مقالات

15 ایده جذاب کابینت چوبی هیچ وقت قدیمی نمیشه

آشپزخانه چوبی در حال پیشرفت است و از جدیدترین سبک های طراحی هستند که باید به آنها توجه کرد. کابینت چوبی در آشپزخانه چیز جدیدی نیستند ، آنها سال ها به دلیل جذابیت همیشگی خود یک انتخاب محبوب بوده اند، البته چوب یک ماده بادوام است که با گذشت زمان بهتر می شود.

اما اگر فکر می کنید که آشپزخانه چوبی در یک خانه معاصر بیش از حد سنتی احساس می شود، دوباره فکر کنید. ما شاهد بازگشت به ایده های کابینت چوبی هستیم که زیبایی چوب را در تمام اشکال آن به نمایش می گذارد.

در سال‌های اخیر، تعدادی از تکنیک‌های جدید و جالب وجود داشته است که این سبک را دوباره احیا کرده و این کالای قدیمی را به محبوبیت مدرن تبدیل کرده است. اگر ایده های کابینت آشپزخانه ساخته شده از چوب در لیست شما قرار دارند، در اینجا راه های کلیدی برای ایجاد یک تغییر تازه در ظاهر آشپزخانه آورده شده است.

 

ایده های کابینت چوبی

چوب های تیره و روشن با هم مخلوط می شوند. چوب خام و الوار کامل در حال بازگشت هستند و ما در حال یافتن طرح‌هایی هستیم که ایده‌های کابینت آشپزخانه رنگ‌شده را با چوب طبیعی ترکیب می‌کنند تا حالتی جدید و آرام را در قلب خانه ایجاد کنند. ما با طراحان آشپزخانه صحبت کردیم تا روندهای کلیدی در طراحی کابینت چوبی امروز را شناسایی کنیم.

1.چوب را با رنگ ترکیب کنید

از نظر تاریخی، چوب به عنوان یک ضرورت در ساخت آشپزخانه تلقی می شد و در نتیجه اغلب برای پنهان کردن آن با رنگ تزئین می شد. اخیراً چوب مورد استقبال قرار گرفته است.

ترکیب چوب اکسپوز با رنگ ها راه خوبی برای افزایش تاثیر طرح است، به خصوص اگر از رنگ های تیره و عمیق برای تضاد با چوب استفاده شود

2. استفاده از یک جزیره آشپزخانه چوبی:

زیبایی طبیعی و با استحکام و انعطاف پذیری چوب ، آن را برای انواع کابینت ایده آل می کند. اما اگر یک آشپزخانه تمام چوب خیلی سنگین به نظر می رسد، چرا ویژگی های خاص آن را با یک ویژگی مرکزی، مانند جزیره متفاوت نمی‌کنید؟

چوب با افزایش سن بهتر به نظر می رسد و شخصیت بیشتری پیدا می کند.

در اینجا از بلوط اروپایی برای ایجاد یک نقطه کانونی استفاده شده است که به عنوان مرکز خوش‌آمدگویی فضا طراحی شده است. رنگ گرم و ساختار زیبای چوب در مقابل کمدهای بلند رنگ آبی سرد که پس زمینه آشپزخانه را تشکیل می دهند خودنمایی می کند.

3. جلب توجه با اضافه کردن شیار و برآمدگی:

یکی از راه‌های مدرن کردن آشپزخانه، بازی با بافت است. چوب زمانی که در کنار متریال طبیعی دیگر مانند سنگ مرمر و گرانیت میز آشپزخانه قرار می‌گیرد، به خوبی کار می‌کند و می‌توان از آن برای ایجاد گرمای ملایم در مقابل فولاد صیقلی و شیشه استفاده کرد

از بافت‌های شیاردار و آجدار می‌توان برای ارتقای بیشتر طرح استفاده کرد و ویژگی‌های سه بعدی را معرفی کرد که جلب می‌کند و اتاق را منحصربه‌فرد می‌کند.

4. به دنبال ظاهری مدرن روستایی باشید:

چوب در انواع مختلفی (بلوط و گردو که به طور گسترده برای آشپزخانه ها مورد پسند است) و در برش های مختلف، برخی با دانه های عمودی ثابت، و طرح دار موجود است. انتخاب روکش، از لاک ها و لکه ها گرفته تا روغن ها و موم ها، همچنین می تواند برای افزایش رنگ و همچنین محافظت از چوب استفاده شود.

با استفاده از چوب در آشپزخانه‌ای با کابینت‌های مدرن و کف‌پوش‌های کاشی‌شده، می‌توانید از احساس بالینی فضا جلوگیری کنید

 

5. چوبی انتخاب کنید که  مناسب هر زمان باشد:

چوب‌های قابل بازیافت و تجدیدپذیر ، آن را به انتخابی سازگارتر با محیط زیست نسبت به بسیاری از مواد دیگر تبدیل می کند و دلیل دیگر زیبایی طبیعی آن در آشپزخانه های امروزی تجلیل شده است

همیشه مراقب استفاده از چوب با منبع پایدار برای تمام مبلمان خود باشید. این کار، همراه با کار دقیق، ماندگاری آشپزخانه های چوبی را تضمین می کند. آنها برای افرادی که به دنبال چیزی هستند که با گذشت زمان مقاومت کند، چه از نظر عملی و چه طراحی، بسیار جذاب هستند.

از طرح‌هایی که رنگ‌های دانه‌ای و عسلی داشته باشد،  استفاده کنید.، می‌توان از پیش‌خوان‌های اواسط قرن، ساخته‌شده از بلوط الهام گرفت. یک میز مسی سفارشی لایه دیگری از گرما را ارائه می دهد، در حالی که میزهای مرمری سرد و دیوارها، کف و سقف رنگ شده کنتراست نوری ایجاد می کنند و به این آشپزخانه روستایی حس تازه ای می بخشند

 

6. به سراغ ترکیب عالی بروید:

این آشپزخانه ترکیبی شگفت انگیز از دنیای قدیمی و عناصر مدرن را منتشر می کند. رنگ‌های کابینت چوبی و تخته‌های کف باریک تضاد کاملی با تیرهای در معرض دید دارند، در حالی که لبه‌های بالای میز سنگی جزئیات ظریفی را اضافه می‌کنند

 

7. یک چوب تیره را برای درام بیشتر انتخاب کنید:

رنگ‌های سنتی و صنایع دستی مبلمان عتیقه با معرفی خطوط و جزئیات معاصر به طرز ماهرانه‌ای به روز شده است. این مجموعه از خیاطی سنتی الهام گرفته است تا درها را با روکش ها متمایز کند که با سنگ مرمر تیره و سایر مواد لوکس جفت شده اند تا آشپزخانه ای منحصر به فرد ایجاد کنند

 

8. برای بافت و عمق، یک ترکیب سیال به فضای خود اضافه کنید:

سطوح سه بعدی که با نور تغییر می کنند، حسی مدرن به چوب در آشپزخانه می بخشند. هنگامی که با درهای جلویی صاف و براق با نوارهای چوبی عمودی نازک و سفید رنگ ترکیب می شود، بافت و عمق می بخشد و تنش را در طرح افزایش می دهد

 

9. به دنبال یک طراحی یکپارچه بروید:

چوب‌های دانه بندی شده زیبایی برجسته این آشپزخانه شیک و خوش ساخت است و شخصیت را به فضای باز می بخشد. ظاهر صنعتی در اینجا  نقطه‌ی کلیدی آن است. سطح سرامیکی خاکستری با روکش بافت آن بادوام است و نگهداری آن آسان است.

 

10. سبکی مدرن با سطوح براق داشته باشید:

تغییر چوب در جهت مدرن نیاز به رویکردی دارد تا زیبایی طبیعی چوب را از دست ندهد. باید از چوب به روشی بسیار ساده در آشپزخانه استفاده کنید. شما می توانید خطوط تمیز را حفظ کنید و از سطوح براق استفاده کنید، اما چوب به خودی خود هنر و بافت را به ارمغان می آورد. باید در آشپزخانه بین سبک سنتی و مدرن تعادل ایجاد کنید.

 

11. برای ظاهری منحصر به فرد از چوب احیا شده استفاده کنید:

چوب احیا شده به غیر از جذابیت تاریخی منحصر به فرد دارای مزایای زیست محیطی واضحی است، این نسخه اغلب با سبک‌ها و طرح‌های آشپزخانه بسیار روستایی و قدیمی همراه است.

چوب های سخت استوایی احیا شده در مناطقی که پخت و پز اصلی انجام می شود، استفاده می‌شود. چوب به طور ذاتی مقاوم در برابر آب است و پاشیده شدن روغن حاصل از پختن، همگی به روغن طبیعی چوب ها می افزاید و برای کمک به محافظت از چوب جذب می شود.

12. استفاده از کشوهای نیمه باز:

استفاده از کابینت چوبی آشپزخانه و گنجاندن واحدهای کشوی باز در آن ظاهری مدرن ایجاد می کند که بیشتر شبیه بوفه اتاق نشیمن است.

بلوط آمریکایی سفید به دلیل دانه های جامد و محکم بافته شده و رنگ های شسته نرم انتخاب خوبی است . برای ایجاد انعطاف پذیری بدون تغییر ظاهر طبیعی چوب، چوب با یک پوشش تخصصی نانو پوشش داده  می‌شود.

 

13. کابینت جلو تخت برای جذابیت بیشتر انتخاب کنید:

اگر هدف شما از طراحی آشپزخانه ایجاد فضایی است که کمتر شبیه یک ایستگاه آشپزی باشد و بیشتر شبیه به یک فضای نشیمن باشد یک سبکی ساده برای طراحی ممکن است جذاب باشد.

زندگی با کابینت های چوبی آشپزخانه با پیشانی مسطح آسان است و همیشه گی است. کابینت‌های بدون دسته با طرح‌های هموار درب بهترین عملکرد را خواهند داشت  و حتی می‌توانند صحنه را برای حسی ظریف آماده کنند.

 

14. کابینت چوبی را با مبلمان چوبی آنتیک ترکیب کنید:

اگر می خواهید ظاهری متفاوت ایجاد کنید که بر کابینت آشپزخانه چوبی تمرکز دارد، یکی از راه های انجام این کار ترکیب کابینت های جدید با مبلمان آنتیک است. این آشپزخانه دارای واحدهای چوبی مستقل با کیفیت دست ساز است که با کابینت چوب ماهون با جلو شیشه ای ترکیب شده است که بعد منحصر به فرد دیگری را در این آشپزخانه ایجاد می کند.

 

15. تمرکز بر جزیره آشپزخانه:

جزیره آشپزخانه به طور اجتناب ناپذیری مرکز چیدمان آشپزخانه است و شما می توانید با  ایجاد تضاد در رنگ یا متریال آن با بقیه واحدهای فضا  توجه بیشتری را به آن جلب کنید.

چرا چوب یک انتخاب عالی برای جزیره آشپزخانه است:استفاده از چوب بازیافت شده داستان جالبی به فضای آشپزخانه می‌افزاید. هر ماده ای که تأثیر ارگانیک داشته باشد احساس آرامش فوری را ایجاد می کند، و چوب بازیافت شده گرم و پر از جزئیات است.

 

آیا کابینت چوبی آشپزخانه از مد افتاده ؟

کابینت های چوبی آشپزخانه همیشه شیک هستند و طرح هایی با استفاده از چوب های تولید شده یا احیا شده پایدارتر از همیشه محبوب هستند. چیزی که تغییر کرده است طراحی کابینت آشپزخانه چوبی است: فلوتینگ، تزئینات غیرعادی، بافت دار و منبت کاری در خط مقدم روند آشپزخانه در حال حاضر هستند.

 

با کابینت چوبی آشپزخانه چه کارهایی می شود کرد؟

کابینت های چوبی با طیف گسترده ای از مواد و رنگ های مکمل فوق العاده هستند. برای جذابیت امروزی می توانید از چوب های تیره و روشن با میزهای مرمر کم رنگ استفاده کنید و کابینت چوبی را با چوب های دیگر ترکیب کنید تا فضایی با بافت غنی ایجاد کنید. توصیه ما: رنگ‌ها یا موادی را انتخاب نکنید که با تن و بافت چوب رقابت می‌کنند اجازه دهید آنها ستاره نمایش باشند

 

محبوب ترین چوب برای کابینت چوبی چیست؟

محبوب ترین چوب برای کابینت آشپزخانه عبارتند از: بلوط ، گیلاس، هیکوری ، کاج و افرا. با این وجود ، بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما ممکن است یک چوب محلی باشد که واقعاً مکمل خانه و سایر وسایل داخل آشپزخانه شما خواهد بود. آشپزخانه هایی با چوب های مخلوط نیز یک روند محبوب هم در کابینت و هم در ترکیب کابینت و میز برای سال های پیش رو هستند.

 

چگونه از کابینت چوبی مراقبت کنیم؟

همیشه دستورالعمل های نگهداری و تمیز کردن خاص برای هر نوع متریال را برای کابینت‌های آشپزخانه خود دنبال کنید. درهای چوبی آشپزخانه اغلب با لاک پوشانده می شوند تا در برابر لکه و خراش محافظت شود، بنابراین معمولاخیلی مراقب نباشید  یک پاک کردن ساده با یک پارچه مرطوب تمیز و نرم کافی است.

در صورت کثیف شدن حتماً آن ها را  فوری پاک کنید زیرا تاخیر ممکن است باعث شود مواد اسیدی غذا با لاک واکنش نشان دهند و در نهایت پوشش محافظ درب های کابینت چوبی را از بین ببرند.

اجازه ندهید آب به مدت طولانی در تماس با چوب بماند، زیرا ممکن است باعث لکه شدن و تاب برداشتن شود. برخی از درهای کابینت چوبی ممکن است نیاز به پولیش مجدد با واکس اسپری شفاف و طبیعی داشته باشند تا به ظاهر قبل تبدیل شوند حتما دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل