آموزش های ویدیویی

چگونه اتاق خواب خود را دکوراسیون کنیم

چگونه اتاق خواب خود را دکوراسیون کنیم؟

چیدمان اتاق خواب شما می تواند به طور مستقیم بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. نباید فراموش کرد که یک خواب با کیفیت برای سیستم ایمنی سالم ضروری می باشد. به همین دلیل ، نکته ی مهمی که باید هنگام دکوراسیون اتاق خواب خود به آن توجه کنید این است که کیفیت خواب خود را در اولویت قرار دهیم. روش های زیادی برای چیدمان وجود دارد. صرف نظر از فضای مورد نظر ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید راحتی شما می باشد. برای دستیابی به دکوراسیون مناسب در اتاق خواب دو نکته کلیدی وجود دارد: استفاده بیشتر از فضا و زیبا جلوه دادن اتاق خواب .

 

اتاق خوابی که به درستی طراحی نشده باشد نارضایتی از آن اجتناب ناپذیر می باشد. با چند بار تلاش می توانید اتاق خواب خود را همانطور که آرزوی دارید طراحی کنید. اگر به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید یا می خواهید طراحی اتاق خواب خود را کاملا تغییر دهید ، اولین کاری که باید انجام دهید توجه به نسبت بین اندازه مبلمان و اندازه اتاق خواب می باشد . اگر می خواهید اتاق خواب خود را از نو طراحی کنید ، کار شما آسان تر خواهد شد.

چگونه باید اتاق خواب کوچک را تزئین کنیم؟

از آنجا که اتاق های خواب اندازه های متفاوتی دارند ، شما باید ترتیب اتاق های مختلف در هر اندازه را تنظیم کنید. اگر ابعاد اتاق خواب شما کوچک است ، باید بسیار مراقب باشید. تعدادی از اشتباهات هنگام طراحی اتاق خواب های کوچک اجتناب ناپذیر است. برای جلوگیری از این اشتباهات شاید لازم باشد کمی تحقیق کنید. به جای ساختن یک طرح اندازه استاندارد برای اتاق خواب ، تصمیم مناسب و منطقی تری خواهد بود که متناسب با ابعاد اتاق خود طراحی کنید.

 

اتاق خواب کوچک باید با سبک مینیمالیستی طراحی شود. این انتخاب به شما این امکان را می دهد تا فضایی کاربردی و جادارتری ایجاد کنید. سبک مینیمالیستی در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. شما می توانید با سبک مینیمالیستی فضای وسیعی برای حرکت در اتاق خواب خود ایجاد کنید که دکوراسیون اتاق را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

نکاتی را که باید هنگام دکوراسیون اتاق خواب های کوچک خود به آنها توجه کنید:

 

کمد هایی با درب کشویی ترجیح دهید.

از مبلمان ارگونومیک استفاده کنید که کاربرد مختلفی دارند.

اندازه تختخواب خود را کوچکتر انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که اولویت شما تأمین فضای حرکتی می باشد.

از وسایل غیرضروری در اتاق خواب خود استفاده نکنید.

اگر ابعاد مناسبی در اتاق خواب خود داشته باشید، کار شما بسیار آسان است. اگر کمی در زمینه طراحی دکوراسیون دلخواه خود تحقیق کنید، کار شما بسیار آسان خواهد بود. کمک گرفتن از یک طراح داخلی در طول روند دکوراسیون مانع از اشتباهات اساسی می شود.

 

مراحل دکوراسیون اتاق خواب

 

چگونه می خواهید از اتاق خواب خود استفاده کنید؟

 

اگر از اتاق خواب خود به غیر از خواب برای کار های دیگری نیز استفاده می کنید ، باید متناسب با آن طراحی را انجام دهید. اگر برای کار ، مطالعه یا فعالیت های دیگر به فضایی اختصاصی نیاز دارید ، باید مبلمان خود را بر این اساس انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر فضای کار بسیار باریک و محدود طراحی شود ، ممکن است با گذشت زمان باعث خستگی و عدم تمرکز شود.

هنگام دکوراسیون اتاق خواب ابتدا باید به چه نکاتی توجه کنید؟

 

اتاق خواب شما بدون شک مهمترین فضای خانه شما می باشد. باید در تمامی مراحل با دقت عمل کرد. در معیارهای طراحی یک شرط ضروری وجود دارد: آسایش. تزئین این فضا به شکلی که کاربردی و مفید باشد بسیار اهمیت دارد. در حین انجام کارهای روزمره باید بتوانید بدون هیچ مشکلی آزادانه حرکت کنید.

 

هنگام خرید مبلمان اتاق خواب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

 

نکته مهم دیگری که هنگام طراحی اتاق خواب باید به آن توجه کنید ، انتخاب مبلمان می باشد. ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید مبلمان جدید ، چیدمان اتاق خواب را در ذهن خود کامل کنید. به راحتی می توانید طراحی مورد نظر را روی یک کاغذ پیاده کنید. هنگام اجرای طرح خود ، باید شرایط فیزیکی اتاق را در نظر بگیرید. تعداد پنجره ها ، اندازه اتاق ، ابعاد درب و غیره اطلاعات بسیار مهمی در طراحی می باشد.

 

مواردی را که باید هنگام دکوراسیون اتاق خواب خود به آنها توجه کنید.

 

  • دیوارهای خود را دقیقا اندازه بگیرید و هیچ خطایی نباید در این مورد بکنید.
  • برای اتصال لامپ ، تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی به پریزبرق نیاز خواهید داشت. به همین دلیل ، هنگام دکوراسیون دستگاه های الکترونیکی خود ، باید سوکت برق را مبنا قرار دهید.
  • تعداد پنجره به طور مستقیم بر طرحی شما تأثیر می گذارد. برای مثال ، اگر اتاق خواب شما مدت طولانی آفتاب می گیرد ، نباید مبلمان را جلوی پنجره قرار دهید.

 

  • هنگام انتخاب کمد خود ، فراموش نکنید که میزان فضای درب ها را اندازه بگیرید. به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی ، انتخاب کمد با درب های کشویی به شما کمک می کند فضای بیشتری داشته باشید.
  • پرده عامل بسیار مهمی در فضای اتاق خواب است. شما باید مطمئن شوید که پرده ای که انتخاب می کنید به سبک دکوراسیون کلی اتاق شما کمک می کند. عموماً از پرده های تیره و توری برای ایجاد تعادل در رنگبندی اتاق خواب استفاده می شود.
  • تابلو فرش ها نیز نقش مهمی در طراحی اتاق خواب دارد. می توانید از سرتختی در طراحی اتاق خواب خود استفاده کنید.

 

 

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

15 ساعت قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل