیاهان بدون ادعا اما بسیار شیک پر کنید.

باتوجه‌به اینکه بیشتر گیاهان آپارتمانی از مناطق استوایی سرچشمه می‌گیرند، طیف گسترده‌ای از شکل‌ها و عادات گیاهی مختلف نیز وجود دارد. درحالی‌که زیبایی‌های شیک دنباله‌دار مانند String of Hearts و انگور گردنبند جید از قفسه‌های بلند و خیره‌کننده به نظر می‌رسند، یک نخل بزرگ براق فیل یا کنتیا کار فوق‌العاده‌ای برای دنج کردن یک گوشه خالی انجام می‌دهد. البته، گیاهان آپارتمانی تصفیه‌کننده هوا نیز وجود دارد که آنها را نیز می‌توانید در نظر بگیرید.

 

بهترین گل و گیاه آپارتمانی:

“یک ضرب‌المثل باغبانی وجود دارد که می‌گوید “گیاه مناسب، مکان مناسب” و این قطعاً در مورد گل و گیاه آپارتمانی نیز صدق می‌کند. مانند کسانی که در باغ هستند. هنگام قراردادن یک گیاه در داخل خانه واقع‌بین باشید، نیازهای عملی آن و همچنین زیبایی شناختی ایده آل خود را در نظر بگیرید و آماده سازش باشید.

به‌عنوان‌مثال، گیاهانی برای حمام وجود دارند که به‌خوبی برای اتمسفرهای مرطوب مناسب هستند، درحالی‌که برخی دیگر با این محیط مشکل دارند. در ادامه به شما می‌گوییم که کدام گیاهان خانگی برای شما و خانه شما مناسب هستند.

 

1.     گیاه رشته قلب:

مراقبت از این گیاه مقاوم و بی‌نیاز بسیار آسان است. جفت برگ‌های قلبی شکل ریز نقره‌ای مایل به خاکستری با سطح زیرین صورتی مایل به رز است. درست مانند یک ساکولنت، آب را در ساقه‌های بلند خود ذخیره می‌کند و این ساقه‌ها می‌توانند تا شش و نیم فوت (2 متر) طول داشته باشند. در نتیجه، این گیاه در قفسه یا در گلدان آویزان بالای پله‌ها یا پنجره خیره‌کننده به نظر می‌رسد و به‌عنوان یک گیاه  برای اتاق خواب بسیار ایدال است.

اکثر آنها در دمای محیط اتاق باطراوت هستند، فقط از گذاشتن در مقابل نور مستقیم آفتاب اجتناب کنند، تمایل به خاک مرطوب اما غرقابی دارند. می‌خواهید گهگاهی تقویت کنید؟ پس آن را با اسپری آب مه پاش کنید و صبح یا عصر چند ساعت جلوی پنجره نگه دارید. آنها را به‌عنوان گیاهان آشپزخانه به کمد یا قفسه‌ها  می‌توانید اضافه کنید.

 

2.     گیاه سانسوریا :

این برگ‌های شمشیر مانند راه‌راه و پیچ‌خورده است که این گیاه را بسیار چشمگیر می‌کند. به‌شدت مقاوم به خشکی است، اغلب به‌عنوان زبان مادرشوهر نامیده می‌شود  و باعث می‌شود که یک نمایشگر عالی روی میز کناری یا  ظاهری جذاب در گوشه‌ای باشد.

انواع مختلفی از گیاهان سانسوریا برای انتخاب وجود دارد، از جمله گونه‌های کوتوله مانند Sansevieria fischeri در 16 اینچ (40 سانتی‌متر) تا 3-4 فوت (91-121 سانتی‌متر) یا انواع Masoniana و  trifasciata  که رشد نسبتاً کندی دارند، می‌توانند با شرایط نور کم کنار بیایند، و در شرایط روشن‌تر سریع‌تر رشد می‌کنند.

بومی غرب آفریقای این گیاهان می‌توانند در خارج از مناطق HDSA 9-12 بمانند. اگر در دمای کمتر از 50 درجه فارنهایت قرار گیرند یا در معرض یخ‌بندان قرار گیرند، از بین می‌روند. در فصل بهار و تابستان هفته‌ای یک‌بار آبیاری می‌شود اما در پاییز و زمستان که گیاه خواب است به یکبار در ماه کاهش می یابد.

 

3.     گل نیلوفر (اسپاتی فیلوم) نماد صلح:

 نیلوفر با برگ‌های براق اشکی شکل و گل‌های سفید خالص مظهر ظرافت و یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. آنها خیلی شیک هستند و آرامش و سادگی را ساطع می‌کنند، اما گاهی اوقات می‌توانند کمی بدخلق و خو باشند. آنها خاک مرطوب را ترجیح می‌دهند، اما خبر خوب این است که این گیاهان به شما می‌گویند که چه زمانی تشنه هستند زیرا برگ آنها می‌ریزند.  می‌توانید آن را در کنار دوش قرار دهید تا گهگاهی با اسپری آب مه پاشی شود.

