10 آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت که طراحان داخلی برای تحول دکوراسیون داخلی پیشنهاد می دهند

10 آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت که طراحان داخلی برای تحول دکوراسیون داخلی پیشنهاد می دهند

گاهی اوقات احساس می کنم که در جستجو برای یافتن آیتم های دکوراسیون با بودجه مناسب با مشکل روبرو هستم و نمی توانم اجزای مناسب برای طراحی نهایی فضا را پیدا کنم. با این حال ، پس از مشاوره با بهترین طراحان و افراد صاحب سبک در این زمینه، متوجه شدم که برخی از آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت دکوراسیون داخلی وجود دارد که ممکن است غیرمعمول باشد و شاید برای اهداف تزئینی ساخته نشده باشند… در ادامه متن به این موارد بیشتر اشاره خواهیم کرد !

 

در ادامه مقاله 10 آیتم غیر منتظره و مقرون به صرفه ای که می توانند دکوراسیون منزل شما را چندین برابر شیک تر کنند، معرفی می کنیم و این نکات به شما کمک می کنند تا فضای خود را به شکلی تغییر دهید تا از هر فضا و محیطی که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، متمایزتر باشد. به احتمال زیاد بیشتر این اشیا در دسترس شما قرار دارند، بنابراین شما از امروز می توانید تغییرات در خانه خود را با کمترین هزینه شروع کنید!

  1. آلات موسیقی

می توانید با آویختن یک فلوت ساده به دیوار، تغییرات مناسبی در فضای خانه ایجاد کنید. دلیل استفاده از فلوت در فضا قیمت مناسب و در دسترس بودن آن می باشد.

طراح داخلی معروف جیول مارلو می گوید: “مادرم ترومپت من را که در دبیرستان استفاده می کردم در انباری نگه داشته بود.” “بعد از چند سال که دست نخورده در زیرزمین خاک خورده بود، تصمیم گرفتم ساز قدیمی را در اتاق آویزان کنم. بعضی از ساز ها با استفاده از بند چرمی روی دیوار وصل می شود تا هر وقت خواستید به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

گیتار نیز گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون می باشد، خصوصاً اگر گیتار نصب شده، مسیر دیوار را دنبال کند. سازهای فلزی کوچک نیز در چیدمان و دکوراسیون قفسه ها عالی به نظر می رسند.

در سبک بوهمیان آلات موسیقی مربوط به سراسر دنیا،ارزش و اهمیت زیادی دارد

  1. سبدهای حصیری

این سبد چوب خیزران در تصویر از لحاظ ظاهری بسیار زیبا می باشد، شما می توانید با کمی عشق و توجه به جزئیات طراحی فضای خود را به سطح بالاتری برساند. المان های لازم برای الهام گرفتن در طراحی را می توان در همه جا یافت و همیشه در دکوراسیون خانه خود سعی کنید، خارج از چارچوب عمل کنید!

سبدهای حصیری هم در سبک اسکاندیناوی و بوهو استفاده میشوند و دوست دار طبیعت هستند و استفاده از آنها در دکوراسیون ادامه ی معماری پایدار هست.

  1. پارچه و اکسسوری

یکی از ایده های جذاب و پر طرفدار که در سال اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته ،استفاده از شال مبل و همینطور تابلوی لباسهای زینتی هست ،شال های مبل در جنس های مختلفی از جمله پارچه ای و بافتی معمولا عضو مهمی از نظر زیبایی در اتاق نشیمن محسوب میشوند واز طرفی تابلوهای لباس به وسیله یک لباس خاص با پارچه ای متفاوت و هنرهای ارزشمند دستی با قدمت بالا در یک قاب قرار می گیرند و زیبایی خاصی به دیوارها می بخشند.

  1. شمع

من عاشق شمع هستم ، بنابراین استفاده از آن در نشیمن و میز غذا خوری باعث ایجاد هارمونی و آرامش در فضا می شود. اگر قصد استفاده از شمع در فضای خود را دارید، بیاید آن را کمی سرگرم کننده تر کنیم. شما می توانید از کبریت برای ایجاد تغییرات کوچک در روشنایی استفاده کنید. شمع همچنین فرصت را برای نمایش ظروف زیبای شما فراهم می کند که می توانید از آنها در دکوراسیون خود استفاده کنید. استفاده از شمع هزینه زیادی ندارد و با استفاده از آن فقط در یک لحظه خانه خود را لوکس تر کنید!

 

  1. ظروف نقره قدیمی

یکی از دم دستی ترین آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت در خانهظروف نقره قدیمی است. این روزها در آیتم های طراحی دکوراسیون زیاد از نقره استفاده نمی شود. اما می توانید از ظروف نقره قدیمی به عنوان گلدان استفاده کنید. لکه روی ظروف نقره بسیار عالی دیده می شود و حس نوستالژیک را القا می کند! می توانید ظروف خود را با لکه در فضای داخلی به نمایش بگذارید یا آنها را جلا دهید.

اگر طرفدار سبک‌ سنتی هستید حتما از ظروف دکوری نقره و برنج در دکوراسیون استفاده کنید ،عناصر فلزی قدمت و اصالت دارند، در نتیجه بهترین آیتم برای سبک سنتی ایرانی می باشند.

  1. قاب کردن کارت و عکس

کارت های تبریک و عکس ها یکی از مهمترین آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت می باشد. قاب های چند تکه‌ای دکوراتیو یا عکس از مکان خاص برای دیوار جلوه ی بصری خوبی ایجاد میکند و همچنین میتوان برای دیوار راه پله ی داخلی و یا راهروی اتاق خواب و فضای خصوصی ،از قاب عکسهای خانوادگی در اندازه ی مختلف ولی با الگوی صحیح چیدمان استفاده کرد که حس پیوستگی خانواده را در دکوراسیون جاری می کند.

 

  1. بشقاب های سبک آنتیک

برای پیدا کردن بشقاب های زیبا و آنتیک به فروشگاه مورد علاقه خود مراجعه کنید. من از بشقاب سبک آنتیک برای شام های رسمی و غیررسمی استفاده می کنم و بشقاب را با گل دیزاین می کنم. همچنین می توانید بشقاب های خود را روی دیوار نصب کنید تا یک طراحی دکوراسیون مانند گالری داشته باشید.

  1. گیاه بالا رونده

یکی دیگر از آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت گلها و گیاهان است. گل و گیاه همیشه در طراحی داخلی تاثیر مثبتی دارد، اما آیا شما تا به حال از گیاهی مثل پوتوس و یا پیچک استفاده کرده‌اید؟ گیاه بالا رونده در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، میز قهوه یا ساخت حمام آبگرم جزو موارد ضروری می باشد. این گیاهان کوچک سبز با شکل ارگانیک و رنگ سبز، نمادی از طبیعت است که جلوه ی زیبایی به هر سطح می بخشد. قیمت مقرون به صرفه و توانایی رشد سریع با حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری، آنها را به یک گزینه عالی برای طراحی فضا تبدیل می کند!

  1. آثار هنری کودکان

با به نمایش گذاشتن قطعات رنگارنگ نقاشی کودکان، مهارت های هنری آنها را حمایت می‌کنید. ما برای بسیاری از خانواده های جوان طراحی داخلی انجام می دهیم و یكی از مواردی که برای دکوراسیون ارزان قیمت استفاده می کنیم، آثار هنری کودکان می باشد. اگر از قاب های سفید استفاده کنید، کیفیت کار افزایش پیدا می کند و باعث ساخته شدن یک دیوار مانند گالری و سرگرم کننده می شود.

  1. آیتم های موجود

با استفاده از آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت که در خانه دارید میتوانید به تزئینات خانه خود بپردازید. اگر می خواهید پس انداز کنید یا هزینه زیادی نکنید، از تزئینات جدید کمتر استفاده کنید و در عوض با وسایلی که در اختیار دارید و با استفاده از خلاقیت می توانید تغییرات مورد نظر را اجرا کنید. مثلا با استفاده از روش هایی مانند طنابی که سقف شما را تزیین می کند، سبد های بافته شده بر روی دیوار یا آثار هنری و چراغ در آشپزخانه فکر کنید.

کلام آخر

شما با استفاده از آیتم غیر منتظره و ارزان قیمت که گاهی فکر می کنیم کاربردی در طراحی ندارد به راحتی می توانید به اهداف خود در طراحی دکوراسیون داخلی برسید. همیشه سعی کنید از روش های خلاقانه و خارج از چهار چوب برای فضای خود استفاده کنید زیرا این نوع نگرش در طراحی باعث می شود تا تمایز خود را با دیگران به خوبی نشان دهید.اما رعایت تناسب و ظرافت فضای خود را حتما مد نظر قرار دهید. اگر شما نیز روش یا آیتم به خصوصی برای تغییرات در فضای خانه با حداقل هزینه پیشنهاد می کنید لطفا با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذاری.

منبع

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

3 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل

5 روش تمیز کردن میزهای مرمر

جذابیت همیشگی میزهای مرمری آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر آشپزخانه یا حمام…

2 ماه قبل