از برخورد مستقیم نور خورشید به شاخ‌وبرگ خودداری کنید زیرا باعث سوختن شاخ‌وبرگ می‌شود، اما در یک نقطه روشن و نورانی قرار دهید تا سالم‌ترین برگ‌های سبز تیره داشته باشید. ارتفاع این گیاه به حدود 30 اینچ (75 سانتی‌متر) می‌رسد و در دمای 64 تا 75 درجه فارنهایت (18 تا 24 درجه سانتی‌گراد) رشد می‌کند، اما می‌تواند با دمای پایین 53 درجه سانتی‌گراد (12 درجه سانتی‌گراد) مقابله کند.

 

4.     MONSTERA DELICIOSA  یا گیاه پنیر سوئیسی:

گیاهانی که از نگه‌داری  آنها در حمام باید  اجتناب کرد. برگ‌های براق غول‌پیکر باحال و هوای گرمسیری که به Monstera  deliciosa  یا گیاه پنیر سوئیسی معروف است. این گیاه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است که جذابیت زیادی دارد و فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد. این گیاهان از آب‌وهوا و شرایط جنگل‌های بارانی می‌آیند که رطوبت زیاد است، بارندگی گاه‌وبیگاه و شدید است، نور روشن است، اما معمولاً درختان بلندتر سایه می‌اندازند. شما می‌توانید این شرایط را در آشپزخانه یا حمام بخار در خانه و حتی در یک اتاق نشیمن گرم تکرار کنید!

این گیاهان قابل تشخیص، کوهنوردانی با ریشه‌های هوایی هستند، بنابراین در داخل خانه باید به آنها آموزش داده شود تا قطب‌های پوشش خزه را برای تقلید از درختانی که فوراً در طبیعت به آنها می‌چسبد، آموزش ببینند. در داخل خانه می‌تواند تا ارتفاع 78 اینچ (2 متر) رشد کند، اما اندازه گلدان رشد آن را محدود می‌کند. می‌تواند شرایط سرد را تا 53 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد) تحمل کند. از گذاشتن در مقابل بادهای سرد اجتناب کنید.

 

5.     گیاه آپارتمان  Zamioculcas zamiifolia:

آیا دوست دارید یک گل و گیاه آپارتمانی که شبیه هیچ گل و گیاه آپارتمانی دیگری نباشد داشته باشید؟ پس گیاه آپارتمان  Zamioculcas zamiifolia یا گیاه ric-rac برای شما ضروری است. برگ‌های باریک براق تیره با لبه‌های موج‌دار مشخص، تأثیری واقعی بر روی میز کناری یا قهوه‌خوری می‌گذارد.

گیاهی بسیار بی‌نیاز است که   در یک نقطه سایه و همچنین نور غیرمستقیم رشد می‌کند و خوشحال است که ریشه کوچک دارد و نیاز به گلدان مجدد را کاهش می‌دهد. به‌شدت به خشکی مقاوم است و ازبین‌رفتن آن سخت است، شاخ‌وبرگ‌های بلند به‌آرامی تا ارتفاع 3 فوت (کمتر از 1 متر) رشد می‌کنند و دمای 59 تا 75 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد تا 24 درجه سانتیگراد) را ترجیح می‌دهند.

یک امتیاز اضافی این است که کارخانه ZZ همچنین دارای قابلیت تصفیه هوا، حذف ترکیبات مضر مانند بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن است. با تغذیه ماهی یکبار در بهار و تابستان با کود مایع، رشد بیشتری به آن بدهید.

 

6.     فیلودندرون:

اگر به دنبال گل‌وگیاه آپارتمانی بلند و قائم هستید که به فضای خانهٔ شما را نگیرد، فیلودندرون را امتحان کنید. یک کوهنورد بزرگ برگ‌دار که اهل کارائیب است، موقعیت‌های نور روشن را دوست دارد، اما می‌تواند با کمی سایه نیز کنار بیاید.

یک کوهنورد طبیعی و پرکار، می‌توان آن را در یک قطب خزه دار آموزش داد و در یک گلدان مرتفع خیره‌کننده به نظر می‌رسد. کارشناسان گیاهی در Hortology می‌گویند: «این گیاهان تقریباً در تمام سطوح رطوبت رشد می‌کنند، اما قراردادن آنها در محیط‌های با رطوبت بالا باعث تشویق به داشتن برگ‌های بزرگ‌تر می‌شود».

آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که: با قلمه زدن بعد از یک گره برگ روی ساقه‌های منفرد،  این گیاه را تکثیر دهید. این باعث رشد شاخه‌ها و برگ‌های بیشتر می‌شود که بیش از 489 گونه برای انتخاب دارد. با ترجیح دادن یک محیط مرطوب، ممکن است بخواهید گاهی اوقات گیاه خود را مه‌آلود کنید یا آن را در یک حمام بخار قرار دهید. دمای بین 60 تا 75 درجه فارنهایت (16 تا 24 درجه سانتیگراد) برای این گیاه ایده‌آل است و به‌خاطر داشته باشید که می‌تواند تا 13 فوت (4 متر) رشد کند، بنابراین ممکن است لازم باشد در صورت نیاز آن را کوتاه کنید.

 

7.     ساکولنت ها:

 Gynelle Lyon یا ساکولنت ها با شکل‌های جذاب و پیچیده خود گیاهان بسیار محبوبی هستند چه در داخل خانه و چه در بیرون کاربرد دارند. اصطلاح ساکولنت به گیاهانی اطلاق می‌شود که در طول زمان در شکل و ساختار خود دستخوش تغییراتی شده‌اند. این تغییرات منجر به  پدیدآمدن تعداد زیادی از گیاهان عجیب‌وغریب و شگفت‌انگیز شده است که نه‌تنها مقاوم هستند، بلکه رشد آنها نیز ساده است.

 

8.    گیاه پوتوس DEVILS IVY:

مراقبت از گیاه پوتوس  آسان و بسیار ارزشمند است، پوتوس کوهنوردان برگ بزرگ (تریلر) پرکار هستند و تقریباً در صورت غفلت رشد می کنند. با طیف وسیعی از شاخ‌وبرگ‌های رنگی مختلف برای انتخاب؛ سبز نئون و سبز آبی نقره‌ای که دو گزینه قابل توجه هستند، شما می‌توانید تأثیر واقعی را به هر اتاق در خانه اضافه کنید. ساقه‌های گوشتی می‌توانند تا 65 فوت به‌علاوه (20 متر +) در طبیعت برسند، اما احتمالاً در داخل خانه کمتر رشد می‌کنند در صورت نیاز کوتاه کنید.

دمای ترجیحی اتاق بین 50 تا 73 درجه فارنهایت (10 تا 24 درجه سانتیگراد) متغیر است و  آنها شرایط مرطوب را فقط زمانی که دو اینچ بالای کمپوست خشک هستند، دوست دارند. برگ‌ها در هنگام تشنگی کمی خمیده می‌شوند.

 

9.     گیاه طاووس یا  CALATHEA

گیاهان طاووس دارای برگ‌های راه‌راه خارق‌العاده‌ای با سایه‌روشن‌های سبز، زرد، صورتی و سفید هستند گاهی به آن گل و گیاه آپارتمانی دعا می‌گویند، زیرا برگ‌های آن در طول روز صاف می‌خوابند و شب‌ها به سمت بالا جمع می‌شوند، انگار در حال دعا هستند

طرف‌داران آب‌وهوای گرم و مرطوب هستند.

بنابراین، این گیاهان دمایی در حدود 64-75 درجه فارنهایت (18 تا 24 درجه سانتیگراد) را ترجیح می‌دهند و از مه پاشی منظم بهره می‌برند. آبیاری بیش از حد یک اشتباه رایج با Maranta است. به‌جای پیروی از یک روال، به این فکر کنید که گیاه شما در طول روز چه مقدار آفتاب دریافت می‌کند. اگر بیش از حد آبیاری شده است، علائم ناراحتی مانند زرد شدن برگ‌ها را نشان می‌دهد.

آنها را در نور مستقیم اما نه قوی قرار دهید  یک پنجره رو به شمال یا شرق ایده‌آل است

 

10.  بروملیادها

بروملیادها گیاهانی رنگارنگ هستند این گیاهان گرمسیری عاشق نقاط آفتابی روشن هستند و گیاهان آپارتمانی با ماندگاری بالا هستند. این گل و گیاه آپارتمانی یک سنبله گل با رنگ درخشان تولید می‌کند که بسته به تنوع می‌تواند فوشیا، نارنجی، زرد یا قرمز باشد و یک ویژگی فضای داخلی تماشایی ایجاد می‌کند.

در طبیعت، آب به طور طبیعی در پایین‌ترین فنجان برگ‌ها جمع می‌شود، بنابراین هنگام آبیاری این گل و گیاه آپارتمانی در داخل خانه از آن تقلید کنید. هر هفته آب را خالی کنید تا حشرات و زباله‌های جمع‌آوری‌شده را از بین ببرید.

این گیاهان زیبا که در دمای ثابت 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) رشد می کنند، همچنین از مه‌آلود شدن برگ‌هایشان هفته‌ای یک‌بار در تابستان استقبال می‌کنند. با قراردادن گیاه روی نعلبکی پر از سنگ‌ریزه که تا حدی با آب پر شده است، رطوبت را بیشتر افزایش دهید. اما از گذاشتن ریشه‌ها در آب راکد خودداری کنید، زیرا باعث خفگی گیاه می‌شود.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

9 دقیقه قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

3 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل